Daeun's pov
Pagi ni, aku sampai je dekat kelas, nampak ada satu kotak besar atas meja aku. Kotak tu berbalut cantik. "Siapa punya ni Yena?" Aku tanya Yena yang tengah main phone. Awal pulak dia sampai harini.
"Kau la."
"Aik, apa benda ni?" Aku bukak ikatan reben luar kotak tu and ternganga sekejap lepas tengok isi dalam dia. Serious banyak gila chocolate. Semua chocolate branded, and yang paling penting semua chocolate favourite aku.
Pelik. Siapa pulak yang bagi ni? Setahu aku, dekat Seoul ni, oppa aku sorang jelah yang tahu aku suka chocolate ni semua. Kalau dekat Busan dulu memang diorang bagi aku gelaran chocolate hunter. Lucas dulu hari hari bawakkan chocolate untuk aku. Huhu rindu pulak dekat dia.
"Nak pandang je ke? Taknak tahu siapa yang bagi?"
"Siapa?" Aku tanya sambil ambik kad yang ada dekat dalam kotak tu.
"Orang tu tak datang harini. Dia kata dia bagi sebagai tanda mintak maaf. He asked you to read the card as well."
Tak payah sebut nama pun aku tahu dah siapa yang bagi. Aku bukak kad tu and baca isi dalam dia.
I'm really sorry and i hope you will forgive me. Saya nak cakap dengan awak depan depan, tapi awak yang taknak. So saya harap chocolate ni boleh cairkan hati awak supaya saya boleh cakap dengan awak balik.
-Park Woojin.
Lol, macam mana dia tahu yang aku suka chocolate? Oppa bagitahu ke? Maksudnya oppa dah tahu la pasal aku bergaduh dengan si Woojin ni?
Oh.. i see.
Aku tutup kotak tu and tolak dekat depan Yena. "Ambik la. Aku tak suka chocolate."
"Kau biar betul Daeun?"
"Yes."
"Tak payah la nak tipu aku. Aku tahu, kau suka kan sebenarnya? Mata kau pun bersinar je bila nampak isi dalam kotak tu tadi."
"Kau taknak ke? Kalau taknak, aku bagi orang lain." Aku pura pura nak angkat kotak tu untuk bagi dekat orang lain.
Tapi Yena tahan aku. "Okay look. Kalau ikutkan hati memang aku nak sangat, tapi aku kesian dekat Woojin. Fine la i admit that i was so mad pasal apa yang jadi sampai aku sanggup tampar kawan baik aku sendiri. Tapi sekarang aku nampak yang Woojin tu bersungguh sungguh sangat nak kau maafkan dia. Few days ago, dia datang melutut dekat aku mintak tolong pujuk kau. Kau tak kesian dekat dia ke?" Yena cakap tapi slow je, taknak bagi orang lain dalam kelas ni dengar.
Aku mula rasa serba salah bila dia cakap macam tu. Then, now salah aku pulak ke? Jujur cakap aku pun kesian tengok Woojin macam tu, tapi entah la. Apa yang Woojin cakap dekat aku haritu masih terngiang ngiang dalam kepala aku. Aku tak boleh lupa macam mana teruknya aku menangis sampai badan aku panas, demam.
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fanfiction"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.