Hampir seminggu Vera di Dubai...Setelah sekian lama dia tidak kembali ke tempat dimana dia menemui kekuatan untuk bangkit kembali dari luka masa lalu....tempat yang banyak mengajar dia untuk tetap meneruskan kehidupan walaupun kehilangan orang yang dia amat cintai.....
Dia bersiar-siar di sepanjang persisiran pantai...dia cuba untuk menenangkan fikiran....Dia masih teringat akan kata-kata Ian padanya...
Dia tidak dapat menafikan kebenaran bahawa dia turut mempunyai perasaan yang sama seperti jejaka itu...
Tetapi dia takut akan kecewa lagi...
.......................................................................................................Setelah sampai di lapangan terbang , Ian terus menyuruh pembantu nya untuk membawanya ke kawasan pantai....
Setelah mendapat tau akan keberadaan
gadis pujaannya dia terus ke Dubai untuk bertemu gadis itu ..Dia harus berjumpa dengan nya....Dia kehilangan arah setelah wanita itu langsung tidak berhubungan dengannya....bahkan wanita itu membawa diri ke negara berpasir itu....Dia melihat kelibat seseorang yang amat dia rindukan sedang berjalan di persisiran pantai....tanpa dia sedari , bibirnya mengukirkan senyuman....
Dia melangkah ke arah wanita itu dengan debaran di dada....
Dia tak tau apa yang akan berlaku...tapi apa apa pun dia akan sentiasa mengejar cinta wanita itu...wanita yang berhasil mengetuk kembali pintu hatinya....wanita yang berhasil membuatkan dia tergilakan bayang setiap masa....Vera termenung memandang ke arah lautan....Sungguh dia sentiasa terpesona dengan keindahan alam.....dia merasakan tenang setiap kali memandang ke arah lautan yang luas dan tenang....kalaulah hidupnya tenang seperti lautan yang terbentang itu....
Dia mengeluh dan tersenyumm...
"Haihhh...just why's this so hurt to deal with....?"dia menyoalkan dirinya sendiri...
Dia memegang dada yang terasa berdebar setiap kali teringat wajah tampan jejaka yang berjaya menyentuh hati nya yang telah lama membeku...Kelakuannya hanya diperhatikn oleh Ian dari belakang...dia hanya tersenyum dan menikmati satu ciptaan yang sangat indah yang sedang berdiri dihadapannya itu...
Vera yang ingin melangkah pergi terhenti apabila dia melihat seseorang yang asyik berada di fikirannya sedang berdiri dibelakangnya....
Dia mengosok kelopak mata nya...
No dia tak mimpi or terbayangkan jejaka itu...
Dia juga mencubit tangannya sendiri...
"Ouchhh..."adunya setelah mencubit lengan nya sendiri...Ian hanya tersenyum melihat gelagat wanita itu....
"Hai Sunshine...How are you?"soal Ian manis.....nada suara yang mampu mencairkan semua ice di kutub...(ewahhh engkau mengade ehhhh😂)
*DUSTTT...*
Vera merasakan dadanya baru meletup...
Denyutan jantungnya jadi tidak normal...
Dia terdiam...terkasima...dan ter-segala jenis ter😂...."Ver?... Hello...you ok ke tak ni??"soal Ian dan memetik jarinnya dihadapan Vera...dia hairan melihat tiada respon dari wanita ituuu ...
"Ian..what...?what are you doing here?"Soal Vera gugup ..dah tak cukup oksigen dah dia ni.....😝
"Hmmmm...i tengah datang nak bawa cinta hati i balik..."balas Ian selamba
Jawapan Ian membuatkan muka Vera kemerahan...
"God... I'm burning"kata vera dalam hati dan mengipas wajah nya...
Ian yang perasan akan perubahan wajah vera hanya menahan senyum dan memandang ke arah lain....
"Haihhh,kenapalah dia ni cute sangat..."ujar Ian separuh berbisik tapi masih didengari oleh Vera...
"Hah?you cakap apa...?" Soal Vera pada Ian...
"Tak ada.....jom..."balas Ian dan menarik tangan Vera untuk mengikutinya...Vera yang tak dapat membuat apa-apa hanya mengikut langkah lelaki itu....
Vera hanya membiarkan Ian menarik tangannya....Melihat Vera tidak menolak untuk mengikutnya membuatkan Ian tersenyum gembira...dia tau Vera mempunyai perasaan yang sama seperti nya tapi dia juga tahu bahawa wanita itu takut untuk membuka hatinya kembali....
Sekarang ni dia ada misi ....
Misi untuk memikat bakal isteri....
Misi untuk membuka pintu hati wanita
idamannya itu ....
Dia akan pasti kan wanita itu menjadi miliknya ..... hanya miliknya sorang dan bukannya milikan bersama.......
He will make it happen.....yess he will*Hello reader .....
Sorry sebab terlaluuuu lama mengambil masa untuk update cerita niiii....hmmmmm
Sorry tau kesayangan semua.....
Tapi sis akan cuba untuk habiskan cerita ni dalam masa terdekat yeee.....stay tune for next chapter yaaa....jangan lupa like vote comments and share....
muahhh love kalian banyak2💕💕💕
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...