Bab 31😍

83 2 0
                                    

"Thanks...."

"Hah?Kenapa pulak you say thanks pulak"
Vera memandang Ian yang sedang duduk disebelahnya...Tangannya digenggam erat oleh lelaki itu...
"yalah.... Kan finally you terima i..."Ian tersenyum gembira....sungguh hatinya sangat gembira... perasaan yang dia tidak dapat gambarkan dengan kata-kata...
Dia memeluk tubuh kecil wanita yang disisinya itu dan mengucup ubun-ubun rambutnya...
dia sudah terlanjur sayang akan wanita itu ...dia akan sentiasa menjaga dan menyayangi wanita itu dengan setulus hatinya...

Vera hanya mengangguk dan terus mengeratkan pelukan mereka....
Dia tahu takdir sungguh tiada siapa pun dapat lawan....walau sekeras mana sekali pun hatinya kalau dah terlanjur sayang memang akan cair juga.....

Setelah Ian menghantar Vera pulang dia terus menuju ke apartment nya sendiri..
dia tidak berhasrat untuk pulang ke rumah keluarganya malam itu...lagipun dia tau tak ada orang dekat rumah....tadi petang dia ada terima message dari mamanya yang mengatakan mereka ke London...
Dia malas nak ambil peduli lagipun dia ni macam tak wujud jak dalam family dia tuuu...

Setelah selesai membersihkan diri Vera menghempaskan tubuhnya keatas katil nya..
dari dia sampai rumah tadi sampai saat ini dia asyik tersenyum je...kalau si kembar tu tengok dia macam ni nak nya mereka menyakat dia ....

tring....
bunyi dering telefonnya mematikan lamunannya..

"Hai sayang..."suara yang serak-serak basah itu membuatkan Vera tidak mampu untuk menahan senyumanya...
"Hai too ..."
"Ehh.. kenapa suara sayang kecik je tu..."
"Haha..tak delah..you ni kan boleh tak jangan buat suara macam tuu?.."
"Suara macam mana?biasa je ni.."
"ishh dia ni kan main-mainlah..tak suka lah...."Vera sudah menarik muncung
"E.....mulut sayang mesti macam itik kan sekarang ni...hahahah"Ian tau confirm orang tu tengah muncung panjang punya.....
"Dahlah..tak nak cakap dengan you...bye"Vera mematikan panggilan telefon itu..

Tak lama kemudian telefonnya berdering kembali...kali ni video call pulak...

"Hai kesayangan hati ...."Ian melambaikan tangannya..
Vera hanya melihat sahaja gelagat lelaki ituu....nak acah merajuk japp...hhaha
"Hey masih merajuk ke tuuu..tak baik tau merajuk lama-lama nanti muka berkedutt..."
masih sama tiada respon...Vera hanya mendiamkan diri..
Ian sudah rasa bersalah ...aihh kenapa pulaklah dengan kesayangan dia ni...
"Ok..i datang jumpa you sekarang..."Ian sudah berdiri dan hendak mengambil kunci kereta nya..
"Youuuuu!!!"Panggil Vera dihujung talian
"Hah?kenapa ???"Soal Ian risau...
"Janganlah datang sini...dah mau pukul 2 pagi niii...."
"hmm...tapi kalau you masih merajuk i datanglah pujuk you sana..."
"Ishhh,,,,,tak adalah i merajuk...i saje je nak test you.."
"Waaa main test bagai ehhhh..."
"Mestilah barulah i tau sebesar apa care you dekat i..."
"Sayangku....you tak payah nak test bagai....you kalau kena gigit dengan semut pun i risau tau..."
"Yeee...i tau...."
"Ok girl...ok lah...pergi tido...jangan lupa mimpi i ok..."
"Tengoklah macam mana nanti ehh...kot-kot i mimpi oppo korea ke nanti.. hahahaha"
"Ehhh....i lagi cute dari opah korea tu eh..."
"Hmmm betul juga eh..."
"Dahlah i dah ngantuk ni...good night sayang..."
"Ok...good night too.."
"Eh esok i pick you up ok..."
"Alright.."
"Love you sayang..."
"Love you more..."

Talian dimatiakan..Dan mereka pun terlena...

Pagi itu Vera bangun agak awal dari selalu nya....maklumlah orang excited bercinta...
Dia memakai t-shirt putih dan dipadankan dengan blazer hitam dan riped jean...dan dipakai dengan kasut vans old skool nya...memang simple yet elegant yee cik boss ni...
Dia turun ke bawah sambil bernyanyi kecil...
Abangnya Aryan yang nampak adiknya itu nampak senang dan gembira semacam itu mengusik dia...

"Waa....Adik abang ni nampak happy pagi ni.."
"Of course lah happy...hidup kena happy.."
Balas Vera dan duduk di sebelah papanya..
"Morning pa.."dia menyalam tangan papanya..
"Morning princess ...."papanya senyum melihat anak daranya itu...
"Vera pergi office ke hari?"soal papanya..
"Yaa... nanti pukul 10 ada meeting.."Vera mengunyah sandwich yang dia ambil dan meneguk hot chocolate yang disediakan oleh mamanya...
Setiap hari mama mereka akan sediakan masak untuk mereka sekeluarga... walaupun ada bibik tapi mama mereka lebih selesa masak sendiri untuk family...

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now