Bab 27😜

103 4 0
                                    

Sepanjang papanya di hospital Vera yang banyak mengambil alih tugas papanya sedangkan kedua abangnya terpaksa ke luar negara untuk mengantikan tempat Tengku Rivera di persidangan usahawan dunia di Amerika Syarikat...

Vera sangat leka menyiapkan tugasan yang sedang bertimbun di atas meja...
Hari ini merupakan hari ke empat dia mengantikan tempat papanya...

Sepanjang tempoh itu juga dia selalu balik lewat malam...kalau tak tengah malam dia balik dari office, dia akan balik pagi-pagi buta....

Dia juga selalu skip masa makan nya...kalau sebelum ini dia banyak free time sekarang ni dia busy memanjang...
Maklumlah nama pun ganti tempat CEO..
Kalau sebelum ini dia hanya Executive Director jadi dia tak banyak sangat nak tengok file ni file tu...ni dia kena sign file tu file ni.....

"Ishhhh....benda ni kan semak je lah..."dia mengamuk apabila file yang dia susun ditepi meja itu menggangu kerja nya...

"Apalah dua ekor kembar tuu...baik mereka je yanh buat semua ni...aku yg pergi sana..."
"Aku bukan reti sangat benda-benda ni..."
Dia masih membebel tanda protes...
Awalnya dia menolak untuk mengantikan tempat papanya tapi dia terpaksa sebab kalau dia yanh pergi persidangan itu pun dia bukan nya berminat....

Sedang dia asyik membebel, seseorang sedang memerhatikan dia dibalik dinding kaca itu...

Ian hanya tersenyum melihat Vera yang kelihatan marah itu.....

"Aiihhhh kenapa kau siksa diriku wahai hati"Ian memegang dada nya dan mengeluh lembut...

Dia mengetuk pintu pejabat Vera dan melangkah masuk...
Dia melemparkan senyuman yang manis pada Vera yang melihat ke arah nya...

"Hai Vera..."
"Oh mummy!"
Vera yang terkejut dengan kedatangan Ian itu termelatah...

"Hahaa....Vera...Vera you cantik-cantik pun melatah ehhh..."usik Ian....
"Ishhh you ni....masuk tu bagilah salam dulu...."marah Vera dan mengusap dadanya...eiiii ada juga aku mati kena heart attacks lepas nii...

"You buat apa dekat sini?"soal Vera pada Ian yanh sudah duduk dihadapannya...
"Ermmm....cari youlah...buat apa lagi"
"Cari i buat apa...bukan nya i ada kaitan dengan you pun"
"Sebab i rindu you..."balas Ian selamba dan mengernyitkan matanya...
"Ewww.....i have no time for that ok..."balas Vera dengan nada yang geli...
Tapi sebenarnya hati kata suka...hahaha
"Hahhaaaaa....tapi i ada masa nak rindu you..."

Vera hanya buat tak dengar je ...
Malas nak layannya seorang mahluk ni...

"Ni jom lunch..."
Vera melihat jam tangannya....sudah hampir pukul 2 patutlah perut ni macam lapar semacam je...

"Oklah... tapi jangan jauh tau...i ada meeting pukul 3 nanti..."balas Vera dan berjalan keluar dari pejabatnya...

"Ok my princess..."balas Ian dan mengikut langkah Vera dari belakang...

Vera hanya pekakkan telinga masa Ian panggil dia macam tu...
Lagipun itu bukan first time Ian panggil dia macam tuu....
Kalau orang lain dengar... boleh salah faham dengan mereka dua niii...

Setelah tiba di salah satu kedai makan yang berdekatan bangunan pejabat itu mereka berdua memesan makanan dan kembali menyepikan diri...
Vera yang duduk dihadapan Ian hanya bermain dengan iPhone nya manakala Ian hanya memerhatikan ciptaan Tuhan yang sedang duduk dihadapannya...

Vera yang mula kekok dengan pandangan mata Ian berdehem kecil...

