Sepanjang mereka menjamu selera,hanya bunyi sudu garfu yang kedengaran.....mereka kalau makan memang tak banyak cakap, sebab parents mereka dari kecik lagi ajar mereka adab di meja makan...
Setelah mereka habis menjamu selera,Arvin memutuskan untuk membawa Vera berjalan2 ...
"Yoo guys,jum jalan2...boring lah kalau balik terus.."soal Arvin setelah mereka selesai..
Mereka memandang Vera... Arvera hanya mengangguk...tanda setuju...dia pun malas nak balik lagi ...dia nak calm downkan fikiran dia..
Mereka berjalan2 di sekitar kawasan street avenue (Nama tmpt author letak sendiri...hahah)
Arvin dan Kayden berusaha sedaya upaya untuk menghiburkan Vera...
Mereka berjalanan seiringan...Aryan hanya memerhatikan sambil menggelengkan kepalanya melihat gelagat Arvin dan Kayden yang sangat berusaha untuk membuat Vera tersenyum..."Ver,you tahu tak beza you dengan lampu jalan ?"soal Kayden pada Arvera..
Vera memandang Kayden ..."hmm..tak .."Balas Vera..
"Lampu jalan menerangi jalan yang gelap tapi you menerangi hati I... hahahahahahah"Balas Kayden..dia ketawa dengan lawak nya sendiri....hahahaaaa
Vera yang tak dapat tahan tawa nya,ketawa terbahakkkkk....
"Hahahaha,Kay bodoh you tu tak hilang lagi kannn?hahahahah"Balas Vera mengenakan Kayden kembali...
Aryan dan Arvin tersenyum melihat adik mereka yang akhir nya ketawa....punya mereka berusaha nak hiburkan hati Vera...Dan Kayden si tukang joker nii memang tak pernah nak mengecewakan....
Sambil mereka berjalan.. seseorang memangil Aryan dan Arvin..
"Yan,Vin!"panggil suara tersebut
Mereka berempat menoleh ke arah suara ituu..
"Yoooo!bro!whatsupp?!"soal Aryan sambil memeluk sahabat nya ituuu...
Begitu juga dengan Arvin..
"Long time no see bro.. where have you been?"soal Arvin kepada lelaki ituu..
"Hah, somewhere on earth...hahaha"Balas nya dengan tawa..
Tapi Mata nya memandang seseorang gadis yang berada di samping Arvin..
Kalau dia tak silap, Arvin ni tunang orang , jadi tak Kan lah dia curang kot.. Arvin ni jenis yang setia...tak macam diaa... hhahahahaha"Yoo, Ian mata tu bukan main lagi Kan tengok adik aku ni.."usik Arvin...
Dia kenal sangat Sahabat nya ituuu,pantang tengok yang cun...Vera yang disebelah Arvin sudah menahan malu...Kayden yang disebelahnya dia tarik ke salah satu kedai yang menjual pelbagai jenis chocolate..
"Adik kau?Bila pulak bapa kau kawin baru?"soalan bodoh Ian lontarkan pada Arvin...
Aryan memukul kepala Ian..."bongok arh kauu ..."Kata Aryan pada Ian...
Setahu Ian mereka berdua je anak uncle Rivera..Bila pulak datang nya mereka adaa adik?
"It's a long story bro.."Balas Arvin pendek...
Ian mengangguk ...dia melihat kedalam kedai yang ditujui oleh Vera dan lelaki tadi...
Lelaki itu dia perhatikan...
"Got it"Kata nya sendiri...
Baru dia perasan laki tu yang dia nampak dengan Vera di taman...Hati nya dilanda cemburu saat diaa melihat kemesraan mereka...entah kenapa hatinya sakit...
"Bro kau busy tak?kalau tak jom grab some pizza together"soal Aryan padaa Ian
"Yeah sure"Balas nyaaa kembali...
"Kay, Vera!"come let go.."panggil Aryan dari luar kedai chocolate yang dimasuki oleh Kayden dan Arvera.....
"Coming"teriak Kayden dari dalam kedai.. dia membuat pembayaran di kaunter dan mendapat kan Vera yang masih melihat jenis2 chocolate yang dijual..
"Vera,come let go.."panggil Kayden..dia menarik tangan Vera untuk keluar dri kedai ituu ..
Bukan dia tak tahu Vera ni hantu chocolate..kalau tak tarik dia keluar,habis semua chocolate dia angkut nantii..."Alaaaa,nak lagi.."Kata Vera manja..
"Nak lagi?..ni dah banyak dah niii...satu plastic besar dah you borong"Balas Kayden dan menayangkan plastic yang dia pegang..."Ishhhh.."Kata Vera dan berlalu meninggalkan Kayden di belakang..
"Haaa,merajuk lah tuuu.."Kata Kayden sendirian..Arvin melihat adiknya yang masam mencuka itu keheranan...
"Ni kenapa muka mcam ni?muncung macam itik ni?"Tanya Arvin padaa Vera yang sudah berdiri Di sebelahnyaa...
"Tuuu, Kayden tuuuu...!"jawab Vera manja dan menunjuk ke arah Kayden yang berjalan ke arah mereka...
Kayden yang sudah berdiri di sebelah Aryan buat muka bodoh jeeee...
"Bro,Kenapa?Tanya Aryan padanyaa..
Kayden mengangkat plastic yang ditangan nyaa..
"Hmmm... chocolate..."Balas Aryan dan Arvin serentak...
"Dah,jom ...Vera come let grab some pizza together..."Kata Arvin dan menarik tangan adiknya...
Ian yang jadi pemerhati dari tadi hanya tersenyum melihat telatah Vera...
"Hmmm,soo damm cute"Kata nya sendiri....
(Sorry korang kalau rasa Bab ni macam boring, author tak dak idea lahhhhhhb😭😭😭😭)
YOU ARE READING
Hanya Satu Peluang
Любовные романыTengku Arvera Rivera, gadis yg suka bersuka ria ....Redah club sna sini, semua club tau nama dia..sebut je nama Tengku Arvera semua kenal,mana taknya dia kan Queen of the night club... Tengku Andrian Lee seorang playboy a.k.a buaya tembaga kelas VVI...