Kapitel 10

281 4 0
                                    

Grace's perspektiv:

Solen brände på kroppen och jag blundade kraftigt för att undvika det hemska ljuset. Jag hade klagat rätt mycket över hur klantigt det var av mig att lämna solglasögonen på rummet. Men trots det kändes allting perfekt. Det var första dagen på länge då jag kunde slappna av helt och inte behöva oroa mig för att stöta på Harry. Nu var vi vänner igen och jag slapp därför undvika honom.

Jag vände mig om och öppnade försiktigt ögonen. Jag fick kisa rejält för att lyckas se något. Bredvid mig låg Bella på rygg och andades tungt. På grund av de tjocka solglasögonen kunde jag inte se ifall hon blundade eller inte. Men hon verkade ha sett min rörelse och vände nu blicken mot mig.

"Vaken?" frågade hon och lyfte av glasögonen för att kunna möta min blick.

"Ja", svarade jag och log lite smått.

Hon gav ifrån sig en lätt suck och satte sig sedan sakta upp. Sedan vände hon sig tillbaka till mig och gjorde en ansträngande blick för att visa hur seg hennes kropp blivit. Jag fnissade lite lätt och ett leende sprack upp på henne läppar.

"Näe, man kanske inte ska ligga här hela dan.." sa hon sedan och jag nickade instämmande och satte mig sedan upp precis som henne.

Det värkte i kroppen och den första känslan jag fick var att alldeles för mycket sol hade lagt sig på mig. Jag suckade tungt och drog en hand över mina svettiga kinder.

"Helvete.. jag tror jag har bränt mig," sa jag och suckade ännu en gång, "fan också."

"Haha skyll dig själv, jag tipsade faktiskt om att ta solskyddsfaktor för trettio grader istället för femton," började Bella och flinade nöjt mot mig, "men nej, det struntade ju du i."

"Men jag ville ju få färg.." suckade jag buttert och insåg att det var lönlöst att försvara sig själv. Bella skulle vinna ändå, det gör hon alltid, även när hon har fel. Men nu hade hon tyvärr rätt så det var verkligen ingen idé.

"Ja, vilken fin knallröd färg du lär ha i kväll. Toppen" skrattade hon och hånlog. Jag hade lust att smälla till henne på benet men ångrade mig. Istället reste jag mig upp från den extremt låga solstolen. Bella följde mina rörelser noga.

"Vart ska du?" frågade hon sedan, beredd på att ställa sig upp och hänga på.

"Tänkte ta en drink eller nåt, behöver verkligen energi och vätska tillbaka i kroppen" sa jag och genast var hon uppe på fötter.

"Jag hänger definitivt på, lär aldrig orka med kvällen annars," sa hon och jag nickade instämmande, "sen ska jag leta upp Beau."

Jag suckade högt och skakade lite lätt på huvudet. "jaja visst, behöver ändå ta en dusch"

* * *

"Gray!" hörde jag en bekant röst ropa. Jag vände mig hastigt om, vilket jag sedan snabbt ångrade. Den plötsliga rörelsen hade gjort att innehållet från glaset i min hans föll pladask på min svarta klänning. En stor fläsk samt några små syntes till på bröstet och jag suckade tungt. Men blicken varade inte länge på mitt bröst, då personen som ropat på mig närmade sig. Jag såg upp och log stort när jag fick syn på Harry.

"Harry." sa jag med ett lätt flin på läpparna. Han log stort mot mig.

"Jag har letat efter dig," sa han högt för att överrösta musiken som dånade för fullt i högtalarna. Jag lät min kropp vagga med i låtens tempo och fladdrade till med håret lite lätt. "..det var inte det lättaste kan man väl säga." fortsatte han och jag skakade på huvudet och lämnade ifrån mig ett lätt skratt.

"Tja.., du hittade mig" sa jag tillslut. Jag skulle precis göra en nu rörelse i takt med musiken då jag kände hur marken som försvann under mig och mina fötter tappade fäste.

Plötsligt blev allt svart.

Rätt segt kapitel & dessutom inte särskilt långt. Men har haft det lite svårt med detta kapitel & har fastnat rätt mycket. Mina tankar har svävat runt alldeles för mycket annat, men nu är det dags att sätta ner fötterna på jorden igen. Jag lovar en förbättring.

Stolt över ca. 150 läsare :)) men strävar nu efter ännu fler kommentarer & röstningar. Come on lovers, det är inte så svårt att visa vad ni tycker. Kram

- Charamelle

Shots of Confusion (svenska)Where stories live. Discover now