Kemesraan Kayden dan Arvera sangat menyakitkan hati nya..Dari tadi mereka bukan main lagi ketawa sakan..pukul Sana,pukul sini...I cubit you,you cubit I...arhhhh sakitnya hati ...
Ian cuba untuk menenangkan diri sendiri kerana dia amat terganggu dengan agenda "terlebih gula" Kay dan Vera ituuu...Aryan yang perasan akan pandangan mata Ian yang dari tadi memerhatikan Vera dan Kayden itu tersenyum sendiri...bukan tak dapat baca muka Ian yang tengah jealous...
"Haih,tak Kan lah mamat ni dah jatuh cinta dekat adik aku?hmm"soal Aryan sendiri...
Dia mengaku bahawa rupa paras adiknya yang menawan itu mampu memukau mana-mana sahaja lelaki Di luar sana....bahkan kalau dia bukan abang Vera, memang confirm dia pun dah lama jatuh cinta dengan adiknya ituu....(ish..ish..Aryan, awak tu abang dia...🙄 author) (I said "kalau I bukan abang diaaa..ishh author niii.. Aryan)"Nah,buka mulut ..."arah Vera pada Kayden lalu menyuapkan sekeping pizza ke dalam mulut Kayden..
Aryan dan Arvin yang melihat gelagat mereka hanya menggeleng kepala... Mereka tahu Kayden dan Arvera sangat rapat..tulah mereka selalu usik Vera supaya bercinta dengan Kayden tapi Vera hanya mengangap Kayden sebagai seorang abang ...hmmmm 🙄

"Bro, business kau macam mana?"Soal Aryan pada Ian ..dia sedar Ian Rasa tak selesa ,lagi-lagi dengan drama tak berbayar adiknya dan Kayden tuuu...hahahahaa🤭
"Arh? business?.."soal Ian kembali,sebentar tadi fikiran nya melayang entah ke mana...
"Yeee, business..kenapaa kau ok tak ni?"soal Aryan kembali,risau pula dia tengok sahabat nya itu yang tetiba macam tak senang duduk..
"Aku ok..bro aku gerak dulu lah..Aku lupa Aku adaa janji dengan orang nak jumpaa ....."Jawabnya dan terus berlalu pergi.....tapi sebelum dia meninggalkan meja itu dia sempat pandang Vera dan pandangan mata mereka bersatu...owhhh hatinya bagaikan kena panahan.."Panahan Cinta"hahahahah😂💘
Belum sempat Aryan berkata apa-apa,Ian sudah keluar dari restaurant pizza ituu..
Vera yang tadinya secara tidak sengaja Ter"eye contact" dengan Ian merasakan muka nya terasa panas...
"Uhh,Kenapa panas je muka Aku nii?"soal Vera sendiri sambil mengipas muka nyaaa...
"Ver, Kenapa?panas ke?"soal Kayden yang heran melihat Vera yang mengipas-gipas mukanya ituuu...
"Hahaha,no lah.."Balas nyaa..suara nya yang bergetar cuba ditenangkan...
Aryan yang perasan apa yang terjadi tadi hanya tersenyum sumbing..bukan dia tak perasan tadi Ian dan Vera Ter"eye contact"...alooo..alooo sweet ke tuu?😂
______________________________________
Ian merebahkan badannya di atas katil nyaaa... sungguh dia bingung dengan perasaan nya saat nii...
Sudah lama dia tidak merasa seperti ni...Kali terakhir dia rasa benar-benar jatuh cinta adalah lima tahun lalu....Setelah kehilangan bekas tunangnya lima tahun lalu, hidup nya berubah 369°,dia menjadi kaki perempuan dan suka berfoya-foya..dia mengubati rindunya terhadap bekas tunangnya yang telah meninggal dengan cara bertukar-tukar pasangan...(macam tak ada kaitan pulak Kan?hahah kesah Aku,Aku Yang tulis..idea Aku lahh..haahhahaha - author 😂😂😂)
"Arhh!Kenapa dengan aku ni?..."soalnya kepada diri sendiri..dada nya dipegang..sungguh dia rasa sakit...
Aku jealous ke? Aku dah betul-betul jatuh cinta ke?"soalnya lagi ...
(Haaa kau dah jatuh cinta lah Tengku Andrian Lee,...- author tolong jawab ehh😂😆🤭)______________________________________
Tok..tok..tok..."Ian?"soal seseorang dari luar pintu ...
Ian yang baru habis membersihkan diri berlalu untuk membuka pintu biliknya , mama nya tersenyum melihat nya
"Sayang , come join dinner.."ujar mama nya...dia tersenyum melihat anak bongsunya ituu ...aihh nasib baik anak nya ada di rumah malam tuh..kalau tak membebel lah suami nya...
"Hmmm.."Balas Ian sepatah dan mengikuti langkah mamanya ke meja makan..dia melihat papa dan abang2nya sedang berbual ....
Dia mengambil tempat di tepi mama nya.."Haaa,Ian baru nampak batang hidung kamu malam ni .."sindir papa nyaa ..Ian dan papanya memang tak pernah nak sebulu...Ada je Salah Ian Di Mata papa nyaa..semua Yang betul dekat abangnya dan Yang Salah semuanya dekat diaa...
Dia hanya mendiamkan diri...
Dia makan tanpa sepatah pun perkataan keluar dari mulutnya...
Perbualan abang dan papanya tentang business langsung dia tak kesah....Apa yang dia kesah sekarang ni? Dia cuma kesah tentang wanita yang telah membuatkan dia gila "bayang"...yaaa wanita itu Arvera..*Alaaa reader belum banyak lagi lahhh... korang please lah support karya sis ni k...(macam desperate je bunyi?)hahahah....taklah ...saje paksa readers hahahahah)... please keep baca novel sy yeeee...muahhh Sayang korang....🥰
Sorry korang bab ni pendekk...saje bagi pendek..nak merajuk sebab korang tak vote ....hahahahah)
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...