"morning miss boss"
Vera melihat Alyssa yang sudah berdiri dihadapan nya...
"Morning...apa jadual saya hari ni?"
"Pukul 10 nanti ada meeting dengan Tengku Ian tentang project pembinaan pusat jagaan orang tua tu...pastu yang lain tak ada.."Alyssa menjelaskan jadual Vera secara terperinci...kang salah cakap ada juga dia kena halau dari office ni..Vera hanya mengangguk dan menyuruh Alyssa keluar dari ruangan nya..
Dia kembali membelekkan fail yang sedang bertimbun diatas meja...
"Haih baru tiga hari aku cuti, kerja dah banyak ni...belum lagi cuti kawin cuti honeymoon...apa benda lah yang kembar dua ekor tu buat....ishhhh!"dia membebel sendiri dan membaca satu persatu fail yang diletakkan atas meja nya...
Tok...tok...
Bunyi ketukan di pintu mematikan kerja yang sedang dia lakukan...
Dia melihat Alyssa yang sedang berdiri dimuka pintu..."Yes?"soalnya..
"Meeting.."
Dia melihat jam tangannya...
1005am..
"Damm I'm late..."dia terus berdiri dan bergegas ke ruang meeting...dia ni paling tak suka lambat masuk meeting sebenarnya...tapi kalau dah leka dengan kerja ni lah jadinya...ada assistant pun tak ada fungsi...🤦🏻♀️"Ish awak ni berapa kali saya nak cakap... always remind me 10 minutes sebelum meeting..."dia membebel memarahi Alyssa di tepinya..
Gadis itu hanya memohon maaf dan mengikuti langkah bossnya itu...
Semputlah juga ....
Punya laju boss dia jalan...dulu ikut pertandingan jalan kaki ke?...Pintu ruangan meeting itu dibuka dan kelihatan staf yang terlibat sudah menunggu kedatangan nya...
"Hai morning all ...sorry lambat.."dia melabuhkan duduk nya dikerusi ..
Ian yang didepannya dipandang.. senyuman manis dilemparkan padanya..Sepanjang meeting tumpuan Ian hanya pada tunangnya itu...dah beberapa kali Vera bagi sign untuk dia supaya focus tapi tetap je mengusik dia...
Kejap-kejap dia main genyit mata... kejap-kejap dia hantar WhatsApp...
Pening kepala layan tunang over sugar dia ni..."Ok all...saya harap next week punya meeting ada progress lah projek ni...so that it for today thank you..."
Dia melangkah keluar dari ruangan ituu bersama Ian..."Ish you ni kan...main-mainlah"Vera memarahi Ian yang berjalan disebelahnya...
"Main-main apa?i fokuslah tadi.."
"Ceh fokuslah sangat..."Vera menjeling Ian yang disebelah dan meninggalkan dia di belakang...
"Eh sayang tunggulah..."Ian teriak memanggil Vera yang sudah meninggalkan dia di situ...Staf-staf yang lain hanya ketawa melihat gelagat mereka...
Aih cik boss dengan encik Tengku ni pun tak kesian ke tengok yang single ni....hahaIan hanya memerhatikan Vera yang sedang asyik dengan kerjanya itu...
Dah hampir sejam dia dekat situ tapi langsung tak dilayan oleh Vera tu..."Sayang...oh sayang...."
"Sweetheart....oh my sweetheart.."
"Baby girl....baby girl...."Masih tak dijawab...
"Tengku Arvera Rivera yang ku sayang!!!"
"Ishhhh.....apaaa ?!"Vera yang dari tadi fokus dengan kerja nya rasa terganggu sungguh...
Ian senyum kemenangan...
"Tak ada apa apa saje panggil you.."
Kata nya selamba tanpa rasa bersalah...
Cis dahlah kacau orang buat kerja..."You ni tak ada kerja ke ?"
"I kan dah cakap kerja i kan you.."dia menunjuk Vera
"Apa pulak i?i tengah banyak kerja ni.."
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...