Bab 19🍀

94 4 0
                                    

"There is no way that guys is her fiance,Aku yakin dia masih cintakan Aku..kau tunggu Vera ..Aku akan buat kau merayu untuk kembali dengan Aku!"Marah Edward setelah pertemuan nya dengan Vera ...dia akan pastikan wanita itu kembali pada nya....

Selepas pertemuan yang tidak disangka itu,Vera lebih memilih untuk tidak bagitau family dia... lagi2 abang-abang nya...kalau tak nanti mereka akan bertambah risau akan dia...

Dia akan cuba untuk bertenang walaupun ianya tidak mudah,berdepan dengan Edward memang mencabar hatinya,Lepas apa yang terjadi dia tidak sanggup untuk berhadapan dengan lelaki itu...dendam yang makin menggunung saban hari...

"Vera,"soal Aryan yang melihat Vera duduk bersantai di buaian diluar rumah..dari tadi dia perhatikan Vera,adiknya itu tampak gelisah seperti ada yang menggangu fikiran nya...

"Erm..."
"Vera ok tak ni?, abang tengok dari tadi macam tak tenang je..Ada masalah ke?"
"Eh mana Ada.. everything is fine..ni abang buat apa dekat luar,belum tidur ke?"
"Hmmm tadi abang ada kerja sikit nak buat,Lepas tu tengok Vera tengah duduk sini abang datanglah tegur..."
"Oh..."
"Dah masuk dalam sejuk ni,kalau masuk angin nanti abang juga susah...pergi tido...good night baby girl..."Aryan mengucup lembut rambut adik kesayangannya itu dan meninggalkan Vera sendirian...

"Aih,kalau abang tau pasal ni, memang habis lah aku.."omel Vera sendiri sebelum melangkah ke dalam rumah...

Vera baru nak pejamkan mata apabila bunyi notification WS masuk..

*Ian*
"Hai,sorry kacau dah tido ke?"
*Vera*
"Hai,baru nak tido...Kenapa you message I ?"
*Ian*
"Owh,tak ni I nak tanya you sudi tak pergi breakfast dengan i esok?"
*Vera*
"Hahaha,ok boleh je.."
*Ian*
"Cool!,esok pagi I jemput you..."
*Vera*
"Alright then,will be waiting for you.."
*Ian*
"Alright, good night 🌸"

-----------------------------------------------------------
Pagi itu Vera bangun awal dari selalu nya,dia sangat gembira pagi itu...tanpa disedari,ketika dia melihat penampilan nya di cermin,dia tersenyum sendiri...

"Aih,Aku ni dah kenapa?macam orang jatuh cinta pulak ?"soal nya pada diri sendiri..

Dia melangkah keluar dri bilik nya dan menekan butang lif ke bawah,dia melihat ahli keluarga nyaa sedang breakfast,dia berlalu ke ruang tamu namun dipanggil oleh papa nya...

"Vera,anak papa tak breakfast ke?"
"No lah pa, Vera ada janji nak breakfast dengan orang lain.."
Aryan dan Arvin berpandangan...
Adik mereka keluar dengan siapa?

"Eh,ye ke..klien dari mana?"
"Bukan klien pa,kawan Vera"
"Oh..ok tak pa,take care Sayang ...."

Vera melangkah keluar ke kawasan pick up entrance rumah agam keluarga nya...dia melihat Ian yang sudah menunggu nya dengan kereta Lamborghini Aventador Ian...dia hanya melemparkan senyuman Manis pada Ian...aihh macam extra cute pulak mamat ni...

Aryan dan Arvin yang curi-curi pandang dari jendela dapur saling berpandangan...mereka macam tidak percaya Vera janji pergi breakfast dengan Ian...

"Yo, Ryan...how mereka boleh rapat?"
"I don't know Vin,but I know Vera is falling in love again..."
Arvin hanya berdiam setelah mendengar apa yang Aryan sampaikan...dia risau kalau Ian tu nak main-main dengan adik nya..dia bukan tak kenal Tengku Andrian Lee yang kaki perempuan...

Vera dan Ian menikmati makanan yang terhidang,mereka untuk makan Chinese food sebagai pilihan..
Mereka rancak berbual tanpa menyedari jam sudah hampir pukul 9 menandakan waktu pejabat...

