fourteen

113 7 0
                                    

Woojin's pov

Harini aku pergi sekolah macam biasa dengan Jihoon. Sampai je dekat kelas, mata aku tertarik dekat sorang si cantik yang tengah khusyuk baca buku dekat meja dia. Si cantik tu, mesti la Daeun.

Aku cari Sohye pulak. Dia tak datang lagi rasanya. So aku pun pergi la dekat Daeun. "Hi Daeun." Daeun tak balas. Dia pandang aku, lepastu senyum je. Tapi senyuman dia lain. Senyuman dia nampak tawar, tak manis macam selalu.

"Awak baca buku apa tu?" Jihoon tanya dia.

"Korean history."

"Daeun, kaki awak dah okay kan? Ke awak ada rasa sakit lagi?" Giliran aku pulak yang tanya dia.

"Okay je." Dia jawab tapi mata langsung tak pandang aku.

"Oh.." aku nak panjangkan chat kitorang, tapi since Daeun balas pendek macam tu je, so aku pun senyap jelah. Few minutes after that, Sohye sampai.

"Hi Woojin. Good morning." Dia senyum and datang duduk dekat sebelah aku. "Hi Jihoon, Daeun." Dia tegur diorang pulak.

"Oh hi Sohye. Kenapa awak lambat harini? Selalunya kan awal."

"Malam tadi kan kita keluar pergi convenience store. So saya tidur lambat sikit, tu yang terbangun lambat."

Aku angguk. "Ooo.. patut la." Mata aku berubah pandang Daeun yang bangun dari meja dia lepastu keluar dari kelas. Aku terkejut sikit sebab dia tiba tiba je pergi.

Yena yang baru sampai kelas, terus ikut Daeun bila dia nampak Daeun keluar dari kelas. I'm curious about it, tapi aku biar je sebab Sohye tengah sibuk bercakap dengan aku.

"Sohye, Woojin sorang je ke kawan awak? Awak asyik cakap dengan dia je." Jihoon macam merajuk.

Sohye gelak. "Awak pun kawan saya la, Jihoon. Saya cuma cerita dekat Woojin pasal buku yang kitorang pergi beli semalam."

"Sibuk la kau. Sohye kan duduk sebelah aku, sebab tu la dia cakap dengan aku. Kau tu duduk meja jauh so diam diam jela."

Bila aku cakap macam tu, Jihoon makin muncungkan bibir dia. Haha dasar Park Jihoon mengada ngada!

🤸🏻‍♂️

Daeun's pov

Aku cuci muka aku dekat tandas, lepastu pandang muka aku dekat cermin. Aku tak menangis pun. Cuma hati aku rasa terbakar sikit. Sebenarnya aku memang marah sebab Woojin tak reply message aku semalam. Dia idol, aku boleh faham kalau dia tak sempat nak reply message aku. Tapi masalahnya dia dah baca dah pun message aku semalam. Tapi tak reply. Keluar pergi convenience store dengan Sohye waktu malam boleh pulak?

I hate you Woojin.

"Kau okay ke tak ni?" Yena tanya sambil pegang bahu aku. Dia memang teman aku sejak aku keluar daripada kelas tadi. Aku dah kata tak payah ikut aku, tapi dia nak ikut jugak.

"Okay je la."

"Daeun, boleh tak berhenti tipu aku? Aku dah tahu dah apa yang kau rasa dari hari pertama Sohye pindah dekat sini. Stop acting like you are okay with it." Yena bisik dekat aku, mungkin takut ada orang lain curi dengar.

"So? Aku kena buat apa Yena? Sedih? Marah? Yes, aku mengaku yang aku jealous. Tapi aku tak boleh nak buat apa apa.. aku tak ada hak pun. Dah la, jom kita balik kelas." Aku senyum separuh ikhlas, lepastu tarik Yena keluar dari tandas.

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now