Bab 9🌿

135 6 0
                                    

"How is she?"soal Arvin pada Kayden..Mata mereka memandang television yang menayangkan  berita tempatan..

"She is fine ...for now.."Kata Kayden kepada Arvin..

"Haihhh..."mereka bertiga mengeluh..

"Poor Vera...."Kata Aryan setelah dia dari tadi hanya menjadi pendengar setia..Aryan ni lebih tegas dengan Vera..dia tak berapa nak rapat dengan Vera sebab Arvin yang lebih rapat dengan Vera...

"We know.."Balas Kayden dan Arvin serentak...

Vera terjaga dari tidur nyaa..kepala nya rasa sakit..dia mengurut dahinya bagi menghilangkan rasa sakitnya..

Dia melihat jam di dinding.. hampir pukul 4 petang..maksudnya dia sudah tidur hampir 6 jam dari pukul 10 pagi tadiii..
Pintu ditolak dari luar.. kelihatan abang nya di depan pintu..

"Hai sunshine..dah bangun..?"soal Avrin kepada Vera..

"Hmm.."Balas Vera

"Lapar tak?dari lunch tadi tak makan..takut nanti gastric Vera datang.."Kata Avrin pada Vera..Vera ni kalau tak makan dengan betul memang sah akan diserang gastric..

Vera menggelengkan kepalanya tanda dia tidak mahu makan...

"Arhh sudahhhh.."guman Avrin dalam hati...benda paling dia tak nak terjadi dekat Vera adalah Vera menolak untuk makan..dia tak mahu Vera sakit...satu penderitaannya bagi kalau adik kesayangannya jatuh sakitt...dia pun boleh sakit sekali...(haih so sweet abang dia ni Kann.. author pun nak abang macam ni....😭😭)

Avrin mendapat idea untuk memujuk adik nya....

"Hmm apa Kata kita keluar makan favourite food Vera? Lamb stick and macaroni carbonara?"ujar Avrin dengan nada yang gembira dan harapan agar adiknya bersetuju..kalau tak,dia tak tahu apa lagi cara nak pujuk Vera...

Vera Masih mendiamkan diri..Dia rasa bersalah dengan abangnya yang sedang berusaha untuk memujuk nya..
Dia mengganguk dengan senyuman yang dipaksa..

"Oklah..Vera mandi jap,abang tunggu kat bawah ehh.."jawab Vera

Arvin senyum puas dan mengangguk..

"Ok set ..abang tunggu..nak abang Ryan dengan Kayden ikut sekali takk?"soal nya sebelum keluar dari bilik Vera....

"Mana-manalah.."Balas vera dan menuju ke bilik Mandi..

Setelah bersiap dia mengunakan lif untuk turun ke tingkat 1..bilik dia kat tingkat atas..so dia malas nak pakai tangga...
(so unhealthy lifestyle...hahaaaa)

Kayden,Aryan dan Arvin yang sedang duduk berbual di ruang tamu tingkat bawah..melihat Arvera yang melangkah keluar dri lif..

"Dah?"soal Arvin ketika Vera melangkah ke arah mereka..

Vera mengangguk dan mengikuti langkah mereka ke garaj kereta.....

Mereka memulakan perjalanan ke salah satu restaurant favourite Vera ...
Sepanjang perjalanan hanya mereka bertiga yang rancak berbual...Vera hanya menjadi pendengar...
Pandangannya keluar tingkap....dia mengeluh..

"Haihh ..."keluh nyaa...kepala disandar ke cermin..tangannya bermain2 di cermin kereta..

Abang2nya dan Kayden yang tengah berborak tadi memandangnya...

"Vera..?Kenapa..?"soal Kayden yang disebelahnya...
Kayden memandang Vera lama tapi Vera hanya membisu....

Perbualan yang rancak tadi terus mati..mereka hanya mendiamkan diri takut kalau perbualan mereka menggangu fikiran Vera...

(Haii readers,soo how so far?suka ke tak? please Kay support karya saya... kalau reader sudi,silalah vote, comments and baca karya sis nii...)❤️

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now