"Ian please jangan buat i macam ni"Vera menolak tubuh Ian yang berada di hadapan nya...
"Buat you macam mana? I tak ada buat apa-apa pun ... I just berdiri depan you je..."soal Ian pada Vera...bukan dia tak tau Vera dah blushing....malu-malu lah tu...
"Ishh ....you berdiri dekat sangat dengan i....macam office ni kecik....pergilah berdiri dekat tepi pintu ke apa ke....
"Buat apa nak berdiri tempat lain kalau i boleh berdiri depan you...hmmmm"
Ian masih mengusik Vera...."You tak ada kerja ke?balik lah office sendiri...you buat apa kat siniii?"
Ishhhh.....Vera masih tak puas hati....dah kenapa pulak mamat ni menyemak je kat office dia...."I tengah buat kerja i lah ni..."
"What work do you do here?"
"Kerja jaga you supaya tak ada mana-mana pun lelaki yang kacau sayang i nii...."Arhhh sudah...makin tak betul otak mamat ni....Vera melangkah keluar dari pejabatnya dan meninggal kan Ian sendirian....
Hahahhahaha......Ian sudah tidak mampu untuk menahan tawa nya....
Aduuhhh kenapa lah mulut dia ni manis over sugar sangat hari ni.....kan dah lari sayang dia tuuu....
Tak palah yang penting dia dah berjaya buat Vera blushing ......Dia keluar dari pejabat itu dan melangkah turun ke lobby....
Dia memandu pulang ke tempat kerja nya dengan hati yang gembira....Setelah sampai di hadapan pejabat nya dia melihat abang dan daddynya keluar dari kereta milik Abangnya....
"Haiii Ian....dari mana ....baru sekarang daddy tengok muka kamu....bukan dari pagi lagi kami dah keluar ke tdi? Ni dah lepas lunch hour bru masuk office"
Tanya Tengku Albert Lee pada putra bongsunya itu....tau benar perangai putranya yang suka ngular..."Baru balik dari office until uncle Rivera"balas nya singkat tanpa melihat daddy dan abangnya yang disebelah...
Ian memang bersikap dingin dengan abang dan daddynya...baginya daddynya lebihkan abangnya dari dia....
Buktinya dia kalau lambat masuk office atau cuti sehari daddynya confirm bising...tapi kalau Abangnya cuti sampai seminggu daddy langsung tak bising...yang ada disuruh cuti lagi lama adalah....Dia masuk ke dalam pejabat nya dan melabuhkan punggung di atas kerusi kerja nya...dia membelek fail yang di atas meja ....
Tika dia sedang leka dengan kerja nya...pintu pejabat nya diketuk dari luar....
"Masuk"
"Hai Bro..."
Adam melangkah masuk dan duduk di hadapan adiknya...
Ian hanya mendengus ...
Malas lah nak layan anak emas daddy ni...ishhhh....rungutnya dalam hati..."Kau nak apa?"soal Ian acuh tak acuh ... tangannya masih sibuk menaip di keyboard laptop nya...
"Aku minta maaf kalau selama ni aku banyak susahkan kau..."ujar Tengku Adam lemah....iyaaa dia memang dah banyak susahkan adiknya....dia dah banyak salah dengan adiknya itu....
Semenjak dia didiagnosis kena kanser hati setahun yang lalu...keadaan fizikalnya membataskan dia melakukan kerja-kerja pejabat....itu juga menyebabkan dia selalu ponteng dari kerja...dan itu jugalah sebabnya daddy mereka lebihkan dia...
Dia tau Ian tak puas hati dengan daddy mereka....dia juga pernah tegur cara daddy melayan Ian sewenangnya...tapi kata daddy itu cara untuk mengajar Ian erti tanggungjawab dan commitment terhadap kerja......Ian berhenti dari membuat kerjanya...dia melihat abangnya yang duduk dihadapannya...
Wajah Adam yang agak pucat diperhatikn oleh nya...
Dia baru perasan wajah Adam agak cangkung dan pucat..."Kau asal minta maaf?dah nazak ke?"
Soal Ian selamba....mulut dia ni memang tak pakai filter....main sedap dia cakap....Adam hanya tersenyum tipis...yaaa dia dah nazak....
Semalam masa buat chemotherapy doctor cakao dengan dia yang kanser dia dah merebak ....dan kemungkinan dia hidup sangat tipis... walaupun dia dah ulang alik keluar negara untuk berubat tapi hasilnya masih sama....betulah kata orang duit banyak belum tentu dapat mengubati penyakit kita...."Tak aku cuma takut aku tak sempat nak minta maaf dekat kau je..."balas Adam sambil tersenyum...
"Suka hati kau lah...aku nak keluar jap..kalau daddy cari cakap aku pergi office uncle Rivera"Ian berdiri dan meninggal kan Adam di situ sendiri...
Adam hanya mampu mengangguk dan melihat pemergian adiknya...
Dia faham kalau Ian bersikap begitu pada nya...dialah punca Ian dan daddy selalu berperang dingin ...dialah punca Ian selalu kurang ajar dengan daddy...
Vera baru keluar dari ruangan meeting ...
Sedang dia melangkah kembali ke pejabat nya dia melihat seseorang yang amat dia kenali sedang duduk di ruangan rehat pekerja...Dia masuk ke ruangan itu...dan dugaannya benar...Ian sedang duduk termenung melihat pemandangan diluar tingkap....
Ruangan itu berada di tepi kawasan tingkap yang menyajikan pemandangan yang penuh dengan alam semula jadi..."Bukan tadi dia balik pejabat dia ke?"Vera heran melihat Ian yang sedang duduk termenung ituuu....
Jarang nak tengok mamat ni diam macam ni....
Tapi kenapa macam perfect je view aku tengok dia duduk macam tu ehhh...
Kaki disilang , tangan disilang di dada..."Ehhhh...."Vera menampar pipinya....
Dia mendekati Ian yang masih tidak sedar akan kehadirannya...
"Ehemmmm..."dia berdehem kecil dan duduk di sebelah Ian...
"Ehh...Vera...hai"Ian tersedar dari lamunannya...
Berapa lama entah dia duduk disitu..."You ok ke tak ni?"soal Vera
"Ok je...why?you risaukan i ehhh?"usik Ian....
"Hmmm nilah yang i malas ni.... confirm kena i balik..."balas Vera .... Kan dah cakap memang ada jer idea mamat ni sakat dia kan......"I ok je...."balas Ian dan memandang kearah Vera....
"You dah habis kerja ke?jum i hantar you balik...."ujar Ian dan berdiri dihadapan Vera...dia menghulurkan tangannya pada Vera...Vera melihat Ian dengan muka yang keheranan....
"Baby take my hand cause i want us to be something"nyanyi Ian lembut....dia masih menanti Vera untuk menyambut huluran tangannya....
"No thanks...i can walk by my own..."Vera malah menolak huluran tangan Ian dan keluar dari ruangan ituu....
"Hahahahhah"Ian yang mengikut langkah Vera dari belakang ketawa terbahak-bahak.....punya bersungguh dia nak bersweet tapi kena reject pulak dahhhh ...... Entah ke berapa puluh kali lah dia kena reject dengan Vera nii...kental betul hati dia......hahahahhahah
*STORY UPDATED*
HAI GAIS....
NEXT CHAPTER FOR YOU GUYS
JANGAN LUPA LIKE COMMENTS AND VOTE OKKKK 😘
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...