one

280 10 0
                                    

Author's pov

Woojin terjaga dari tidur lepas terdengar suara Jihoon, Jaehwan dengan Seongwoo yang tengah main game. Main PS5 je pun, tapi bising mengalahkan orang perang. Dia keluar dari bilik, duduk sebelah budak bertiga yang tengah khusyuk main game tu.

"Hyung!! Kenapa tembak Jihoon? Kan dah hilang satu bar nyawa!" Jihoon marah Jaehwan.

Jaehwan tak layan apa yang Jihoon cakap, terus sambung tembak dia. Lepas Jihoon kalah, Jaehwan gelak. "Hehe. Sorry Jihoon."

"Ada makanan tak? Aku lapar la." Woojin tanya Jihoon. Jihoon cuma gelengkan kepala, malas nak layan Woojin sebab dia tengah marahkan Jaehwan.

Woojin bangun, pergi dapur. Dia cuma nampak kotak pizza je dekat dalam tong sampah. Sah, diorang makan masa dia tengah tidur tadi.

Dorm yang biasanya riuh rendah ni, jadi agak senyap sebab Guanlin dengan Jisung tengah tidur, Daniel ada solo schedule, Daehwi pergi private academy, Jinyoung, Minhyun dengan Sungwoon pulak buat hal sendiri dalam bilik masing masing.

Pintu dorm diorang tiba tiba berbunyi macam ada orang bukak. Woojin pergi tengok, berharap manager diorang yang datang bawak makanan. Tapi dia hampa, sebab Daniel yang bukak pintu. "Oh, Woojin."

"Hyung baru balik?" Woojin tegur. Daniel angguk sambil senyum, tunjuk gigi arnab dia yang comel tu. "Hyung.. woojin laparlah."

Daniel gelak. "Sebenarnya, hyung balik ni nak tukar baju je. Hyung nak keluar balik, Woojin nak ikut? Boleh pergi beli makanan."

"Nak..! Tapi hyung nak pergi mana?" Daniel tak jawab, dia cuma senyum je. "Kenapa hyung senyum? Seolma.. hyung nak dating dengan Jihyo noona lagi?" Woojin tanya sambil smirk.

"Ish dia ni.. bukan la. Sebenarnya, yeodongsaeng hyung nak datang sini. Dari Busan."

"Oh.. yeodongsaeng? Kang Daeun..? Yang sama umur dengan Woojin and Jihoon tu?"

"Haah, Daeun. Dia nak sekolah dekat Seoul tau. Hyung plan nak daftarkan dia dekat sekolah korang jugak. Bolehlah Woojin tolong tengokkan dia."

Woojin blushing bila Daniel cakap macam tu. "Kenapa Woojin pulak.. err.. Woojin nak la ikut hyung. Lapar dah perut ni, rasa macam nak pengsan."

"Alright.. Woojin siap la dulu. Hyung pun nak tukar baju ni."

🤸🏻‍♂️

Woojin's pov

Daniel hyung drive kereta manager kitorang, since dia tak ada kereta sendiri dekat Seoul. "Hyung, kita pergi ambil Daeun dulu ke?"

"Haah la. Kenapa? Woojin dah lapar sangat ke? Hyung ingat kalau ambik dia dulu, bolehlah kita makan sama sama. Daeun tu kuat makan tau, i'm sure mesti dia tengah lapar."

Aku angguk je. Bukannya aku tak suka, tapi aku segan. Daniel hyung pernah cerita dekat kitorang pasal Daeun, tapi kitorang tak pernah pulak jumpa dia. Jisung hyung je pernah jumpa dia, sebab Jisung dengan Daniel hyung dah lama kenal. Walaupun aku pun duduk Busan, tapi ye lah.. kitorang bukannya dah kenal dari dulu. Aku kenal Daniel hyung pun, sejak masuk Produce 101.

"Lupa pulak nak tanya. Nanti Daeun nak duduk mana? And kenapa dia nak sekolah dekat Seoul?"

"Entahlah, dia yang nak sangat sekolah dekat sini. Hyung pun tak faham kenapa. Pasal rumah, dia akan duduk rumah apartment yang hyung beli tu. Nanti bila free hyung datang la teman dia dekat situ."

