Daeun's pov
Memandangkan sekolah baru aku dekat je dengan apartment Daniel oppa, so aku jalan kaki je pergi sekolah. Nasib baik la aku ni jenis cepat hafal jalan, kalau tak mesti dah sesat nak cari sekolah baru aku ni.
Sampai je sekolah, tempat pertama aku pergi mestilah teacher's office. Sepanjang perjalanan nak sampai ke sini tadi, aku boleh dengar orang berbisik pasal aku, and ada jugak yang ambik gambar. If i'm not mistaken, nama homeroom teacher aku, Mrs. Kim.
"Daeun-ee?" Mrs. Kim tegur aku bila aku pergi dekat meja dia.
Aku angguk, senyum and tunduk hormat. "Annyeonghaseyo. Saya Kang-"
"Ne ne! Awak yeodongsaeng Kang Daniel kan? Bangawoyo. Saya homeroom teacher awak."
Aku sengih je. Keadaan bilik ni jadi a bit kecoh sekejap bila Mrs. Kim bagitahu semua ssaem yang dongsaeng Kang Daniel, dah sampai. Malu pulak aku rasa. Tak sangka pulak oppa aku famous dalam kalangan ssaem jugak. Haha.
"So, oppa awak dah settle kan semua benda semalam. Jom la kita masuk kelas."
Aku angguk and ikut Mrs. Kim pergi kelas. Kelas aku, kelas 3-2. Bila aku ikut dia masuk dalam kelas, kelas terus jadi bising. Diorang bersorak.
"Yeodongsaeng Kang Daniel!!"
"Kelas kita makin famous la lepasni. Ada member wanna one, dengan yeodongsaeng member wanna one!"
"Kan betul aku kata, dia masuk kelas kita!"
"Cantik!! Ada iras Kang Daniel!"
Aku tak fokus sangat dekat apa yang diorang cakap, sebab mata aku lebih fokus dekat orang yang aku kenal. Woojin. Dia senyum dekat aku bila kitorang eyecontact. Woojin dalam kelas ni jugak? Bestnya!
"Dah semua, diam. Kita bagi peluang dia kenalkan diri." Mrs. Kim cakap, tegas. Dia bagi peluang untuk aku cakap pulak.
"Annyeonghaseyo, yeorobun. Nama saya Kang Daeun. Saya baru pindah dari Busan. Nice to meet you all."
Sekali lagi, diorang bersorak.
"Okay so saya harap korang boleh bagi kerjasama dekat Daeun and respect privacy dia. Faham?"
"Faham, ssaem!"
"Okay Daeun, awak boleh duduk sebelah Choi Yena. Depan meja Park Woojin."
Aku tunduk hormat, lepastu gerak pergi dekat meja aku. Masa aku dah dekat dengan meja aku, aku berbalas senyum lagi sekali dengan Woojin, lepastu terus duduk.
"Wah, jeongmal, jinjja, wanjeon, heol daebak. Dongsaeng Kang Daniel, duduk sebelah aku." Choi Yena cakap sambil mata tak berkelip pandang aku.
Aku gelak. "Hehe. Hi, harap kita boleh jadi kawan baik."
"Of course aku nak jadi kawan baik kau! Aku Choi Yena, panggil Yena. Anggap je kita dah kenal 10 tahun."
"Okay Yena. Kau pun boleh panggil aku Daeun, anggap je kita dah kenal 10 tahun." Aku tiru balik ayat dia.
"Kalau bukan sebab awak dongsaeng Daniel hyung, tak ada maknanya dia nak baik dengan awak. Kalau awak nak tahu, Yena ni kasar tau. Suka marah orang." Woojin tiba tiba mencelah.
"Sebelum aku sepak muka kau, baik kau diam." Yena balas selamba. Aku terkejut jugak, sebab ingatkan Yena akan layan Woojin dengan baik sebab dia tu idol. "Kalau kau nak tahu kan Daeun, aku dah 2 tahun sama kelas dengan Woojin. Sebab tu aku kasar sikit dengan dia sebab perangai dia ni memang annoying dari dulu. Kau mesti dah tahu dari oppa kau kan? Ha jangan salah faham pulak, aku ni baik orangnya."
