Woojin's pov
Aku kejar Daeun yang jalan laju dengan Yena, langsung tak pandang aku. Sekarang waktu balik, so aku nak balik sama sama dengan Daeun. Lama dah aku tak balik dengan dia. Sebab selama ni aku kena teman Sohye balik. Rumah dia jauh sikit, so dia kena naik bas. Takkan la aku nak biar dia naik bas sorang sorang. Kalau dia pengsan tiba tiba macam mana?
Aku nampak Yena macam lepaskan tangan dia yang peluk lengan Daeun, lambai tangan dekat Daeun lepastu masuk dalam kereta dia yang dah parking depan pagar sekolah.
Masa ni la aku ambik peluang pergi dekat Daeun. "Daeun." Aku sentuh bahu dia. Muka dia nampak terkejut bila nampak aku.
"Awak nak apa?"
"Saya nak balik dengan awak. Kita dah lama tak balik sama sama kan?"
"Sohye mana?" Dia tanya sambil tayang muka serious.
"Sohye dah balik dengan appa dia tadi. Kebetulan appa dia cuti harini."
Daeun macam senyum sinis. "Sohye tak ada baru cari saya?"
"No Daeun, it's not like that."
"It is. Dah la, saya balik dulu." Dia jalan ke depan tinggalkan aku yang tergamam sekejap.
Aku kejar dia balik. "Daeun!"
"Balik la Woojin!" Dia balas dari jauh, then pakai earphone dekat telinga. Lama lama, bayangan dia mula hilang dari pandangan aku.
Dia marah aku. She is.
🤸🏻♂️
Daeun's pov
Aku baru nak lelapkan mata, tapi tak jadi sebab dengar phone aku berbunyi banyak kali. Macam ada orang spam texts.
Snaggletooth Woojinee 💁🏻♂️
Daeun
Okay look
Saya tak tahu apa
salah saya
But i'm sorry
Awak marah saya kan?
Come on
Kang Daeun
Answer me
I need to talk to youPergi tidur la Woojin
Saya tak marahkan anyone
And saya taknak
cakap dengan awak sekarang
Saya nak tidurOkay okay
Saya tahu awak
mengantuk
But please
Saya nak clear kan
something dengan
awakBye Woojin. Goodnight
Daeunnnnnnn
Jangan la buat saya
macam ni
Kang Daeun!!
•seen🤸🏻♂️
Aku rasa sejak beberapa hari ni, aku memang dah mula ignore Woojin. Honestly aku rasa sedih sangat bila buat macam tu and aku even menangis sometimes because of it. Tapi aku tak boleh nak buat apa sebab hati aku dah sakit.
Sekarang kelas yeongeo, semua orang tengah sibuk dengar apa yang Mrs. Bae cakap. Tapi aku? Tengah sibuk termenung pandang whiteboard sambil tangan conteng buku. Aku tak perasan pun contengan aku tu dah buat buku aku terkoyak.
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fanfiction"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.