5 years later
Woojin's pov
Sekarang ni aku bukan lagi member wanna one sebab wanna one punya contract dah lama habis, and kitorang semua dah lama dah separate ways. Aku dengan Daehwi, debut dengan ab6ix. Jinyoung debut dengan cix. Minhyun hyung pergi balik dekat group asal dia, nuest. Jisung hyung, Sungwoon hyung, Jaehwan hyung, Daniel hyung, Seongwoo hyung, Guanlin and Jihoon pulak debut solo. Walaupun kitorang dah separate ways, tapi kitorang masih rapat macam biasa, masih berjumpa and selalu jugak active dekat group chat.
Daeun? Yes. Dia masih lagi girlfriend aku. Dia baru je graduate dari university dalam jurusan business tahun lepas and now ada bukak cafe sendiri, nama Ddalgi Frappe.
"Woojin-ah.. termenung apa tu?" Youngmin hyung yang dari tadi practice menari depan cermin, datang duduk sebelah aku dekat hujung sudut bilik dance practice ni.
"Guess what."
"Tak payah guess pun hyung dah tahu. Mesti Daeun kan? Kenapa lagi dengan dia? Merajuk ke..?"
"Tak la. Kita kan tengah busy dengan comeback ni, so Woojin dah 2 minggu lebih tak jumpa dia. Dia pun sibuk dengan cafe dia." Aku cerita sambil muncungkan mulut.
Youngmin hyung gelak. "Oh, so ni kes rindu la kan? Kalau rindu, pergi la jumpa dia. Cafe dia bukannya jauh pun dari sini."
"Tapi Woojin kena banyakkan lagi practice menari dengan rap. Tak cukup masa la.."
"Woojin punya dance tu dah cukup power la. Rap pun sama. Cuba la Woojin contohi si Donghyun tu, selalu buat salah masa menari. Tapi boleh selamba je tidur dekat dorm. Bukannya nak ikut kita practice ke apa."
Aku tergelak dengar apa yang Youngmin hyung cakap. Betul la, pagi tadi kitorang ajak Donghyun hyung ikut practice menari tapi dia taknak sebab nak sambung tidur. Haha.
"Tak payah fikir banyak kali la. Pergi je, takut nanti yeochin awak tu merajuk betul pulak."
Aku terus ambik jacket dengan barang barang aku, "Bye hyung!" And keluar dari bilik ni.
🤸🏻♂️
Daeun's pov
Aku duduk dalam bilik aku which terletak dekat bahagian belakang cafe, yang memang aku sendiri buat khas untuk aku. Bilik boss la katakan. Aku bukan jenis boss yang pemalas and cuma tahu duduk dalam bilik je okay. Walaupun pekerja aku ramai, tapi aku biasanya memang rajin tolong diorang buat air, or jaga kaunter. Tapi sekarang aku tengah busy check finance cafe ni. Hmm.. banyak jugak keuntungan yang aku dapat.
Jinwoo, pekerja yang aku dah anggap macam namdongsaeng aku sendiri, bukak pintu bilik ni. "Noona, ada special customer datang. Dia nak noona yang layan dia." Memang aku suruh semua pekerja aku panggil aku noona atau eonni je. Sebab rasa macam pelik la pulak kalau diorang panggil sajangnim. And plus, aku cuma hire pekerja yang lagi muda dari aku.
"Special customer apa pulak? Noona sibuk ni."
"Ala.. noona keluar la dulu, baru tahu."
"Arrasseo." Aku terus bangun dari kerusi and keluar, pergi dekat kaunter cafe. Aku mencebik bila nampak 'special customer' yang Jinwoo cakap tadi. Dia pakai mask hitam. "Nak order apa ya?"
"One chocolate frappe, and your phone number please."
"Mianhae, saya dah berpunya."
"Oh jinjja? Kalau macam tu, boleh tak saya nak try boss awak pulak? Dia dah berpunya ke belum?" Woojin tanya before bukak mask dia, then gelak. "I miss you my love."
"I will call you when your order is ready."
