Sepanjang dia berada di hospital hampir setiap hari Ian datang bersama abangnya,kalau tak datang dengan Aryan dia datang dengan Arvin...
Mula-mula dia pelik lah juga kenapa Ian selalu datang dengan abang-abang nya tapi lama-lama dia anggap Ian datang melawat dia atas dasar talian persahabatan abangnya dengan dia...like melawat keluarga sahabat lah ..."Ver,abang pergi urus surat discharge you kejap eh,duduk sini diam-diam dengan Ian...jangan nak bergerak banyak..."Kata Aryan pada Vera, sebenarnya dia sengaja tinggalkan mereka berdua sendirian...manalah tau cinta mula berputik Kan...hahaa
Vera hanya mengganguk tanpa banyak Tanya,dia malas nak cakap banyak...nanti cakap banyak hujung-hujung dia juga kena ....
Ian hanya tersenyum,suka lah tu dapat berdua dengan kesayangan..."Hmm bro,aku keluar jap,tengokkan adik aku ni...kalau dia nakal tarik je telinga dia.."ujar Aryan pada Ian yang sedang berdiri di sebelah nya...
"Haha,no problems bro.."Balas Ian dengan tawanyaa...
Aryan melangkah keluar dri bilik itu dan meninggalkan mereka berdua...
Keadaan bilik menjadi sunyi...mereka hanya mendiamkan diri...
Vera yang sedang baring bangun untuk duduk di atas katilnya itu..
Dia rasa tak selesa ... jantung dia berdenyut laju...
"Aihhhhh Kenapa lah jantung aku ni?Ada masalah jantung pula ke ni?"katanya sendiri dan memegang jantung nya...
Ian yang melihat tindakan Vera itu keheranan.."Ver,you ok ke?"soalnya lembut dan memandang ke arah Vera...
Vera yang memandang kembali ke arah Ian itu terasa pipinya panas, pandangan mata Ian yang menikamnya membuatkan dia jadi makin tidak keruan...haiihhhhh🤭😜😂
Ian yang perasan pipi Vera yang bertukar kemerahan itu hanya senyum..."hmm melt lah tu tgk aku yang handsome ni.."guman hatinya .
"Er...yes I ok,tak I cuma rasa panas je.."balasnya ...nada suara nya yang bergetar cuba dikawal...
Ian yang mendengar panggilan Vera yang berubah itu kepelikkan..dulu dia panggil Aku dengan panggilan"Aku& Kau" ..and now"You&I"?...this is weird ....
"Oh..hmmm"Ian mati kata..dia tak tahu nak bualkan apa dengan Vera..kejanggalan mereka kembali terasa...
Setelah hampir beberapa minit mereka masing-masing mendiamkan diri.. akhir nya Ian bersuara..
"Hmm Vera,I nak tanya you something boleh?"soalnya
"Yes,tanya lah .."Balas Vera dan memandang Ian..."Hmmm, Kenapa I tak pernah tahu pasal you?I mean i never know that uncle Rivera has a daughter.. ever since I know uncle 3 year go after I balik dari America.."Kata Ian lagi..dia memang lama dah nak tahu tentang hal itu dan saat ni adalah masa yang sesuai..dia harus tahu apa yang berlaku..
Vera yang faham maksud Ian itu tersenyum melihat Ian..
Ian terpaku melihat senyuman Manis Vera itu,buat pertama Kali sejak pertemuan mereka Vera senyum padanya...
"Hmm it's a long story but I will make it short for you... tiga tahun lepas i dkt Dubai..my family sent me there..and if you ask why..I will say personal reasons.."Balas Vera dengan tenang,dia mula rasa selesa untuk berbual dengan Ian saat itu..
"Oh..ok..I will not ask more bout that.."Balas Ian kembali,dia tak nak dilabelkan penyibuk..jadi dia tak nak banyak soal lagi... tunggu lah nanti kalau Vera dah jadi milik nya..(Eh bro confident eh ?- Author) (eh..mestilah- Ian)
Mereka rancak berbual sampai kan Aryan yang sudah berdiri di dalam bilik itu pun mereka tidak perasan..
"Amboi,korang berbual sampai tak perasan abang dah masuk ..."ujarnya..
Vera yang melihat abangnya senyum-senyum itu rasa malu...aduhh ni mesti abang akan sakat dia ni...
"Eh,bro..sorry tak perasan Pula kau dah masuk..dah settle dah?"soal Ian pada Aryan..dia berdiri untuk memberi Aryan duduk di sisi adiknya..
"Dah,..Vera jom balik...mama dah call dari tadi tanya bila nak bawa anak kesayangan dia balik.."Balas Aryan dan tangannya mengemas beg pakaian Vera..
"Ian,kau tolong papah Vera jalan eh,aku nak pergi ambik kereta.."arahnya pada Ian yang berdiri di sebelah nya..
Vera memandang ke arah abangnya dan dia rasa nak tendang jak abang dia tuu..suka hati mak bapak dia je...
"Hmm ok.."Balas Ian..malu tapi hati suka...
Mereka berjalan seiringan untuk ke tempat pick up...
Vera yang rasa kakinya masih lemah cuba untuk berjalan perlahan-lahan...
Lengan Ian dia pegang dengan erat..nanti kang tak pasal-pasal dia terjatuh...hahhaaa
Ian hanya menahan debar dihati ... first time mereka dua Vera sedekat itu...Sepanjang perjalanan pulang Vera hanya mendiamkan diri.. abangnya di sebelah dia tak hiraukan..tadi lepas terpisah dengan Ian dia rasa hatinya kosong..
*Fast throwback*
"Bye Vera get well soon..hope to see you again"Kata Ian pada Vera..
Vera hanya tersenyum dan mengganguk ..dia rasa nak peluk jak Ian saat tuu...dia pun tak tahu kenapa ... walaupun mereka baru sahaja rapat ....tapi dia selesa...
Adakah ini,yang dinamakan cinta??*End of throwback*
*So guys another chapter...🤗 please keep voting, comments and read my novel....🌺💐❤️❤️🥰*
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
RomanceTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...