Astăzi mi-am ales un termen mai boem pentru a descrie iubirea.
Iubirea e doar un concept, e ca o reproducere a unei opere de artă pe care o ții în sufragerie, pe când originalul e doar ceva la care visezi. Am romantizat-o atât de mult, am transpus-o în artă, în literatură, în industria cinematografică, fotografică etc, încât a devenit ceva inefabil, ceva ce nu putem obține niciodată în adevăratul ei sens. Iubirea nu reprezintă neapărat ceva frumos. Nu e doar lapte și miere. Fetelor, nu o să găsiți băiatul care ar face orice pentru voi. Nu o să găsiți băiatul ăla, madly în love, care o să intre pe fereastră în timpul nopții ca să petreacă numai câteva minute cu voi. Nu o să găsiți băiatul ăla care o să vă facă serenade și care o să vă ducă la întâlniri romantice doar pentru a vă câștiga inima. De ce? Pentru că viața nu e un film. O să găsiți băiatul ăla care o să vă iubească, dar nu în sensul romantic al cuvântului. O să găsiți băiatul ăla care o să vă facă să plângeți și apoi, o să vină să își ceară iertare, sau, o să plece. O să găsiți un băiat indiferent, căruia nu o să îi pese și pe care nu o să îl intereseze ce muzică ascultați, ce filme vă plac, ce cărți citiți sau de ce sunteți triste fără un motiv plauzibil.
Lumea se schimbă. Trăim în secolul "mamelor singure" pentru că bărbaților li se pare prea greu să își asume responsabilitatea unei familii.
Din păcate, nu mai suntem în 1920, "epoca de aur" a iubirii, când lumea se distra la cabaret, când femeia reprezenta muza supremă pentru scriitori precum Scott Fitzgerald, Ernest Hemingway, André Gide, Jean Cocteau sau pictori precum Frank Kupka, Pablo Picasso etc. Iubirea a murit odată cu aceștia.
Acum, trăim într-o lume în care nepăsarea ni se pare "cool", o lume în care oamenii buni sunt pe cale de dispariție și în care, valorile morale se schimbă constant.
Iubirea e acum mediatizată. Iubirea există doar pe social media, în mesajul de 1000 de cuvinte pe care îl postezi pe peretele iubitei tale sau în poza cu mașina iubitului tău pe care ai lipit 3000 de post-it-uri ca să vadă și ceilalți cât de mult îl iubești tu. Iubirea e acum exprimată în zerourile și karatele inelului de logodnă, în cai putere, în brand-uri, în stele și în kilometri. Iubirea nu mai e despre trăiri sau stări afective. Lumea nu se mai mulțumește cu simpla prezență a persoanei iubite, fiindcă lumea nu mai știe să iubească. Superficialitatea a luat locul iubirii...
O să întâlnești mulți oameni. Unii dintre ei, vor fi o companie plăcută, ceilalți, vor fi ca un ghimpe în talpă. Dar, adevărul e că nu toți cei pe care o să îi întâlnești te vor plăcea la rândul lor și nu toți cei pe care îi vei întâlni te vor iubi. Trebuie să înțelegi că lumea e rea, că fiecare om își vede propriul interes, fără să îi pese la ce mijloace trebuie să recurgă pentru a le îndeplini. Sunt oameni care îți vor zdrobi sufletul fără scrupule dacă le vei arăta că îți pasă. Nu, să nu îți fie frică de refuz. Nu e vina ta că persoana care îți refuză iubirea e așa...Toți ne schimbăm la un moment dat, în bine sau în rău.
Am spus la începutul acestui "manifesto" că iubirea e un kitsch. Da, iubirea e un kitsch în ziua de azi, pentru că majoritatea oamenilor au uitat să iubească. Dar, asta nu înseamnă că tu trebuie să fii unul din acei oameni. Nu uita să iubești, dar iubește cu măsură și oferă necondiționat. În această lume lipsită de iubire, nu-ți pierde speranța.
Cine știe, poate tu o să fii acea persoană care o să readucă iubirea printre noi.P.S : "Buildings burn, people die, but real love is forever" - Bradon Lee, The Crow
CITEȘTI
Monografia unei inimi frânte
Poetry"un vers șoptit încet o mare de furtună toți avem un secret dar nu-i nimeni să-l spună" highest : #11-poezie (20.10.2021) #1 - alone (27.09.2024) #3 - sad (28.09.2024)