Kapitel 12

257 5 0
                                    

"Harry lägg av!" tjöt jag, men inte lysande han på mig.

Han grep tag och mina höfter ännu en gång för att lyckas kittla mig. Jag skrek och skrattade i omgångar samtidigt som jag försökte ta mig ur hans grepp. Men det var omöjligt, han var så mycket starkare än mig och jag blev ännu svagare när de kittlande rysningarna gick längs med ryggraden. Jag knöt ihop knytnävarna och gjorde ett försök i att boxa mig loss.

Strax därpå blev vi avbrutna av Luke som kom ut till grillplatsen där vi satt. Han såg förvånat på oss, som om vi var två utomjordingar som nyss landat på jorden. Efter en kort stunds tystnad, brast han ut i ett kluckande skratt. Jag såg ännu mer förvånat tillbaka på honom och sedan på Harry som såg lätt road ut.

"För bara några dagar sedan så undvek du honom, Gray, och nu beter ni er som ni vore ett fyra år gammalt par!" tjoade han pekandes mot Harry och jag skakade hysteriskt på huvudet.

Tillslut kunde jag inte hålla mig för skratt, då Harrys min var extremt skrattretande. Han flinade åt mig men kunde heller inte hålla masken särskilt länge. Snart var även han fångad av skrattet.

"Jag visste inte att du hatade mig då mycket" skämtade Harry och jag gav honom en fundersam blick.

"Åh jo, om du bara visste" svarade jag och fick hålla mig för magen för att inte spy. Hur kul kunde man egentligen ha?

Jag kan tänka mig att vi drog åt oss rätt mycket uppmärksamhet där vi stod som tre idioter och bara skrattade rakt ut åt ingenting. Plötsligt kom Andrew fram till oss från ingenstans. Han frågade vad vi höll på med egentligen och vad som var så kul. Det kändes lite överdrivet att skratta ännu mer åt hans kommentar, men jag kunde inte hålla mig. Magen värkte och tillslut fick jag böja mig över Harry för att inte falla till marken. Men kort därpå var jag fri och kunde återigen andas.

"Jag har verkligen (ingen) aning" svarade jag sedan Andrew som stod och småskrattade åt oss.

"Vad i helskotta har ni fått i er?" flinade han och vi tre skakade på huvudena i kör.

"Jag önskar att jag kunde svara på den frågan, men tyvärr så kan jag inte det" frustade Luke och jag kunde inte annat än att hålla med.

"Jag.., eh, märker det" sa Andrew sedan med ett tveksamt tonläge.

"Är något fel? Har det hänt något?" frågade jag oroligt men fick endast ett huvud skakandes åt mig till svar.

"Nä, är bara trött" sa han sedan och gäspade stort.

"Ska vi bada?" frågade Harry och lät blicken pendla mellan resten av oss tre. Jag såg på honom länge innan jag beslöt mig för att nicka till svars.

* * *

"Graay!!" hörde jag någon ropa. Jag sökte med blicken som strax fastnade på en blöt Bella, placerad i sjön baranpgra meter från stranden. Vattnet gick henne till naveln, vilket betydde att den skulle täcka halva min rumpa med tanke på våran längdskillnad. Jag granskade henne noga och konstaterade snabbt att den glittriga bikinin i lysande grön färg var den jag köpt till henne i present för ett år sedan. Då hade den vart för stor, men nu satt den som en smäck. Riktigt snyggt.

När hon stått där i vattnet och vattnet och viftat ned armarna ett tag så började jag traska ner till henne. Väl vid stranden räckte det att dra av mig strandklänningen och vips så var jag klar. Det vita bikinin nästan lös mot min solbrända hy. Jag tog ett kliv i det ljumna vattnet och började därefter hasa mig bort mot mitt mål. Bella.

"Heey giirl!" ropade hon och kastade sig över mig.

"Var är Beau?" frågade jag sedan och sökte med blicken efter killen. Bella skakade på huvudet.

"Han sover.. som en stock" sa hon och suckade. Hon verkade inte helt nöjd med ensamheten utan honom, jag förstod henne. "Jag och de andra killarna har vart inne och försökt väcka honom flera gånger, men han bara vrider lite på sig och somnar sedan om igen"

Jag skrattade till lite. Snacka om sömntuta.

"Men lägg av, det är inte kul ju" sa hon och boxade mig några gånger i armen. Min övertrötthet hade smugit sig tillbaka och nu kunde jag slamrats för vad som helst. Jag skakade ängsligt på huvudet. Jag kunde inte sluta skratta.

Jaow, 12 kapitel lång fanfic änsålänge - är rätt så exalterad. Vad tror ni händer härnäst?? Kommentera och rösta (:

Kommer skriva tills fingrarna blöder denna veckan, promise. Nu äre LOOOV äntligen!

- Charamelle x

Shots of Confusion (svenska)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن