Bab 22😆

89 4 0
                                    

Semenjak mereka berada diatas bot persiaran itu mata Ian tidak memandang kearah lain selain menatap wajah wanita yang dihadapannya...
Vera yang sedar dirinya sedang diperhatikn oleh Ian berasa tidak selesa....Kang adaa juga dia terjun kedalam sungai ni hah...

"Ehemmmm...."Vera berdehem kecil bagi menghilangkan debaran di dada.... haihhh aku perempuan mestilah cair kalau orang macam Ian ni tenung ......

Ian hanya tersenyum ketika dia sedar akan perbuatannya itu membuatkan Vera tidak selesa....

"Ver,hmmm...bila you nak balik?"soal Ian sekadar ingin menghilangkan rasa jangkal diantara mereka...

"Tak kot....rasanya i nak tinggal balik kat sini....sana tak best banyak "lalat"..."balas Vera selamba...dia nak cakap banyak lalat tu merujuk kepada manusia yang asyik ganggu hidup dia....macam orang yang duduk sebelah dia sekarang ni...

Ian hanya menahan tawa...dia tau maksud lalat tu apaa....

"Hmm...mesti you ni malas mandi kan? Sebabb tu banyak lalat...kan?"soal Ian kembali...dia sengaja kenakan wanita itu...hah tulah cakap aku lalat...

Vera hanya menjeling Ian yang tersenyum sumbing ke arahnya...

"Kuang ajo"Kata vera dalam hati...kalau boleh dia nak tolak je laki tu dalam sungai tu biar lemas sekali...dahlah buat orang hampir lemas sebab dia dok tenung je ..... ishh tak boleh hidup tenang betul semenjak lelaki ni muncul dalam hidupnya..... kalau tak kacau dia dalam real life...dalam mimpi dia masa tido pun dia kacau.....

Mereka sampai di jati tempat mereka bermula tadi...apabila Vera ingin melangkah keluar dari bot persiaran itu entah bagai mana kaki nya tersandung sisi bot dan menyebabkan dia terjatuh...namun dia sempat disambut oleh Ian...Ian menahan Vera yang hampir terjatuh ke dalam air....
(Hah tadi minta sangat kan nak masuk dalam air tuu...kan dah hampir masuk dah....nasib baik ada cik abang tu tolong kau....hahahah)

Wajah Ian berada betul dihadapan wajahnya membuatkan debaran dada nya semakin tidak tergawal....dia dapat mendengar dengan jelas denyutan jantungnya sendiri...

"Are you okay?"soal Ian risau...haih nasib sempat sambut...kalau tak percuma jak kena terjun dalam air tu nak selamat kan kesayangan dia nii...

Vera melepaskan lengannya dari tangan Ian...Dia berlalu pergi dari jeti itu dan meninggalkan Ian sorang...

"Haih,nilah perangai perempuan...dah buat orang risau nak mampus pastu jalan macam tu je....tak de nak cakap thanks ke apa keee..."bebel Ian sendiri...
Dia berlari mengejar Vera yang sudah jauh dihadapan...
Tapi dia tersenyum apabila teringat akan peristiwa tadi...yes dia dapat dengar denyutan jantung Vera....
Dia makin bersemangat nak pikat Vera lepas ni....
Dia akan pastikan misinya berjaya ....

Sepanjang perjalan pulang ke hotel mereka hanya mendiamkan diri...Vera hanya melayan iPhone nya...dari tadi dok scroll atas... scroll bawah...ape entah yang menarik sangat dia tengok tuu...menarik lagi tengok Ian yang dekat sebelah tuu....(hahah)

Setelah tiba di lobby hotel ...Vera heran melihat Ian yang masih mengikutinya...

"You buat apa kat sini?"soal Vera dengan penuh tanda tanya...
"Laa...i pun stay kat hotel nilah...I kan tak boleh jauh dari you...you kan matahari i..."balas Ian dengan suara yang mengoda...

Arh sudah dia mula dahhhh....(hahahahaa)

Vera hanya melemparkan jeling maut pada Ian..malas nak layan orang gila terlepas niii....dia penat nak rehat....

Sampai di depan pintu Lif...Namanya dipanggil seseorang....

"Arvera Rivera!!....."

Dia menoleh dan Ian sedang berjalan ke arahnya .....

"Haih kenapa lembab pula lif ni hari ni.....cepatlahhhh"Vera menekan-nekan butang lif ituuu...
Namun Ian sudah berdiri disebelahnya....

"Hai Sunshine".... panggil Ian lembut,dia memandang ke arah Vera....

Pintu lif yang sudah terbuka menyelamatkan keadaan...

Tapi hampa lif tu tak ada orang pun kat dalam dan dia harus berdua bersama lelaki gila itu lagiii....

Ian tersenyum kemenangan....haih lif pun tau perasaan dia..

Vera berdiri di hujung lif manakala Ian berdiri dihadapannya...
Dia memerhatikan jejaka itu dari belakang...

"Hmm...boleh la...badan dari belakang perfect....nice hair..."pujinya dalam hati....

Tanpa dia sedari bibirnya mengukirkan senyuman....

"Wait... what's that? Did i just smiled?"soal Vera pada dirinya sendiri...
Dia menutup wajahnya dengan kedua tangannya.....
Saat dia membuka matanya dia terkejut apabila melihat wajah Ian dihadapannya....
Dia dapat rasakan hembusan nafas lelaki tu di wajahnya....

"Girl,are you alright?kenapa you tutup muka you?You baru keluarkan carbon dioxide eh?"soal Ian selamba....
Dia tau Vera perhatikan dia....
Dinding lif tu kan ada pantulan...

"What?!!....carbon dioxide?!"Tengking Vera....dia yang tadinya gementar sebab jarak Ian dengan nya sangat dekat jadi berang....kuang ajooo....dia cakap aku baru kentut??!!

"Hahahahhahahahhahahah... I'm sorry i don't mean it"jawab Ian dalam tawa...

Setelah pintu lif terbuka , Vera terus melangkah pergi...dia malas nak layan lelaki yang sel otak tak berhubung itu..makin dilayan aku pun jadi tak betul....

Ian melangkah keluar dari lif dan menuju ke bilik nya....

Yes guys bilik dia berhadapan dengan bilik Vera...dia yang plan semua tuu...dia dah stalk habis-habisan wanita kesayangan dia tu...dari hotel mana Vera stay....mana Vera selalu pergi kat Dubai ni...mana tempat favourite Vera untuk makan....dia dah tau semuanya in detail....

*Hello reader*
Another chapter diupdate...
Another story line.....
So korang jangan lupa untuk baca tau...
Baca tauuuuu....
Jangan lupa LIKE  COMMENTS and VOTE okkkk....
Love kalian banyak2 💕

Hanya Satu PeluangWhere stories live. Discover now