"Daeun-ah.. i really miss you. Sampai hati awak layan saya macam ni?"
"Pergi duduk dulu, nanti saya jumpa awak. Bagi saya buatkan chocolate frappe awak dulu okay?"
"Hehe. Arrasseo nae sarang." Dia senyum lepastu pergi duduk dekat meja.
"Jinwoo, tolong layan customer yang lain ni. Noona nak buat air." Aku bagi arahan.
"Ne noona."
Aku buat chocolate frappe special untuk boyfriend aku yang aku rasa macam dah setahun tak jumpa, lepastu pergi dekat meja tempat dia tengah duduk. "Yeogi. I made it special for you."
Woojin terus minum frappe tu. "Hmmm.. sedap macam selalu."
"Awak tak busy ke? Kenapa tiba tiba datang sini? Ingatkan dah lupa ada girlfriend."
"Jangan la cakap macam tu. Awak tahu tak yang saya tak boleh nak fokus buat apa apa pun sebab demam rindu."
"Heol, demam rindu. Then awak ingat saya tak rindu awak ke?"
"Daeun," Woojin pegang tangan aku. "Saya rindu nak peluk awak."
"Then come to my house. I will give you a big hug." Aku wink dekat dia lepastu bangun dari duduk. "Saya kena pergi dulu okay. I will wait for you."
🤸🏻♂️
Sekarang aku dah duduk rumah sendiri, bukan lagi dekat rumah Daniel oppa since tunang dia, Jihyo eonni now dah tinggal dengan dia dekat rumah tu. So aku pun belilah rumah sendiri sebab taknak kacau daun.
Apartment aku ni pun oppa yang tolong belikan sebenarnya and aku baru je lagi duduk sini dalam setahun lebih. Even apartment ni atas nama Daniel oppa, tapi dia jarang gila datang sini. Yang selalu datang pun Woojin jelah. Sometimes ada jugak tidur sini.
But jangan fikir bukan bukan, kitorang masih belum kahwin okay. Hahaha.
Tengah aku leka tengok movie dekat tv, loceng rumah aku berbunyi. Dengan malasnya aku pergi bukak pintu rumah.
"Surprise!" Woojin. Dia datang dengan bungkusan ayam goreng kyochon dekat tangan.
Aku peluk dia. "Do you know how much i miss you?!"
"Aww my clingy girlfriend. Jom kita masuk dulu." Dia tarik tangan aku, pergi dekat ruang tamu. "Aigoo i miss you even more my beautiful girl. How are you?"
"Im fine. Sebenarnya saya nak sangat call and message awak, tapi saya tahu awak busy and saya taknak kacau. Sebab tu saya pendam je rindu ni. Ikutkan hati, saya nak je peluk cium awak dekat cafe tadi. " Aku tunjuk muka sedih.
Dia pegang dua dua pipi aku, lepastu kiss bibir aku banyak kali. "Im so sorry. Tapi now dah hilang rindu kan?"
"Dah hehe. Awak beli ayam tu untuk saya kan? Lapar la.." aku sengih.
"Mestilah. Saya beli khas untuk yeochin saya yang banyak makan ni." Woojin gelak.
Kitorang berdua makan ayam tu sambil tengok movie sampai tak perasan yang jam dah pukul satu pagi.
Lepas movie dah habis, aku kemas sisa makanan kitorang tadi. Bila aku pergi balik dekat ruang tamu, Woojin dah hilang.
Aku masuk bilik aku and nampak dia tengah terbaring atas katil aku, dah tertidur. Aku pergi dekat dengan dia then usap rambut dia. "Kesian namchin saya ni. Mesti dia penat practice siang malam."
Dengan mata tertutup, Woojin tarik badan aku, buatkan aku baring sebelah dia. Lepastu dia peluk aku macam aku ni bantal peluk.
"Woojin.."
"Shhh.. now tidur je. Saya tahu awak pun penat dengan cafe."
"Hahaha, ne."
•Author's note•
I dont know la i will make a special chapter or not but i guess next chapter will be the last chapter hmmm :(
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fanfic"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.