Bab 29😄

83 2 0
                                    

Hampir setiap hari Ian berada di pejabat Vera......para staf juga sudah mulai menyangka mereka adalah pasangan yang sebenar...dah dua-dua melekat je tak pernah nak berjauhan...si Ian tu tak payah nak cakap....ke hulu Vera pergi huli juga dia pergi....hilir Vera pergi....hilir jugalah jalannya....

"Ishhh you ni boleh tak jangan asyik ikut i....nanti staf salah faham tau tengok kita berkepit je ....." Marah Vera apabila dari tadi Ian asyik mengikut langkah nya....semak arhhhh.....

"Biarlah orang nak kata apa pun...i don't care....."balas Ian dari belakang Vera...
Dia memang tak ada kerja lain.... dok menyakat anak dara orang je kerjanya...

Vera berlari ke dalam pejabatnya apabila melihat kelibat Ian yang sedang berbincang sesuatu dengan Arvin yang baru keluar dari ruangan meeting...

"Fuhhh...nasib sempat lari...kalau tak confirm ikut je aku pergi mana....ishhhh apalah mamat poyo niiii....."Vera menutup pintu pejabat nya dan melangkah ke meja kerja....
Namun langkah Vera terhenti apabila dia melihat seseorang yang amat dia kenali sedang duduk di sofa dalam ruangan ituu....

Dia tergaman .......

"Edward?"

Lelaki itu berpaling dan tersenyum manis pada Vera...

"Hai sweetheart"....

Auto meremang bulu tengkuk Vera waktu dipanggil begitu oleh Edward...

"Kau buat apa kat sini ..?!" Vera sudah meninggikan suaranya...ishh ni yang buat dia tak ada mood ni......

"Of course lah nak jumpa sayang i ni..."
Edward melangkah ke arah Vera dan mengusap lembut wajah halus milik Vera...

"Panggg!..."satu tamparan hinggap di wajah lelaki ituuu....

"Don't touch me son of bitch!!"...tengking Vera...
Ee......kurang ajar lah jantan tak guna ni....

Suara nya yang lantang di dengar oleh Arvin dan Ian yang sedang menuju ke pejabat Vera....

Arvin dan Ian melihat satu sama lain sebelum mereka berdua berlari mendapatkan Vera....

Pintu pejabat itu ditolak dari luar...

Vera terus mendapatkan Ian ...
Dia memegang erat tangan Ian...
Arvin yang berada di belakang mereka berjalan ke arah Edward...
Baju lelaki itu ditarik kasar sebelum dia ditolak ke dinding...

"Kau buat apa hah jantan tak guna!!!"
"Dah berapa kali aku cakap jangan kacau adik aku...!kau tak faham bahasa kee?!!!"....Marah Arvin....dia ni pantang betulah berurusan dengan mahluk yang tak reti bahasa ni.....rasa nak tumbuk dalam lesung batu pun ada........

"Relax bro...aku tak ada buat apa-apa pun...aku just nak cakap dengan Vera je..."Edward menjauhkan diri dari Arvin..
Dia melihat Vera yang sedang memeluk erat lengan Ian yang berada di belakang Arvin...

Dia melangkah kehadapan mereka...

"Hey bro...can i have a talk with Vera?"soal Edward pada Ian...

Arvin yang sakit hati dengan sikap Edward yang tak reti bahasa itu ingin menolak lelaki itu keluar namun belum sempat dia berbuat demikian Ian lebih dahulu berbicara...

"No..aku tak benarkan kau cakap dengan tunang aku.....she is mine and will always be...."balas Ian dan memeluk erat bahu Vera...dia mengucup lembut dahi Vera...

Vera yang disebelah sudah kaku...
"What did he just do??"
"Did he just kiss me??"
"Maiigad my heartttt..."
Vera sudah tidak keruan...haih berdebar kencang sudah ni... Bila-bila masa je boleh tersungkur kaki niii...lutut dah bergetar niiii.....

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now