twenty three

135 7 0
                                    

Daeun's pov

Harini aku sampai sekolah lambat sikit. Masuk je kelas, aku nampak Yena dengan Jihoon dah sampai. Tapi Woojin tak ada. Tempat duduk dia kosong, beg pun tak ada.

"Jihoon, Woojin mana?" Aku tanya Jihoon yang duduk sebelah meja Woojin. Tempat duduk asal Jihoon yang mendiang Sohye pernah duduk.

"Woojin demam panas malam tadi lepas balik dari funeral tu. Saya nak bagitahu awak, tapi takut awak dah tidur." Dia balas.

"Demam panas?" Aku mula rasa risau. Teruk sangat ke keadaan Woojin? Ya mesti la kan. Kalau tak, tak adanya sampai tak datang sekolah. Nama pun demam panas.

"Haah Daeun. Dia nak sangat jumpa awak. Boleh tak lepas balik ni awak ikut saya pergi dorm?"

"Haa..? Kena pergi.. dorm wanna one?" Aku tanya dengan suara perlahan. Jihoon angguk. "Err.. Yena, kau ikut sekali tak?"

"Aku memang nak sangat pergi tengok Woojin. Tapi aku dah janji nak teman eomma aku pergi beli barang. Apa kata kau pergi dulu, lepastu nanti aku melawat dia bila aku free. Lagipun sekarang Woojin tengah perlukan kau, bukan aku. Kau pergi tau." 

"Oh.. okay."

🤸🏻‍♂️

"Jom la." Jihoon ajak aku masuk bila dia nampak aku berdiri je depan pintu rumah ni. Aku teragak agak nak masuk sebab rasa segan.

Nak masuk dalam rumah 11 orang teruna ni? Segan la. Dah la oppa aku tak ada pulak tu dekat sini. Masa masa ni la dia busy pergi shooting show apa entah dekat Vietnam.

Jihoon gelak kecik. "Tak payah malu la. Awak kan dah pernah jumpa diorang sebelum ni."

"Tapi ni kan dorm korang, tak apa ke kalau saya masuk?"

"It's okay. Jom la." Jihoon tarik pergelangan tangan aku.

Masuk je dalam dorm ni aku dah nampak Jisung oppa, Jaehwan oppa, Sungwoon oppa, Jinyoung dengan Daehwi tengah duduk dekat ruang tamu. Diorang macam happy bila nampak aku.

"Noona!!" Daehwi bangun, datang dekat aku. "Noona sihat? It's been a while right!"

"Yeah.. sihat. Daehwi sihat ke?"

"Hehe of course. Woojin hyung sorang je yang tengah tak sihat." Dia bagitahu. Ye Daehwi, sebab Woojin tak sihat la noona datang sini.

"Daeun nampak makin cantik la. Patut la Woojin-" Jaehwan oppa tak dapat nak sambung ayat dia sebab Jisung oppa tutup mulut dia. Dia pukul tangan Jisung oppa, mintak dilepaskan. Haha. "Aish hyung!"

"Shut up."

"Daeun pergilah masuk tengok Woojin, dia ada tengah tidur dalam bilik. Kitorang akan bagi korang privacy."

Aku angguk lepastu masuk dekat bilik yang Jihoon tunjukkan. Lepas dah tunjuk, Jihoon keluar dari bilik and tutup pintu. Bak kata Sungwoon oppa, nak bagi privacy. Lol. Aku pergi dekat dengan Woojin yang tengah tidur dekat katil dia. Tepi katil double decker tu ada almari kecik and aku nampak ada bubur, air kosong and ubat dekat situ.


"Woojin, saya datang ni.." aku bisik tepi telinga dia.

Dia tak bukak mata. Bila tangan aku sentuh tangan dia, baru la dia bukak mata. Aku nak angkat balik tangan aku dari tangan dia tapi dia cepat cepat pegang tangan aku. "Wasseo..?"

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now