eleven

125 6 0
                                    

Daeun's pov

"Jangan lupa siapkan homework yang saya bagi tadi sebab saya nak check esok. Okay, thankyou class. Kita jumpa pagi esok." Mrs. Bae cakap before keluar dari kelas. Kitorang semua pun kemas beg, nak balik rumah masing masing.

"Jom Daeun, balik dengan aku. Naik kereta." Yena ajak.

"Tak apa la Yena. Aku balik jalan kaki je."

"Dengan kaki kau yang berbalut sebelah macam ni?" Dia tunjuk kaki aku. "Tak payah susahkan diri, ikut aku je jom."

"Aku bukan taknak tumpang kereta kau Yena, tapi arah rumah kita lain and jauh pulak tu. Aku tak suka la menyusahkan orang. Jangan risau okay?"

"Haih.." Yena mengeluh. "Fine, tapi kau kena terus text aku bila dah sampai rumah. Faham?"

"Faham, boss."

"Tak apa Yena, aku balik dengan Daeun." Woojin cakap sambil sibuk masukkan buku dalam beg dia. Lepastu, dia pakai mask hitam.

"Tapi kau-"

"Tak ada tapi tapi. Sebelum ni pun kan aku selalu balik dengan dia. Betul tak Daeun?"

Aku teragak agak jugak nak jawab, tapi lepastu aku angguk je dekat Woojin. Yena tayang muka menyampah. "Whatever. Then, bye." Yena lambai tangan and keluar dari kelas, tinggalkan aku, Woojin and Jihoon.

"So, aku kena balik sorang la?" Jihoon tanya sambil tunjuk muka mintak simpati.

"Woojin, saya boleh balik sendiri. Awak balik la dengan Jihoon."

"Tak apa la Daeun. Jihoon ni dah besar, pandai la dia jaga diri. Lagipun dia tu lelaki. Awak perempuan, saya kena jaga awak."

Siapa je yang tak cair bila ada lelaki, lagi lagi lelaki yang hot macam Woojin ni cakap dekat dia macam tu? Damn you Woojin. "Okay la then, jom."

Lepas aku agree, kitorang pun jalan la sama sama untuk balik. Tapi aku jalan slow, well sebab aku pakai tongkat. Sepanjang perjalanan, kitorang ada la berborak sikit.

"Daeun, awak okay ke ni?"

"Okay je. Kenapa?" Aku tanya balik.

"Awak nampak macam susah nak jalan." Dia cakap lepastu berhenti jalan. Aku pun berhenti. Woojin tiba tiba berdiri depan aku, mencangkung. "Naik, biar saya dukung awak."

"Eh Woojin, tak payah la. Kaki saya sakit sikit je ni. Lagipun saya berat tau." Aku tolak. Aku.. naik belakang Woojin?

"Tak apa, jangan risau. Saya yakin awak tak berat pun. Lagipun saya rajin workout okay, setakat Kang Daeun. Saya boleh angkat la." Woojin cakap sambil sengih.

"Bukan masalah berat je.. sekarang ni kita dekat public. Nanti orang nampak, mesti jadi lagi kecoh dari haritu."

"Daeun,"

"Ye..?"

"Kan kita dah janji nak rapat macam biasa, tak kisah apa orang akan cakap. So now saya nak tolong awak je and why don't we ignore what people will say about the both of us? Please?"

"Tapi.. saya tak suka susahkan orang, Woojin. Especially awak."

"No, awak menyusahkan saya bila saya kena tengok awak jalan pakai tongkat. So now, just naik belakang saya okay?" Dia lembutkan suara.

Fine. Aku kalah. Aku naik jugak belakang dia, peluk leher dia. Dia pegangkan tongkat aku sambil tangan dukung aku. Lagi la aku rasa serba salah, tapi dia just replied with "jangan risau, saya okay je ni."

Sekarang, aku rasa macam selesa sangat. Woojin betul betul buat aku feel protected. Rasa macam kalau ada bahaya datang pun, dia akan protect aku. Aku letak dagu aku dekat bahu belah kanan dia.

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now