Bab 32🌈

85 2 0
                                    

Dua bulan kemudian,

Dia sedang duduk termenung didalam bilik abangnya...arwah abangnya...

Ian tersenyum kecil apabila dia melihat gambar dirinya dan Adam yang tergantung didalam bilik itu..
Sebak kembali menyelubungi dirinya...
Dia tak sangka selama ni abangnya sakit...

2 bulan lalu...

Dia yang masih mengantuk mencari-cari
iPhone nya dibirai katil...

"Hello?"dia berdehem kecil untuk menghilang rasa kering di kerongkongnya..

"Hello Ian..."suara si pemanggil kedengaran sayu dan lemah..

"Yaa...who is this?"
"Ian ni papa..."suara tuanya cuba ditenangkan walaupun hatinya masih sedih
Ian bangun dari baringnya dan duduk di sofa yang terletak di tepi katil itu..

"Hmm pa..nak apa?"soalnya malas..
Dia melihat ke arah jam dinding..
Jam menujukkan pukul 3 pagi...
Di Amerika mungkin masih siang...

"Papa nak Ian datang sini nak.."kedengaran suara Tengku Lee agak lemah dan tidak bermaya...dia sudah tidak berdaya lagi...sudah dari tadi dia menangis dan dia cuba memujuk isterinya yang masih berduka itu...

Tengku Adam Lee , putera pertamnya disahkan meninggal dunia tengahhari tadi...
Setelah hampir dua minggu Adam berada dalam koma setelah menjalankan pembedahan hati dia akhirnya menghembuskan nafas terakhirnya di katil Thompson Medical Center tepat jam 12 tengahhari...

Suara tagisan sang isteri memenuhi ruangan itu.....
Wajah anaknya yang pucat dan keputihan itu ditatap penuh sayu...

"Rehat lah nak....kamu sudah terlalu penat dalam dunia ni...rehatlah disana nak..."sayu suaranya tuturkan ditelinga anaknya itu...dahi anaknya yang sejuk dikucup lembut....air mata nya jatuh...

Hati tua nya sangat sedih ....
Melihat si isteri yang sedang duduk disebelahnya ketika menelefon anak bongsunya...

"Asal pulak Ian nak datang sana...Ian busy lah ...."dia heran kenapa pulak dia nak kesana...Adam kan ada...

"Andrian ...papa minta maaf..."tangisan papa nya pecah...
Suara tagisan yang semakin kuat itu membuatkan Ian risau...

"Papa...kenapa ni... kenapa??mama ok ke?"suara Ian sudah kerisauan...
Kenapa pulak nangis-nangis ni...

"Datang sini k..."rayu Tengku Lee...
Dia tiada kekuatan untuk menjelaskan perkara yang terjadi di dalam talian..
Dia harus slow talk dengan anak bongsunya itu...terlalu banyak rahsia mereka sorokakan dari Ian...

"Ok pa..nanti Ian sampai Ian call..."
"Ok"

Dia terus call Joel...

Setelah kali kelima dia call assistant dia tu barulah berangkat...

"Kau book flights pergi Amerika paling awal untuk aku..."arah nya terus..

Joel yang dihujung talian masih terpinga...
Dia melihat jam..
Pukul 330 pagi..
"The heck?kau asal call pagi2 buta pastu suruh book flights?kau lari dari siapa?"

Ian dihujung talian sudah bangun dari duduknya...

"Aku suruh book...book jelah..."arah nya tegas dan mematikan panggilan telefon itu...

Dia masuk ke bilik air dan mandi..
Beg pack dari almari di ambil dan dia sumbat beberapa helai t-shirt dan. Seluar jean...

Tringg....
Tertera notification ws dari Joel...

"Done.."

Dia melihat flight details ...
Pukul 620am...

"Ok thanks..."

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now