Bab 23😍

98 4 0
                                    

Pagi itu dia bersiap awal untuk keluar dari bilik hotel....Niat dihati nak elak jumpa dengan "lalat" yang asyik kacau hidup dia....
Malam semalam masa dia keluar nak cari makan malam , depan pintu "lalat" tu dah tunggu dia untuk keluar makan malam....punya lah dia sakit hati sebab lelaki tu main suka hati jer arah-arah dia untuk ikut dia ...
Dia ingat aku ni macam ayam-ayam yang dia boleh sorong sana sini....(ayam tu maksudnya macam perempuan simpanan....hahahah)..

Tapi nampak nya nasib dia pagi tu tak berapa nak bagus....
"Lalat"tu siap dah bawakan dia breakfast lagi.....
Sambil tersenyum Ian mengangkat bungkusan makanan yang sudah dia beli dari restaurant berdekatan hotel itu....

"Morning Sunshine"
Vera hanya menjeling Ian yang berdiri dihadapan pintu bilik hotelnya...
Tanpa membalas salaman Ian dia hanya berlalu masuk kedalam biliknya ...
Dia duduk di meja makan suite itu dan hanya membiarkan Ian menghidangkan makanan yang dia pesan....
Vera hanya memerhatikan perbuatan Ian...

"Haih macam mana lah nak halau dia ni...kalau boleh pakai pemukul lalat tu kan bagus...."dia mengomel sendiri ....

"Nahh,makanlah.....tak payah nak tenung i sangat....ke you dah jatuh cinta dengan i?"
Soal Ian pada Vera dan menghulurkan pinggan berisi spaghetti carbonara itu pada Vera.....dia tau Vera suka makan Carbonara masa breakfast.....

Vera hanya menjeling Ian.....nak termuntah hijau jugalah dia dengar Ian cakap macam tuu...

Sepanjang mereka berdua menjamu selera...hanya bunyi pinggan yang didengar...
Setelah selesai makan ....Ian mengambil pinggan Vera dan dicuci...
Vera tergaman dengan kelakuan Ian itu....
Yess dia terkejut jugalah....biar betullah "lalat" ni cuci pinggan dia....

Ian yang perasan riak wajah Vera yang agak terkejut itu hanya tersenyum....

"I used to do this...."katanya singat..
"Hah?"soal Vera hairan....used to apa?
"Ni,cuci pinggan semua ni...i dah biasa dah buat benda ni semua.... laundry....kemas rumah.... cooking...."balas Ian sambil tangannya masih mencuci pinggan mereka berdua....

"Kalau u rasa i ni anak mak or mummy's boy...no I'm not....dari i high school lagi i duduk  dekat luar negara...away from family..."
Ian kembali ke meja makan dan menghulurkan secawan air kepada Vera ...

"Tapi tulah banyak benda yang terjadi dalam hidup i...dari i pernah menjadi sorang lelaki yang setia mencintai seorang wanita sehingga i jadi "buaya tembaga kelas Vvip"hahahaaaaa...."Ian tertawa sendiri dengan kenyataan yang dia sebutkan....tau diri pun kau tu "buaya tembaga".....

Vera yang rasakan statement Ian itu lucu tertawa halus...
Tapi dia rasa pelik ... Kalau Ian cakap dia setia tapi kenapa everyday tukar ganti pasangan?

Melihat Vera yang agak kebingungan Ian tau Vera mesti tertanya-tanya kenapa dia cakap macam tu...

"Well,i lost my fiance 3 year ogo in a car crash..."Katanya dengan nada yang tergetar...setiap kali teringat akan peristiwa malam itu dia pasti akan mengalirkan air mata....wanita yang dia sayang , wanita yang sentiasa menjadi kekuatan baginya, meninggal dunia di depan matanya sendiri.... Luka hatinya masih sakit....

Tapi yang dia pasti dia sudah menemukan penawar lukanya itu....yang akan dia jaga sehingga akhir hayatnya....yang akan dia lindungi dengan segala dayanya walaupun harus dikorban nyawanya sendiri.....

Entah kenapa Vera diserang rasa bersalah...dia rasa dia sudah terlalu cepat menilai lelaki yang berada dihadapannya ini...Dia merenung dalam wajah Ian yang kelihatan agak mendung...dia dapat lihat kepedihan itu...
Dia juga pernah berada di posisi itu...
Posisi dimana orang yang paling dia sayangi , dia cintai.... meninggal kan dia....mengkhianati cintanya....

*Story Updated*
Hai reader...
Jangan lupa baca ok....
Love kalian banyak2 💕
Jangan lupa like vote comments 😘

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now