Bab 4🌼

185 8 0
                                    

Dia sekali lagi memutuskan untuk keluar ke club malam itu.. walaupun banyak rintangannya..Punya berusaha dia nak keluar rumah tadi..

Dia menuruni anak tangga rumah tiga tingkat itu dengan hati2,takut kalau ada yang terjaga dari tidur..maklumlah jam dah menunjukan pukul 1 pagi..
Tiba Di tingkat kedua, langkah nya terhenti apabila dia terdengar langkah kaki seseorang naik tangga ke tingkat tersebut..
Dia panjangkan leher nak tengok Jin mana pula yang belum tido tuu..

"The heck?!Abang Ryan pulak!ishh mampus ni kalau dia nampak Aku"Kata Vera dalam hati dan menyorokkan diri dalam sebuah bilik kosong Di tingkat tersebut..
Setelah Lima minit dia melangkah keluar,Masih Dalam keadaan berwaspada mana tau abang dia tuu Masih berkeliaran di tingkat Tu..setelah memastikan semuanya selamat,dia terus berlari-lari anak ketingkat bawah dan terus ke ruang garaj...
Baru je dia tenang sebab dah Aman untuk keluar,dia ternampak cahaya lampu kereta memasuki ruang garaj tersebut..

Dia menurunkan badannya kebawah dan Enjin kereta dimatikan.."ishh asal malam ni susah sangat nak seludup keluar!ade je gangguan..dua orang kembar ni dah kenapa balik lambat Malam ni, selalu pukul 8 dah dalam bilik masing2 dah..ni dua2 baru balik..ishhh!!"bentak Vera ..setelah itu dia meninjau keadaan sekeliling ..
"Ok set clear.."katanya Dan Dusss terus dia pecut..dah tak pandang kiri kanan dah..lantaklah kalau jiran2 bangun dengar bunyi kereta kudanya Tu(Ferrari)hahha..

Setibanya dia di club, rakan2 nya datang menegurnya..

"Wei beb,lambat ko hari ni?"Asal Kena traffic malam2 ke ?"soal Salah Seorang rakan karibnya Tengku Kim..
Tanpa membalas soalan rakannya,dia berlalu ke tempat duduk VVIP Yang seeing mereka duduki,dia malas nak jawab soalan remeh gitu,bukan dia tak tau kawannya tu hanya mengetawakannya..
Rakan2nya smua tahu , keluarga Vera selalu Marah Vera sebab selalu clubing..

Dia memesan minum dan mengeluarkan iPhone kesayangannya..leka dia memandang skrin iPhone nya tanpa dia sedari dia sedang diperhatikan oleh sepasang Mata helang milik Tengku Andrian Lee..

Ian memerhatikan setiap tingkah laku Vera ,sungguh setelah pertemuan semalam dia rasa ada "benda"yang tak kena dengan dirinya..fikirannya asyik terganggu ketika dia Di pejabat, Sehinggalah dia mengambil keputusan untuk "turun Padang"ke club malam tuu..
Sedang dia leka memerhatikan Vera ,tanpa sedar bibirnya mengukir sebuah senyuman..

"Oh man,she hot"katanya sendiri..
"Oii,Ian kau asal cakap sendiri2 senyum sendiri2..gila ehh?kena rasuk jin mana pulak ni??"Soal rakan karibnya aka P.A nya..
Well dua orang ni memang best friend for life tak leh pisah weeiii...Ian dan Joel dari kecik dah berkawan sampai besar panjang ni pun dua2 Masih melekat..tuu yang ada Salah faham tuu.. mereka pernah dibawangkan oleh makcik2 bawang..orang ingat mereka "Gay"hahahahahah......

"Ish apa kau ni!potong line arhhhh!"Marah Ian terhadap Sahabat nya ituuu..
Dia meninggalkan Joel yang masih terpinga2 ...

"Apa ke bendenye aku potong line apaa?!"soal Joel keheranan..
Dia memandang Ian yang sedang berbual dengan seorang wanita ..

"Wuuu,dapat umpan rupanya..patutlah"Kata Joel dengan senyuman dibibir...Bukan dia tak kenal Ian tuuu kalau tak pancing Seorang perempuan Dalam club ni ,memang tak sah....Rasanya lama lagilah sahabat nya itu nak insaf dari sifat playboy nyaa....Joel ni memang kaki club tpi dia bukan kaki perempuan macam Ian tuu..dia memang tak layan perempuan yang mengedik dekat2 dia..dia datang club pun sebab nak Teman si Ian..hah kan Aku dah cakap mereka tak leh pisah.. melekat jeee...pi Sana sini pun bersama...heran aku ehhhhhhh...

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now