twenty nine

109 6 0
                                    

Daeun's pov

Aku duduk termenung sorang sorang dekat dalam kelas. Woojin dengan Jihoon dah sebulan lebih tak datang sekolah sebab comeback album diorang, I promise you. So aku pun dah sebulan lebih tak jumpa Woojin. Tipu la kalau cakap tak rindu. Tapi aku faham, dah tu kerja dia. Nak buat macam mana?

Yena pulak tengah sibuk tengok Hangyul and Yohan practice basketball dengan player club basketball yang terpilih masa pemilihan haritu. Yes, both of them terpilih. Aku pun tak tahu kenapa Yena rajin sangat pergi tengok diorang practice sejak dari pemilihan haritu. Nak kata dia pergi support Yohan, takkan la dia sanggup pergi selalu. Mesti ada benda yang dia rahsiakan dari aku.

"Daeun-ah." Mina tegur aku then duduk dekat tempat Yena, sebelah aku. "Berangan apa? Rindu prince charming ke?"

Aku gelak. "Honestly, yes."

"Dah agak dah. Kenapa kau tak ikut Yena pergi auditorium tengok Yohan practice basketball?"

"Entah la Mina.. aku tak ada mood la sekarang ni. Aku nak jumpa Woojin.."

"Elehhh.. memang macam ni ke kalau orang tengah bercinta?" Mina tayang muka menyampah.

"Best tau bercinta ni. Kau bila lagi?"

"Hmm.. bila Yohan notice aku."

Aku terkejut gila dengar confession dia. "What?! Kau.. suka Yohan ke?"

Mina sengih. "Shhh. Jangan bagitahu sesiapa tau. Yohan kan handsome, talented, pandai pulak tu. Mesti la aku suka."

Oh wow..

🤸🏻‍♂️

Yena's pov

*Throwback, a month and half ago*

Aku duduk dekat auditorium sekali, nak dengar nama yang terpilih untuk jadi pemain club basketball.

Mr. Kim dah sebut 3 nama and 3 orang tu nampak happy gila. Aku pandang Hangyul, dia nampak nervous and risau. Yohan yang duduk sebelah Hangyul pulak tersenyum je dari tadi.

"Okay so nama yang keempat pulak is.. Kim Yohan!"

"Yeahhh!!" Yohan menjerit happy lepastu peluk Hangyul. Aku boleh baca dari mulut Hangyul, dia cakap chukhahae dekat Yohan.

Lepas dah sebut lagi beberapa nama, Mr. Kim macam senyap sekejap sambil belek belek kertas dia. Muka Hangyul dah nampak kecewa and pasrah.

"Nama last yang saya akan sebut, Lee Hangyul!! Tahniah, awak terpilih sebab usaha awak berlatih selama ni."

Semua orang bersorak lepas Mr. Kim sebut nama Hangyul. Hangyul pun macam terkejut tapi happy at the same time. Dia dengan Yohan berpelukan.

Lepas semuanya dah settle, Hangyul jalan ke arah aku yang duduk jauh sikit je dari diorang. Dia nampak aku ke? Malunya sebab dia tahu yang aku tengah tengok dia! Nak cakap apa ni?

"Yena, saya terpilih." Dia senyum lebar.

"Ooh yy-yeah i heard it. Congratulations.. Hangyul."

"Hehe.. thankyou so much. Now, mana hadiah saya?"

Oh damn, dia ingat apa yang aku cakap!

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now