Bab 35💐

88 2 0
                                    

"Congratulations to Mr&Mrs Andrian"..

Pasangan pengantin itu tidak henti-henti mengucapkan terima kasih kepada semua tetamu yang bersalaman dengan mereka...
Banyak yang memuji keserasian mereka bersama...

Saat si isteri sedang sibuk berbual dengan sahabatnya , Ian memerhatikan wanita yang sudah bergelar isterinya itu dengan perasaan yang sangat gembira dan terharu.....tubir mata nya kebasahan dek menahan air mata dari terjatuh...

"Hey hubby i kenapa muka macam ni?"
Vera memegang wajah Ian yang kelihatan mendung itu...dia tau ada sesuatu difikiran lelaki itu saat ini...

"I just feel so blessed sayang..."
Ujarnya lembut dan memeluk wanita yang sudah bergelar isterinya itu...

Para tetamu memandang mereka sambil tersenyum melihat pasangan pengantin baru itu...

Mereka menari diatas pentas tari dengan diiringan musik romantic yang lembut...

"Sayang...kan best kalau abang Adam ada time wedding kita ni..."ujar Ian sayu...

"You....abang Adam dah tenang kat sana...i pasti dia pun happy sangat tengok you happy macam ni...janganlah sedih nanti tak handsome hubby i ni..."pujuk Vera pada lelaki itu sambil mencubit pipi suaminya...

"I love you Mrs Andrian"ucap Ian sambil mencium lembut dahi wanita kesayangan nya itu...

"Love you more Mr husband"....

*************************

"Ian!!!!!...."

Ian yang memeluknya dari belakang mengejutkan dia yang sedang memasak didapur...

Sudah genap sebulan mereka berdua mendirikan rumah tangga....
Kehidupan mereka sentiasa dipenuhi dengan canda dan tawa...apa lagi si suami yang kuat menyakat isterinya itu...
Setiap hari , ada sahaja kerenah Ian yang harus Vera layankan...ni baru laki dia belum lagi anak2 mereka nanti...

Anak-anak??

Yes...Vera dah pregnant...
Dia dah seminggu pregnant dan mereka dua sangat gembira sebab tak menyangka secepat itu mereka akan dikaruniakan zuriat....

"Aduhh!..."Ian mengadu kesakitan apabila Vera memukulnya menggunakan sudip kayu yang sedang dia gunakan...

"E....you nikan kalau i mati kena heart attacks macam mana hah?!i kan dah cakap berkali-kali dengan you....jangan kejutkan i macam tuu!"Dengan rasa yang masih marah dia memarahi Ian yang masih ketawakan nya...
Laki siapalah yang kurang ajar ni...ishh..

"Sorry lah sayang...sorry ehh...meh sini i cium..."Dia cuba mendapatkan isterinya tapi Vera terlebih dahulu menghalang dia...

"You jangan kacau i eh...nanti kalau masakan ni tak jadi you siap..."dia sudah sedia dengan sudip kayu yang ditangan untuk memukul lelaki itu lagi...eee geram aku dengan dia ni....

"Ish isteri i ni makin garang lah sekarang ni...tak nak kawan lah..."Ian membawa langkah ke ruang tamu tanda merajuk..

"Eh dia yang buat hal dia pulak nak merajuk.... memang tak betullah otak laki aku ni"bebel Vera sendiri dan menyambung masakannya...

Setelah setengah jam dia bertarung untuk menyiapkan masakannya itu...
Dia melangkah ke ruang tamu untuk memanggil suaminya...

Kelihatan Ian yang sedang tertidur disofa dengan bantal yang menutupi wajahnya...
Selepas kahwin dengan Ian ni Vera baru tau yang Ian ni kalau tidur kena ada bantal tutup muka kalau tak memang tak dapat tidur lah dia....

Dia mengejutkan Ian yang sedang tertidur itu..

"Bae ...bangun jom lunch..."

Masih belum bangun...

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now