Keadaan di rumah agam keluarga Vera pagi itu agak riuh...lagi2 dengan kehadiran Kayden..Kayden dah jadi sebahagian dari keluarga Vera memandangkan Kayden ni dah tak ada parents..dia anak tunggal kepada arwah Tengku Carl dan Tengku Medina...
Kayden anak best friend parents Vera so sebab Tu diorang rapat dari kecik lagi dh bersama....."Kay,lama kau menghilang,dah lah balik tak datang sini terus..."Kata Aryan kepada Kayden sambil mulut mengunyah sandwich yang dihidangkan...
Semua mata memandang Kayden...
Selama 3 Bulan Kayden Di America untuk menguruskan company arwah daddy nya disana ...dah lah dia anak tunggal jadi kena lah dia ke hulu ke hilir menguruskan syarikat peninggalan parents diaa.."Hahah sorry arh...Aku busy arhhh... banyak sngt kerja nak kena siap..."ni pun terserempak dgn Vera dekat taman tdi ..."Balas nya dengan senyuman yang menunjukakan dimple nyaaaa....
Deringan telefon Vera mematikan perbualan yang riuh mereka...
"Vera,what did papa said about no handphone when we are sitting at the dining table?"soal papa nya kepada Vera...
Vera hanya tersengih dan menjawab Panggilan tersebut...dia meminta diri ke ruang tamu untuk menjawab panggilan ituu..
"Hello..?"Vera bersuara
1...2...3...saat..tiada respond..
Vera memandang ke skrin iPhone nya.. private number?"soal nya?
"Vera?"Tanya pemanggil..
"Yesss, talking..who is this??"soal Vera kembali kepada pemanggil..dia Cuba mengingati suara tersebut...
"I miss you baby girl...."jawab si pemanggil...
Bagaikan di rasuk...Vera terus menjerit.."You son of BITCH!!!!"Marah nya dan mematikan Panggilan tersebut...dadanya Naik turun menahan amarah....Edward...yaaaa...itu Edward...lelaki tak guna dan kurang berakal yang telah mengecewaka nya 3 tahun lalu...
Jeritannya didengari oleh ahli keluarga nya yang sedang menjamu selera...
"Vera!"teriak abang Avrin yang datang dari arah ruang makan..
Vera yang sedang menangis di lantai dengan iPhone nya ditangan merisaukan Arvin..."Hey,honey what's wrong??"soal Avrin yang mula risau dengan keadaan adik kesayangannya yang tiba2 saja begituu..
Dia memeluk Vera dan memapah nya untuk duduk di sofa...Tangisan Vera Makin menjadi2..
Avrin mula panik.."heyyy,,shh..why?Kenapa nii??"Soal Avrin sambil menepuk bahu adiknya ituuu...
Ahli keluarga nya muncul dari ruang makan setelah mendengar suara tangisan Vera...
"Vin,Vera, what's wrong?"soal mama nya nyata terkejut melihat anak perempuan nya itu menangis...
Avrin hanya mengangkat bahu tanda dia pun tidak tahu apa punca adik nya ituu berada dalam keadaan ituuu..
Vera yang tidak dapat menahan tangisannya berlari menuju ke bilik nyaa...suara ahli keluarga nya yang memanggilnya langsung tak dihiraukan...
"Arvera!"panggil Aryan dan ingin mengikuti langkah Vera ke atas namun dihalang Kayden..
"Bro just let her alone first.."Kata Kayden kepada Aryan
Aryan mengganguk dan mereka kembali ke ruang makan..Suasana menjadi sunyi selepas kejadian beberapa minit lalu..
"I think I know what happened"kata Kayden setelah masing2 hanya mendiamkan diri...
Mereka memandang Kayden dengan penuh tanda Tanya...
"What do you mean?"soal Arvin
"Vera..Rasanya aku tau siapa call dia sampai dia menjadi macam tuuu"Balas Kayden dengan yakin..
yaa dia tahu punca nya...sebab beberapa hari lepas dia ada terserempak dengan Edward di kawasan pejabatnya dan Edward ada bertanya kepadanya tentang Vera..tapi yang pasti dia tak cakap apa2 pun dengan Edward kerana lelaki itu telah menyakitkan hati wanita yang dia sayang.....(jeng...jenggg...jeng...haaaa Kayden ada hati dengan Vera ke??kalau nak tau bacalah next chapter ....hahahahha-author kejam)
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...