Daeun's pov
"Ehem." Aku datang dekat dengan 2 orang yang tengah bersweet dekat sofa ni.
Woojin terkejut bila nampak aku. "Ish tepi la." Dia tolak perempuan tu, buatkan perempuan tu tayang muka annoyed.
"Kenapa awak tolak saya?"
Woojin tak jawab, terus datang and peluk aku. "Kenapa awak datang sini?"
"Saya nak tengok kecurangan awak." Aku balas dalam nada bergurau je, tak serious pun. Tapi muka dia nampak serba salah.
"I'm so sorry Daeun. Apa yang awak nampak tadi tu bukan-"
Aku pegang dua dua pipi dia. Then aku kiss bibir dia. "It's okay, saya tak salah faham pun. I know you love me."
Woojin terdiam, nampak terkejut gila. Kalau dia pun dah terkejut apatah lagi perempuan tu and 4 orang staff yang ada sekali dalam bilik ni.
"What the heck am i watching right now?" Aku lepaskan tangan aku dari pipi Woojin and pandang Daniel oppa dengan Jaehwan oppa yang tak berkelip mata pandang kitorang.
"Hi, i'm Lee Naeun. From girl group april." Perempuan nama Naeun ni hulur tangan dia dekat aku.
Aku sambut huluran tangan dia. "Saya Kang Daeun. Kang Daniel's younger sister and Park Woojin's beloved girlfriend." Muka dia berubah annoyed balik bila aku sebut beloved girlfriend tu. "Hmm.. korang dah habis shooting ke belum ni?"
"Dah." Jaehwan oppa jawab sambil smirk.
"Oh bagus la. Sebab Daeun nak ajak boyfriend Daeun balik. Jom sayang?" Aku jeling Naeun yang masih terpinga pinga before peluk lengan Woojin and tarik dia keluar dari bilik ni.
🤸🏻♂️
Jaehwan's pov
"Daniel, kenapa Daeun tiba tiba datang sini?"
"Hehe.. plan aku berjaya. Aku memang sengaja nak Daeun buat macam tu, biar Naeun tu sedar sikit dari mimpi." Daniel balas sambil senyum lebar.
Aku gelak. "Tak sangka, power jugak dongsaeng kau eh. Untung Woojin dapat dia as girlfriend."
"Tengok la oppa dia siapa."
"Whatever. Ha ni, kalau Minseo hyung tanya pasal Woojin macam mana?" Aku tanya lagi.
"Pandai la nanti aku cakap."
🤸🏻♂️
Woojin's pov
"Kenapa?" Daeun tanya maybe sebab dia perasan yang aku asyik pandang dia dari mula kitorang naik bas ni tadi.
"Are you okay?"
"Oh, awak tanya pasal tadi tu ke? Tak apa. Saya tak jealous la seb-"
"Tak. Saya tanya are you okay after kissing me?" Aku perlahankan suara masa sebut perkataan kissing tu.
Muka dia dah berubah merah. "Ooo-oh.. saya okay."
"You know what? Jantung saya rasa berdebar gila masa awak.. kiss saya tadi. Macam nak tercabut." Again, aku perlahankan suara dekat perkataan kiss tu. Kalau orang dalam bas ni dengar, mesti kecoh nanti. Muka dia still nampak malu. "Can you do it again..? I- Oww auch!!" Aku gosok bahu aku yang sakit sebab dia pukul. "Hehe, malu ke?"
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fanfiction"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.