"Omg,Ian I think we should go now...I lupa I ada meeting pukul 10..."Vera menepuk dahinya apabila dia mendapat pesanan dari PAnya..
"Oh alright...I bayar dulu,you tunggu I dekat kereta nah kunci..."Ian menyerahkan kunci keretanya pada Vera dan menuju ke kaunter pembayaran...

Setibanya Di hadapan bangunan itu Ian dan Vera berjalan menuju ke dalam lif... mata-mata staf yang melihat mereka tidak dihiraukan...
Banyak yang memuji keserasi mereka bersama...dah macam pinang dibelah dua..Ada juga yang cemburu...
Mereka curiga melihat kemesraan dua orang bakal timbalan pengarah itu...(and Vera is bakal timbalan pengarah yang akan mengantikan Aryan dan Arvin)

-----------------------------------------------------------
"Tok! Tok..Tok..."bunyi ketukan di pintu menggangu perhatian Vera...dia yang dari tadi busy menaip di papan kekunci MacBook nya terhenti..
Dia melihat dua orang abangnya sedang tersenyum memandang ke arah nyaaa...Kayden juga bersama mereka...

"Dah kenapa tiga jejaka idaman ni masuk dalam pejabat Aku?"guman hati Vera...

"Hai Sweetheart"sapa Aryan dan Arvin serentak...
Kayden hanya melemparkan senyuman Manis pada Vera..
Mereka duduk di sofa yang ada di dalam pejabat Vera..

"What bring you guys here?"soal Vera dan duduk bersama mereka...
"Hmm, nothing...lagipun dah nak lunch hour..jadi free lah sikit..."Balas Aryan...
"Hmm..."
"Vera join Kita lunch nak?"
Vera memandang Aryan..dia garu kepalanya, sebenarnya dia dah janji dengan Ian lunch Sama...
"Kenapa?"soal Arvin...dia melihat Vera macam serba Salah je nak jawab soalan Aryan...
"Actually Vera dah janji..."kata-kata Vera terhenti apabila seseorang mengetuk pintu...
Kelihatan Ian muncul disebalik pintu itu...
"Ian?"soal Arvin pada Vera ...dah agak dah dia,Vera ni confirm nak lunch dengan Andrian...
Ian yang terkejut melihat tiga jejaka itu didalam ruangan pejabat Vera tidak jadi melangkah..dia berdiri Di hadapan pintu ..
"Eh kau dah kenapa berdiri Sana..sinilah...dia ni pun..."Ajak Arvin pada Ian..
Ian hanya menurut dan duduk di sebelah Vera..dia senyum pada Vera..dan Vera Cuba untuk menahan bibirnya dari tersenyum lebar..kalau tak confirm kena soal siasat oleh abang-abang nya...

"Nak jumpa Vera ke?"soal Aryan pada Ian..saje bagi soalan direct hahhaa
"Er,ha..Aku nak jumpa dia .."Balas Ian dengan suara yang tergetar-getar..eh asal Aku ni nervous semacam jer..
"Oh.., kenapa?"
"Aku... aku....nak.."percakapan Ian dipotong oleh Vera...
"Er, sebenarnya Ian nak tolong Vera buat kerja...Kan Ian?"Vera memandang Ian yang duduk di sebelah nya...
"Yes..Aku nak tolong dia..sebab tadi dia call suruh agar cara buat report bahagian operations..."Ian mencari ayat Yang logik difikirannya...
Namun Aryan terus menjawab..
"Eh,Vera kan pro buat kerja bahagian tu.."soal Aryan kembali..hmm something fishy...

Vera dan Ian saling berpandangan tak tau nak cakap apa..nasib baik Kayden mencelah...
"Eh, korang jom lah lunch... nanti kan Kita ada meeting lagi...jum arh..Vera Ian come join sekali..Kayden bangkit dari duduk nya dan melangkah keluar...

Yang lain hanya menurut...Ian dan Vera jalan bersama dari belakang...
"Vera, sorry I don't know your brother was with you.."bisik Ian pada Vera...
"Not your fault.."Balas Vera sambil tersenyum..dia terus berjalan mendahului Ian dan merangkul lengan Kayden yang berjalan di hadapan...Ian hanya menahan Rasa...yes dia jealous..
Aryan dan Arvin perasan akan reaksi Ian yang berubah ketika melihat kemesraan Kayden dan Vera...sah budak ni suka Vera ......

*Ok done Bab 19... Keep reading vote and comments yaaa 💘*

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now