"Arvera Rivera .... Will you marry me?"
Vera yang sedang terleka mambaca pesanan WhatsApp dalam iPhone nya itu memandang Ian yang sedang duduk di hadapan nya....
Kelihatan wajah Ian yang sangat menawan apabila wajahnya terkena sinaran matahari senja di pantai itu...
Mereka berdua menikmati high tea berdua di salah satu private island yang ditempah oleh Andrian...
Dia sengaja menempah pulau itu untuk moment ini..."Vera..."
Ian berdiri dan melutut dihadapan Vera..
Dia mengeluarkan kotak cicin dari poket baju nya yang dari tadi dia simpan..."Oh love.."Vera sudah terharu...hatinya sangat gembira dan bahagia...
"Will you be my only lover?
"Will you stay by my side till the day i die?
"Will you Arvera Rivera be my wife?"Vera mengangguk dan terus memeluk lelaki itu...air mata nya jatuh...dia sangat gembira bahkan dia tidak menyangka Ian akan melamar dia...
Patutlah siap bawa dating dekat private island lagi...Ian menyarungkan cicin bertitah berlian itu pada jari manis Vera...Tangan wanita itu dicium lembut dan tubuh Vera dipeluk kembali...
Dia tau dia bahagia ....bahkan sangat bahagia dengan wanita itu...
Dia akan menjaga wanita itu sepenuh jiwa dan raganya...
Dia berjanji untuk mencintai dan menyayangi wanita itu selagj dia bernafas..."Thanks sayang..."dia mencium lembut dahi wanita itu dengan penuh kasih...
Vera hanya tersenyum....
Tuhan benarkan kami bahagia dengan cara kami.....
Setelah dihantar pulang oleh Ian malam itu Vera duduk bersama keluarganya di ruang tamu....
Dia dan Kayden berbual mesra...
Kayden baru balik dari korea lepas sebulan di negara itu untuk urusan kerja...
Punya banyak ole-ole dia beli untuk si Vera....
Vera tu apa lagi happy lah dia..
"Weii kau mesti ada jumpa banyak minah korea yang cun kan..."Vera mengusik Kayden...
"Cun?tak ada makna nya cik Vera oi..
Aku tengok mereka pun tak ada selera..""Eh asal pulak...mereka cantik-cantik kot.."
"Cantik?dah macam mayat hidup aku tengok.."
"Hah?
"Mayat hidup lah... kulit tu putih melampau...macam tak ada darah .."Kayden mencebikkan muka nya...eee ngeri aku tengok minah korea yang kulit putih gebu yang melampau tuu....
"Hahahhahaha....."pecah tawa Vera...
Aryan dam Arvin yang dari tadi menjadi pendengar pun ketawa terbahak-bahak.."Bodoh lah kau Kay..."Vera masih ketawa dengan kenyataan mengejut Kayden tadi...
Ni kawan siapalah yang palak senget nii.."Eh Kay kalau macam tu Kimberly pun macam mayat hidup ke?"soal Aryan pada Vera... Kimberly adalah tunang Aryan yang mix korean...
"Kim lain sikit lah sebab dia mix so tak lah macam mayat hidup...."jawab Kayden selamba....
Mereka kembali ketawa....
Tawa mereka kedengaran di setiap pelusuk rumah agam itu...
Malam itu mereka banyak bercerita ... ketawa.... bercerita dan ketawa lagi...Tengku Rivera dan isteri nya yang memerhatikan anak-anak mereka dari tingkat atas hanya tersenyum gembira...
"Lama kan mama tak tengok the kids gather together macam tu..."soal Tengku Rivera pada isterinya...
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...