Kapitel 3

394 8 0
                                    

"Det var inte diskret får man säga" hörde jag Bella säga. Jag hade inte märkt henne där hon satt på en hög stol vid bänken. Jag hade redan hunnit fram till kylskåpet och öppnade det sakta samtidigt som min blick mötte hennes.

"Vad var väldigt diskret?" frågade jag utan att förstå att hon skämtade. Hon skrattade till och smällde en hand i pannan för att visa hur korkad jag var.

"Och jag ska vara den blonda.." suckade hon och jag blängde på henne.

"Men jag är bakis, herregud."

"Va, säger du det?" sa hon och denna gången var jag mer kvick i att förstå att hon bara drev. Jag gav henne en tröttsam blick och återgick därefter till att utforska kylskåpet. När jag fick syn på en yoghurt som verkade intressant, tog jag ut den och fyllde en skål. Jag satte mig bredvid Bella och började äta.

"Så hur var det?" frågade hon igen och slog en allvarlig hand i bänken.

"Hur var vad?" svarade jag utan att förstå och stirrade ner i hallonyoghurten som smakade mer jordgubb än hallon, "det är något fel på denhär yoghurten.."

"Du är verkligen trög, vad har han gjort med dig?" skrattade Bella.

"Vem?"

"Men snälla Gray! Luke, killen du drog med upp på rummet inatt och hade sex med ett antal gånger!" skrek hon och jag kastade ner skeden i skålen för att täcka för mina öron.

"Ajjj tänk dig för!"

"Sorry." suckade hon och var nära på att ge upp.

Jag gäspade och bestämde mig för att svara. "Snacka om puma.., eller kan man ens säga så om killar?" sa jag och skrattade högt åt min, för tillfället, extremt dåliga humor. Jag lyckades trots det få med Bella i mitt skratt och hon skakade på huvudet.

"Nä det låter lite väl fel" konstaterade hon och jag nickade instämmande. Inga fler detaljer blev uppfiskade och jag suckade av lättnad. Att inte bli tvingad att förklara allting var rätt skönt. Ämnet hade slocknat och nu svävade mina tankar endast runt maten jag hade i skålen.

"Seriöst, något fel måste det vara med yoghurten" sa jag ännu en gång och Bella himlade med ögonen.

Några dagar hade gått och fler människor hade kommit. Festerna var nu ännu roligare och jag fick knappt någon sömn alls, med tanke på att jag alltid hade Luke som backup ifall det inte gick med någon annan kille. När vi inte festade fanns det mycket annat att hitta på här inne i den inhägnade delen. En stor sjö bestående av klippor, hopptorn, vattenpalats med linbana och möjlighet att paddla båda kajak och paddelbåt var något som lockade allra mest. Att umgås tillsammans iklädd endast bikini, motsvarande badbyxor, var rätt härligt. Om man inte ville bada sig blå och russinmönstrad varje dag kunde man även åka till andra platser, utanför inhägnaden. En resa med privattaxi i ungefär en halvtimma räckte för att komma till en liten stad där man kunde shoppa och strosa runt. Flera andra aktiviteter och roliga saker fanns att göra, men med tanke på de sena nätterna och den höga musiken så varken orkade eller hann man hitta på något annat.

Shots of Confusion (svenska)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz