Bab 25😌

81 3 0
                                    

Setibanya mereka di airport Aryan sudah menunggu Vera diluar balai ketibaan...Dia terkejut melihat Ian yang berjalan bersama adiknya....
Mereka satu flight ke atau mereka dua ni ada something?Aryan berkata-kata sendiri...
Ishh apalah mamat ini....kalau ko nak ngorat adik aku baik kau taubat dulu dengan perangai buaya ko tuuu....
Aryan mengomel sendiri sambil melambai ke arah mereka berdua....

"Hai sweetheart"sapa Aryan dam memeluk tubuh adiknyaa.....
"Hai too abang sayang"balas Vera dan melepaskan pelukan mereka...dia mencubit lembut pipi putih abangnya ituuu....eee geram nyeeee dengan pipi putih gebu Abangnya ni.....
Ian yang ditepi hanya melihat kelakuann dua beradik itu....
Tingkah mereka serba sedikit mencuit hatinya ...dia dan abangnya tak pernah nak begitu....tiap kali bersua muka mereka pasti bertekak....

"Hai bro...whatuppp?"soal Aryan pada Ian disebelahnya....
"Haiii....super fine bro.....ahhaha"senyuman manis dia berikan pada bakal abang iparnya hahahahhahaha *budak ni kuat berangan arhhhh*

"Dah jom....bro ko ikut kite oranglah sekali...nanti aku hantar ko balik ...."
"Ok then...boleh lah aku lawat uncle sekali...."

Mereka berjalan menuju ke kereta yang sedang menunggu di hadapan pintu masuk....

Sepanjang perjalanan mereka banyak berbual...ada ketika Vera dan Ian bertukar cerita dengan apa yg mereka lalukan ketika di Dubai kepada Aryan..

Aryan yanh duduk di sebelah driver hanya mendengar dengan teruja... sesekali mata nya melihat Vera dan Ian yang duduk di belakang....

"Kenpa aku tengok dua orang ni macam sesuai je eh"....kalau aku suruh papa jodohkan ok ke tak eh??"
Aryan berkata-kata sendiri...dia mulai rasakan adiknya sepatutnya move on dari cerita lamanya dan mulai mencari pasangan hidupnya....

Setelah 45 minit mereka sampai di Queen medical center ...

Pintu bilik Vvip itu dibuka dari luar...
Kelibat mereka bertiga membuatkan si pesakit yang sedang menonton television terganggu...

"Papaaaa!!!!"
Vera berlari kearah papa yang sedang duduk di kerusi ruangan ituu...
Tubuh papanga dipeluk erat sampaikan papanya terbatuk dek pelukan erat anak nya itu....

"Aduhh sayang papa ni....peluk kuat sangat..."adu si papa dan melepaskan pelukan mereka....

Vera duduk di sebelah papanya dan memegang tangan papa nya...tangan si ayah yang berkedut diusap lembut...

"Papa ...why?kenapa tak bagitau Vera papa sakit?"soal vera lembut....air matanya hampir jatuh....dia kalau bab2 sakit ni paling lemah....lagi2 kalau mama atau papanya yang sakit...

Ian yang memerhatikan mereka hanya tersenyum....Gelagat gadis pujaannya itu sangat mencuit hatinya.....

Tengku Rivera mengusap lembut rambut anak gadisnya....sayang sungguh dia akan anak gadis tunggalnya ini....

Buat seketika air mata tuanya gugur..

"Papa...kenapa ni...."Vera mengelap tubir mata papanya...

Tengku Rivera hanya mengelengkan kepalanya dan memeluk erat puterinya itu....

"Papa rindu je dengan puteri papa ni.."
Vera hanya senyum dan mencium lembut tangan papanya...

Aryan dan Ian hanya menjadi penonton setia...
Aryan hanya tersenyum melihat papa dan adiknya...
Walaupun Vera hanya pergi buat seketika tapi dia tau betapa papa merindui Vera...
Maklumlah dulu mama dan papa terpaksa berpisah dengan Vera bertahun-tahun..

Tubir mata Ian terasa panas...Dia tak tau kenapa tapi dia rasakan hatinya bagaikan kaca yang pecah ketika itu...melihat hubungan Vera dan keluarganya yang sebegitu rapatnya membuat kan dia cemburu....dia cemburu akan mereka...
Dia rindu untuk meluangkan masa bersama keluarganya tapi apa kan daya dia dan daddynya tak pernah nak sebulu....ada je benda yang salah di mata tua daddynya..

"Ian come here.."Tengku Rivera memanggil Ian untuk datang ke arah nya...
"Hai uncle...."Ian meyalami tangan tua itu dengan penuh kasih...*maklumlah nak ambik hati bakal bapa mertua...hahaha*
Tengku Rivera hanya tersenyum dan menyambut salaman anak rakan karibnya itu....

Mereka berempat asyik berbual sehingga kan mereka tidak sedar hari sudah semakin petang.....

"Pa,Yan hantar Vera dengan Ian balik dulu eh...nanti malam Arvin dengan mama datang ok..."
"Oklah...tak pa... papa ok je duduk sorang...boleh lah papa tenangkan fikiran papa ni...."balas Tengku Rivera pada putera nya....
"Haha...oklah papa.....kita balik dulu ...kalau ada apa2 nanti call tau..."
Kata Aryan pada papanya ..dia tau kalau papa masuk ward...papa tak suka orang teman....dia lebih suka sendiri...lebih katanya....

Mereka bertiga berjalan menuju ke kereta.....
Sedang mereka berjalan... tangan Vera ditarik oleh seorang dari belakang....

"Vera..."
"Ouchhh!"adu Vera ...tangannya pedih kerana dipegang terlalu kuat...
Aryan dan Ian berhenti melangkah apabila mereka mendengar suara Vera mengaduh...

*Story Updated*
Ok gais....baru ada masa nak update...so hooe you guys enjoy it...and keeo on reading my story...
Jangan lupa LIKE COMMENTS and VOTE yahhh....
SAYANG KALIAN BANYAK2 💕

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now