Sudah hampir seminggu mereka meluangkan masa bersama... Walaupun awalnya Vera memang agak berat hati nak melepak dengan Ian tapi dia pun boring juga tak tak orang nak teman dia jalan2..jadi dia pun decide lah jalan pusing Dubai dengan si Ian .....
Sepanjang tempoh itu banyak perkara yang berlaku antara mereka....Ian juga mengambil kesempatan untuk memikat hati wanita itu....
Ada kalanya Vera rasa sangat teramat nyaman berada didekat Ian....
Sifat Ian yang protective dan carrying tentang dirinya kadang-kadang berhasil membuat hatinya cair.....
Namun baginya masih susah dia untuk membuka pintu hati nya untuk Ian...Sedang mereka berjalan beriringan menuju ke lobby hotel pagi itu , Vera mendapat panggilan telefon dari Abangnya Aryan...
"Hello brother..."
"Hai princesses...what are you doing?"
"Nothing,baru nak keluar dari hotel nak gik jejalan...kenapa?"
"Ermmm...how to say this?"Aryan dihujung telefon sudah mengaru kepalanya yang tidak gatal.....
"Haih... kenapa ni...cakap je lah....ke Abang rindu Vera??"usik Vera pada Abangnya Aryan.....bukan dia tak tau abang dia tu macam mana orangnya.....Ian yang disebelah hanya mendengar perbualan Vera dan Abangnya..... kadang-kadang dia jeles juga tengok Vera dengan Aryan dan Arvin tuuu...
Mereka rapat je....kalau dia dengan abang dia.... memang tak pernah nak sebulu....."Vera...can you come home?"suara Aryan yang merayu membuat kan Vera tidak sedap hati....kalau abang Aryan dia yang call suruh dia balik confirm ada benda jadi punya....
"Hmmm....why?Is everything ok?"tanya Vera resah....
"Papa is not really well this few day...dah dua hari papa kat hospital..."Akhirnya Aryan berterus terang....Dia tau betapa risaunya Vera kalau dia tau apa-apa jadi dekat parents mereka...Vera berhenti melangkah....
Ian yang tidak sedar Vera yang tak disebelahnya menoleh kebelakang...dia melihat Vera yang berdiri kaku di belakang nya...."What?!!....dah dua hari and you just telling me about this today??"marahnya dia pada Aryan tika ini...
Ada ke patut bapa sendiri masuk hospital dah dua hari dia baru tau hari ini??....."Vera....bukan abang tak nak bagitau...tapi papa yang tak suruh....papa tak nak buat Vera risau...."belum habis ayat Abangnya Vera dah potong....
"That's my dad too!!....."marahnya lagiIan mendekati Vera dan memegang tangan Vera...dia tak tau apa yang jadi tapi dia dapat rasakan Vera perlukan seseorang untuk menenangkan dia....
"Yesss Vera.... Abang minta maaf....
Ok?"jawab Aryan perlahan...memujuk agar adik nya itu tidak marah lagi....
"I'm coming home"balas Vera ringkas dan mematikan panggilan telefon itu....Dia menghelakan nafas....dia rasa nak marah tapi dia tersedar sesuatu .....
Dia rasakan tangannya macam sedang dipegang oleh seseorang....Dia melihat Ian yang merenung dia...
Pandang mata mereka bersatu dan buat saat itu dia dapat rasakan dunia seakan berhenti .... seperti hanya mereka berdua yang ada di situ saat ituuu...
Tanpa sedar dia memeluk tubuh sasa Ian....Ian yang nyata terkejut dengan perlakuan Vera itu hanya berdiri kaku....
Dia tak tau nak buat apa....
Jantungnya bagaikan akan meletup bila-bila masa saja kalau Vera tak melepaskan pelukan nya....Beberapa saat kemudian Vera melepaskan pelukan nya...dia hanya tersenyum memandang Ian...dan berlalu meninggal kan Ian sendirian disitu...
Ian masih terkejut melihat Vera yang melangkah pergi ke arah lif....
"What on earth just happened?"soalnya pada diri sendiri.....Vera yang baru masuk kedalam lif mengetuk kepalanya sendiri...
"Vera.....omggg!!!kau buat apeee?!....aduuu malunya....."
Pintu lif yang hampir tertutup terbuka kembali....
Ian melangkah masuk kedalam perut lif...."Vera .... you nak pergi mana?"soalnya pada Vera yang membelakanginya....
Confirm malulah tuuu...."I nak balik...papa sakit..."balas nya dengan suara yang sangat halus...hampir tidak didengar oleh Ian.... nasib baik hanya mereka berdua dalam lif tu....
"Ok... I'm coming home with you..."Ian tak nak tanya hal yang lain...dia akan ke mana saja Vera pergi....dia tak akan tinggal kan Vera sendiri....
"Ok.."balas Vera singkat tanpa menoleh kebelakang nya....setelah pintu lif terbuka dia terus keluar....
Ian yang melihat Vera itu hanya tersenyum....
"Aiihhhh.....kenapa comel sangat buah hati aku niii......gerammmm arhhh"
*Story Updated*
Hai gaisssss....
Nah new chapter untuk korang yang setia membaca....😄😁
JANGAN LUPA LIKE COMMENTS AND VOTE OKKKK.....
SAYANG KALIAN BANYAK2 💕
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...