Kapitel 25

183 4 0
                                    

Julafton. Det var det som gjorde den annars normala tisdagen till en speciell dag. Nu var det måndag och jag sprang runt tillsammans med Bella på stan för att hitta de sista julklapparna. Min önskelista var extremt utökad i år, då handväskor nyss blivit min favorit accessoar. Jag kunde ju inte låta bli att vilja ha varenda en.
Folkmassan var riktigt trång såhär dagen innan jul, varenda människa i London var dumma nog att vänta till slutet. Förvånad var jag inte det minsta, med tanke på att det var likadant varenda år. Men det gjorde mig inte särskilt mycket att trängas, när det gällde shopping så kunde jag ha gott om tålamod.

De sista julklapparna var inköpta och jag log nöjt mot mina kassar. Bella rusade runt i VS butiken för att hitta rätt storlek på spetstrosorna hon skulle ge till sin lillsyrra. Jag skrattade åt tanken att se Bellas syster, Penny, bära de rosa spetstrosorna. Penny som var en oskyldig femtonåring, skulle få panik. Men det var nog därför Bella envisades om att köpa just dem.

Jag vandrade runt i butiken och kände på olika plagg. Jag log nöjt mot plånboken som låg placerad i min hand. Den var fortfarande full med pengar och jag hade extrem shoppinglust. Att bara köpa julklappar till alla andra gjorde mig frustrerad, jag ville helst av allt bara spendera pengar på mig själv. Det fanns egentligen bara en anledning; jag vet massor som jag själv önskar mig, men jag vet inte vad någon anan önskar sig.

Efter en stunds funderande så valde jag tre par stringtrosor och tog ned dem till kassan. Bella som hade letat efter mig ett bra tag, hittade mig och sökte sig fram till disken.

"Vem är dem till?" undrade hon och blickade ber på trosorna jag höll i handen.

"Mig." svarade jag kort. Hon såg fundersamt på mig.

"Men det är ju julafton imon?" fortsatte hon. Jag suckade och log.

"Ja, god jul till mig själv" svarade jag. "Men jag har redan köpt alla julklappar, så jag tänkte varför inte"

Bella nickade till svars och jag betalade expediten. Sedan gick vi ut ur butiken och började gå bort längs med gatan.

"Har du någon julklapp kvar att köpa nu?" frågade jag Bella. Hon skakade på huvudet.

"Nej, allt är klart"

"Starbucks?" frågade jag, och Bella sken upp.

"Ja, mitt blodsocker är verkligen lågt just nu" sa hon och vi gick in på Starbucks.

Jag valde en liten julmuffins och en latte. Jag brukade inte äta så mycket sötsaker inne på Starbucks, men när vi väl kom in kände jag hur blodsockret sjönk. Jag betalade och gick och satte mig vid ett litet bord för två. Bordet var placerat i ett hörn, avlägset från de andra borden. Det kändes perfekt, eftersom det var mycket folk inne i caféet och ljudnivån därför var hög.

"Så, vilka kommer imon?" frågade Bella som nyss kommit till bordet. I handen häll hon en varm macka och en stor tomtlatte.

"Du, jag, Harry, Emily, och deras familjer" svarade jag. "vi ska ju vara hemma hos Harry."

"Herregud, vi kommer vara många" utbrast Bella. Jag skakade lätt på huvudet.

"Nä, egentligen inte.. i min familj är vi bara tre, i din och Harrys är ni bara fyra och Emily är fem" svarade jag och Bella räknade för fullt på fingrarna.

"Så sexton" konstaterade hon

"Exakt"

Imorgon var det julafton och en stor fest var planerad. Vi skulle alla vara hos Harry och umgås med varandras familjer. Jag var lite nervös över att träffa Harrys familj igen, men mest nervös var jag över att träffa Emilys. Jag hade bara träffas hennes tvillingbror Adam, men inte hennes lillsyrra på tre år eller föräldrarna. Det var väldigt spännande, och jag visste att det skulle bli den bästa julafton på länge.

FÖRLÅÅÅÅT SÅ SJUUKT MYCKET! Jag har verkligen legat nere, jag som sa att jag skulle skriva mer nu under lovet. Den enda ursäkten jag har är att jag ärligt talat inte har haft några idéer överhuvdtaget. Det har stått still i mitt huvud och med tanke på hur stressad jag varit så har jag inte fått ihop något.

Jag hade tänkt att detta kapitel skulle ha publicerats i tisdags, innan jul, men så blev det inte. Men lite julkapitel skadar väl ändå inte hoppas jag. Ska fortsätta skriva idag, nu när idéerna börjar komma fram igen.

• vad tror ni händer på julafton?

( Jag fattar inte hur läsarstatistiken fortfarande höjs så extremt även när jag inte skriver. Detta är sjukt ska ni veta. Älskar er. Nästa mål; 2k )

- Charamelle xx

Shots of Confusion (svenska)Onde histórias criam vida. Descubra agora