Bab 18💕

90 5 0
                                    

"Erm, Ian sorry bout tadi..I tak tau nak cakap apa dekat dia tdi .."ujar Vera apabila mereka sudah kembali ke pejabat..

"Er, it's Okey.."Balas Ian dengan suara yang tergetar-getar..

"You ok tak ni?"

"Arh ok... ni i nak balik office I.. thanks for the lunch .."Andrian meminta diri untuk pulang ke pejabat nya dan meninggalkan Vera dihadapan pintu lif....
Vera hanya memerhatikan langkah Ian yang semakin menjauh...Satu keluhan berat dia keluar kan...

"Haiii, Vera macam lain je bunyi.."Kata Aryan yang muncul entah dari mana...tadi bukan dia berdiri Seorang ke dekat sini....

"Eh,abang Ryan... terkejut Vera...Bila pula abang dekat sini?"Balas Vera dan memegang dadanya ...nasib tak ada sakit jantung...kalau tak mati free lah diaa...😂🤣

"Dari Vera perhatikan Ian sampai lah Vera habis mengeluh...ahahaaaa"
"Gruhh,abang ni...jahat tau..nanti nak report dekat abang Vin.."Balas Vera dan melangkah masuk kedalam perut lif yang sudah terbuka...

Mereka sampai ditingkat yang terletak nya bilik pejabat ahli-ahli lembaga pengarah syarikat The Rivera Holding..
Aryan tidak masuk kedalam pejabatnya malah masuk kedalam pejabat Vera...

"What?"soal Vera yang melihat abangnya masuk bersama dengannya..
"What?what?"soal Aryan kembali...
Sengajalh nak twist soalan Vera...

"You! Abang buat apa dekat sini?Ver busy lah...go away!.."dia menghalau Aryan keluar...
"Ish,suka hati halau abang..ni I nak tanya you,you dengan Ian tu macam mana boleh kenal?"soal Aryan, sebenarnya dari hari tu lagi dia nak tanya Vera tapi situation never allow him to do so...

"Dekat Kingston's Club.. dulu lah...like 2 months ago.."

"Ohh..ok...so Vera suka tak dekat Ian?"

Vera yang terkejut mendengar soalan direct abangnya itu merenung tajam mata abangnya seorang itu...kurang asam boi punya abang... soalan langsung tak filter dulu...main direct saja dia tanya...

Namun belum sempat Vera menjawab kelihatan Arvin di muka pintu...

"Yo,bro I'm looking for you at your office just now...sini rupanya kau.."Kata Arvin dan melangkah masuk kedalam pejabat Vera

"Abang Vin......"panggil Vera manja..
"Yes Sayang .. why?"Balas Arvin,Vera memang manja dengan nya..tulah dulu pernah gaduh dengan tunang dia pasal dia ni manja sangat layan si Vera ni.....

Aryan yang dapat mengagak apa yang bakal Vera katakan pada Arvin terus memotong ...

"Erm,Vera sayang nanti abang belanja shopping eh..Malam nanti after work...ok..?jom bro cau ..."pintas Aryan...
Vera hanya menjeling Aryan...tak berkesan abang...brewwwwk🤪

"Eh Jap arh,Vera nak tanya ni..Kenapa Sweetheart?"
"Abang Ryan kacau Vera..."adu Vera dan menjelirkan lidah pada Aryan...padan muka...🤪😝
"Ha?"soal Arvin...bro kau asal kacau adik aku?"sambung nya lagi...
"Eh,Vera pun adik akulah ..memandai dia jer cakap Vera adik dia ..."Marah Aryan...Vera pun kesayangannya juga ok ...

"Arh, lantaklah....ni Vera did you take your lunch already ..?"Soal Avrin pada Vera dia lupa pasal Vera time lunch tadi ...dia nak ajak Vera lunch tadi tapi dia lupa Pula...
"Yes I did,I went for lunch dengan Andrian..."Balas nya
"Who?"soal Arvin kembali ... Andrian si Ian tu ke ni?

"Ian"
"Which Ian?"
"Tengku Andrian Lee lah siapa lagi..."
"How on earth you both know each other?"
"Club"....

Aryan hanya ketawa mendengar kenyataan berani Vera ituu...selamba jak cakap mereka kenal dekat club...🤦
Selepas berbual mereka kembali melakukan kerja masing2...

_____________________________________

Ian tekun menyiapkan kerja yang tengah bertimbun diatas meja... semua kerja abangnya dia kena cover sebab abang nya harus ke America...dia punya sakit hati sebab kerja abangnya dia yang harus siapkan sedangkan abangnya senang-senang ke America....

Jam hampir menunjukakan pukul 1130malam tapi dia masih dengan kerja nya...dia penat plus ngantuk tapi kerja kena siap...jadi terpaksa lah dia bertungkus lumus buat semua kerja...

Buat seketika fikirannya melayang teringat peristiwa yang terjadi tengahhari tadi..dia betul-betul rasa ingin tahu...tapi dia tak mungkin tanya hal itu pada Vera...takut nanti Vera terasa dengan soalan nya ...

Namun kemudian dia teringat pada Aryan ..yes Aryan confirm sudi bagitau dia apa yang terjadi dan Aryan confirm tau siapa Edward...
Dia akan cari semua jawaban nya ...by hook or by cook ...

*Adeiiiii guys sy xda mood nak update sebenarnya tapi demi korang sy gigihkan juga ... sorry Bab ni hambar.... idea terbang jauh...😛 Keep Vote and comments yaaa 💘😚*

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now