Sedang dia merenung pesanan WhatsApp yang baru masuk ke notification nya..iPhone nya dirampas oleh seseorang...
"Heiii!"jerit Vera tika "kesayangannya" di"rembat"
"Sorry ..Miss Vera...You datang sini nak tengok fon je ke?come on ini club..have fun.."Kata Ian kepadanya sambil menghulurkan segelas champagne kepadanya..Vera menjelingkan matanya kepada Ian dan menyambut minuman tersebut.....Dia hanya membiarkan Ian duduk di sampingnya..
Ian menyerahkan kembali iPhone Vera kepada pemiliknya,tapi sebelumya dia telah save numbernya di contact Vera..."Nah..sorry ..I dah save number you.."Kata Ian dengan senyuman Di bibirnya..
Vera hanya memandangnya dengan jelingan maut ...suka hati nenek datuk dia je save number dia...ehhh...ade kena sepakan penalty baru tauuuu....
Suasana mereka sunyi seketika ...hanya muzik di club itu yang kedengaran..Vera yang dari tadi bermain dengan handphone nya ditenung oleh Ian tanpa dia sedar..
"Hmmm"keluh Ian dan membuatkan Vera keheranan..
Vera memandang Ian dan bertanya kepadanya "Kau dah Kenapa mengeluh??kalau boring duduk sini pergilah tempat lain...aku tak suruh pun kau teman aku.."Kata Vera pada Ian ...lebih kepada menghalau sebenarnya...bukan dia tak perasan mata Ian dari tadi perhatikan dia...tapi dia buat bodoh je....
"Haih..itu bukan mengeluh sebab boring tapi I heran tgk you...dari tdi u duduk sini...tgk phone..apa yang best sngt tuuu?"Soal Ian dan sekali lagi dia merampas iPhone Vera...ehhh kuang ajar laki ni main ambik2 handphone orang....
Mata Ian tertumpu pada message pada aplikasi WhatsApp milik Vera..
"I miss you"entah kenapa hatinya dilanda cemburu ketika membaca pesanan ituu...
"Edward??"Soal Ian
"Ehh kau ni memang suka hati kau je ke ??? MIND YOUR OWN BUSINESS lahhh...!!!!"Marah Vera dan berlalu meninggalkan Ian disitu...mata2 yang memandang mereka tidak dia hiraukan langsung...
Dia terdiam..hatinya dipegang..entah kenapa rasa sakit di situ...sakit sangat...Dia terdiam,kali terakhir dia mempunyai perasaan sebegitu adalah 5 tahun lalu..ketika dia dilamun cinta dengan bekas tunangnya yang telah pergi dari hidup nya..
Ingatan Ian melayang dan perasaan nya tidak keruan..kesediahan melanda jiwanya...sedih mengenakan bekas buah hati yang telah meninggal dunia...
Bahunya ditampar sehingga mengejutkan lamunannya...
"Oi bro!"Lama kau termenug... what's wrong men?"soal Joel..dia nampak apa yang terjadi tadi...
"Arh..xdalah bro...jum balik penat lah ...."ujar Ian dan berlalu keluar ..
Sepanjang perjalanan pulang dia hanya mendiamkan diri ...Joel
Yang memandu disebelah pun heran.."Dah kena pulak dengan mamat ni?diam semacam je..."guman Joel sendirian..Perjalanan mereka pulang hanya ditemani dengan lagu di corong radio... sesampainya di hadapan rumah milik keluarga Ian dia terus keluar dan masuk ke dalam rumah tanpa menoleh ke teman baiknya...
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...