"Hmmm....bagi lah peluang i nak tatap muka you...itupun tak boleh ke?"
"Ehhh tak ada maknanya ehh ...you siapa nak tatap bagai...eiiii....ada juga i cucuk mata you pakai fork ni kanggg"marah Vera dan mengacukan garfu disebelahnya ke Ian....
"You ni nampak macam lembut Kan tapi kalau marah macam singa...."usik Ian...Vera ni kalau tengok dari luar memang macam wanita yang lemah lembut tapi kalau dah kenal betul baru tau Vera ni kalau marah macam singa....

"Singa pun singalah...yang penting i tak suka you tengok i macam tuuuu...."marah Vera...

Ian hanya tersenyum melihat tingkah Vera ituuu...

Setelah makanan dihidangkan mereka berdua mula menjamu selera dan hanya mendiamkan diri......

Dari jauh sepasang mata melihat mereka dengan rasa marah yang membuak dalam dadanya....

"Aku akan pastikan kau jadi milik aku Vera..."
"Jantan tu aku akan hapuskan ...hanya aku yang layak untuk Vera hanya aku...."

Edward mengengam penumbuk nya.... sungguh dia sangat sakit hati melihat pasangan itu.....

Sesudah selesai makan mereka kembali ke pejabat Vera....

Ketika mereka berdua berjalan di lobby bangunan pejabat itu ramai perkerja yang berbisik ketika melihat mereke berdua...ramai yang berbisik menyatakan mereka pasangan ada juga yang cemburu melihat mereka...lagi-lagi yang lelaki...hancurlah harapan nak tackle anak  boss.....

"Ini Ian....boleh tak you tolong i buat something?"soal Vera pada Ian apabila mereka sedang berada dalam lif
Ian menoleh melihat Vera yang disisinya
"Yes..of course...i boleh tolong buat apa je yang you minta...tolong jadi suami you pun i boleh....hahahahah"balas Ian dengan tawa....
"Eeeeeee dia nikan...."marah Vera dan mencubit pipi Ian .....geram betullah dengan mamat ni....anak siapalah ni....
"Ouchhh....sakitlah sayang"adu Ian manja..
"Eeeiiii siapa sayang you...!!"bentak Vera lagi....ada juga dia sumbat dalam mesin basuh kang...biar berpusing otak tu time mesin tu berpusing....
"Youlah sayang i...hahahahah"balas Ian kembali sambil ketawa terbahak-bahak...
Pipi Vera yang sudah merah menahan malu itu benar-benar mencuit hatinya....

Vera terus melangkah keluar apabila pintu lif terbuka...malas nak layan mamat tuuu....tadi nak minta tolong je....kenapa sampai mengarut pula mamat tuuu..susah arhh cakap dengan orang otak berfungsi nii....

Ian yang masih ketawa mengejar langkah Vera dari belakang...

"Sayang tunggulah i...."panggil Ian dari belakang....
Staff yang berada di situ hanya melihay gelagat mereka...ada yang senyum-senyum melihat gelagat Ian itu....ada juga yang menjeling ....

Vera yang sudah masuk ke dalam pejabat nya sudah rasa tak puas hati dengan Ian...

"What the hell!?you kenapa teriak macam tu panggil i SAYANG!!??"gila ehhh???"marah Vera apabila Ian sudah muncul dihadapan nya....

"Yesss ... I'm crazy....i gilakan you ...."balas Ian lembut di tepi telinga Vera...

Ian yang berada di dekat nya membuatkan jantungnya berdebar kencang.....

Kenapa tiap kali aku cuba untuk membuang rasa yang semakin kuat ni kau selalu buat aku cair....kenapa kau terlalu try hard nakkan aku.... kenapa aku??

Vera mengundurkan diri kebelakang....jarak Ian dan dia terlalu dekat tika ni...dia kena buang perasaan dia pada lelaki ituu....dia tidak mahu kecewa lagi....cukup sekali dia kecewa...dia tak akan terjebak dengan mana-mana lelaki yang suka mainkan perasaan perempuan lagi.....

*STORY UPDATE*
Hai reader keep on reading my story ok.....
JANGAN LUPA LIKE COMMENTS AND VOTE OKKKK...
LOVE KALIAN BANYAK2 💕

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now