"Ohh.. kalau Woojin, Woojin suka je sekolah dekat Busan. Tapi sebabkan minat nak jadi idol, kena sekolah dekat Seoul pun Woojin sanggup,"

Conversation kitorang terberhenti bila kitorang dah sampai dekat train station. Daniel hyung berhenti depan main entrance, sebab Daeun dah tunggu dekat situ. Pertama kali aku jumpa dia. Aku tengok dia dari atas sampai bawah. Hmm.. cantik. Rendah, kurus, rambut panjang, putih macam Daniel hyung.

Daniel hyung pakai mask hitam, lepastu keluar dari kereta untuk tolong angkat beg dia. Aku lagi selesa duduk dalam kereta. Kalau keluar nanti, lagi ramai fans yang perasan.

Lepas diorang dah habis sesi peluk memeluk, Daniel hyung terus angkat luggage Daeun and masukkan dalam bonet. Daeun masuk dalam kereta, and terkejut bila nampak aku. "Oh.. annyeonghaseyo! Awak.. Park Woojin kan?" Dia tegur aku.

"Ne.. Awak pulak Kang Daeun?"

"Yes..." dia gelak. Cara dia gelak, betul betul sama macam Daniel hyung. Daniel hyung masuk dalam kereta, duduk balik dekat seat driver, sebelah aku.

"Kenapa awak gelak?" Aku tanya sambil pandang dia melalui cermin depan.

"Tak ada apalah. Saya cuma tak sangka saya jumpa orang yang paling saya minat dalam wanna one."

Sumpah, aku blushing gila bila dia cakap macam tu. Aku garu kepala yang tak gatal. "Tt-terima kasih.."

Daniel hyung gelak. "Woojin ni memang bagus pun. Dia nampak je malu malu macam ni, but when it comes to dancing, he's the best."

Aku siku lengan Daniel hyung. "Hyung.. malu la Woojin." tapi dia gelak je.

"Nanti la kita borak panjang panjang. Sekarang ni kita pergi makan dulu, Woojin ni dah lapar sangat dah, sampai nak pengsan katanya."

"Mana ada.."

Daeun gelak. "Okay nice! Daeun memang lapar sangat ni. Tapi okay ke kita pergi makan ni? What if fans serang korang nanti?"

"Pasal tu Daeun jangan risau, kitorang boleh pakai mask je. Diorang takkan kacau sangat pun, paling paling pun diorang ambik gambar je."

Lepas perjalanan makan masa hampir setengah jam, kitorang sampai dekat satu kedai tteokbokki. Aku dengan Daniel hyung pakai mask, then kitorang bertiga keluar dari kereta and masuk dalam kedai. Kitorang order makanan and mula berborak. Aku perasan ada orang macam tengah ambik gambar kitorang, tapi Daniel hyung cakap biarkan je. Dah nama pun idol kan, nak buat macam mana?

"So, bila oppa nak daftarkan Daeun dekat sekolah baru?" Daeun tanya sambil kunyah spicy tteokbokki dia.

"Bila Daeun nak start masuk? Kalau Daeun nak relax dulu, oppa daftarkan next week."

"Next week? Macam lama je nak tunggu. Bosanlah nanti duduk dekat rumah je. Lusa boleh tak? Kalau oppa free la."

"Lusa? Hmm.. lusa kita ada apa eh Woojin?" Daniel hyung tanya aku.

"Emm.. rasanya tak ada apa sangat. Tapi malam tu kita ada meeting dengan pd-nim."

"Ha okay la. Nanti lusa oppa daftar, lepastu kita settle kan uniform, buku apa semua then maybe Daeun dah boleh pergi sekolah the next day."

Daeun nampak happy. Seronok sangat agaknya dapat sekolah dekat Seoul. Satu benda aku pelik, dia tak rindu kawan kawan dia dekat Busan ke? Masa aku dulu nak datang Seoul, bukan main susah nak jauh dari keluarga and kawan. Tapi dia, macam okay je.

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now