Aku mampu gelak je. Masa mula mula aku jumpa Woojin, dia senyap je tapi dekat sekolah, baru aku nampak watak sebenar dia. Haha.
🤸🏻♂️
Jihoon's pov
Aku duduk depan tv sambil makan bubur yang Jisung hyung buat untuk aku. Harini aku demam, so tak dapat nak pergi sekolah dengan Woojin. Nasib la harini kitorang punya schedule free, kalau tak aku mesti terpaksa jugak keluar walaupun demam.
Daniel hyung keluar dari bilik, duduk sebelah aku. Baru bangun tidur agaknya. "Aik.. Jihoon tak pergi sekolah?"
Aku geleng kepala. "Tak hyung, demam."
Daniel hyung angguk. "Kalau pergi sekolah, boleh la kenal dengan Daeun. Dia masuk sekolah harini."
"Daeun? Oh, hyung taknak kenalkan dia dekat kitorang semua ke? Sejak dia datang Seoul, rasanya Woojin je yang pernah jumpa dia."
"Haah. Tak sempatlah pulak nak bawak dia jumpa korang, sebab kita semua pun semenjak dua ni banyak spend masa sendiri sendiri je kan. Nantilah hyung ajak dia datang sini."
Aku senyum. "Okay jugak tu, kalau nak jumpa dia dekat luar susah kan. Jihoon tak kisah kalau hyung bawak dia datang sini."
Daniel hyung bangun, lepastu tepuk bahu aku. "Arrasso, Jihoon get well soon tau. Hyung pergi mandi dulu, nak keluar jumpa sweetheart."
Aku tayang muka menyampah. "Asyik dating je.. ha, pergilah."
🤸🏻♂️
Daeun's pov
Loceng bunyi, tanda dah sampai waktu lunch. Aku kemas kemas buku, siap siap nak pergi kafeteria. Then aku pandang Yena. Dia dengan Woojin je yang aku dah kenal dalam kelas ni. So that means, aku kena lunch dengan dia la.
"Ha jom la, makan sekali dengan kitorang." Yena macam faham maksud pandangan aku.
Aku, Woojin dengan Yena berjalan pergi kafeteria. Sampai kafeteria, kitorang beratur untuk ambik makanan. Ramai student yang tegur Woojin. Ada yang ambik gambar dia, and ada yang bagi dia chocolate. Woojin layan diorang baik je, langsung tak sombong or tunjuk muka menyampah.
Well.. that's cute.
Kitorang cari tempat duduk bila dah dapat makanan. Dah dapat tempat duduk, kitorang pun mula makan. Menu harini, which is menu pertama aku dekat sekolah ni is nasi, sup, kimchi, korean short ribs and mandu. Air pulak, dapat susu kotak.
"Korang memang selalu makan berdua je ke waktu lunch?" Aku tanya. Yea, curious la. Takkan Yena sorang je kawan Woojin.
"Biasanya kitorang bertiga dengan Jihoon." Yena cakap lepastu sambung suap nasi dalam mulut dia. "Tapi harini dia tak ada pulak, Woojin kata dia demam."
"Jihoon.. maksud kau, wanna one Park Jihoon..?"
"Haah, Jihoon tu la. Kenapa?" Woojin yang jawab.
Dia tanya aku kenapa? Mestilah aku terkejut, diorang berdua idol kot. Maksudnya, Yena ni beruntung gila la sebab kawan dengan diorang. "Ooo.." aku angguk. "Aku nak tanya lagi satu soalan boleh?"
"Macam mana aku boleh kawan dengan diorang berdua?" Wow, she knows. Haha. Aku angguk, jawab soalan Yena. "Kitorang pernah masuk pertandingan menari trio tahun lepas. Masa tu, diorang berdua masih lagi trainee. Diorang baru je lagi masuk Produce 101." Yena cerita.
Aku 'oohhhhh' sambil anggukkan kepala. Woojin pandang aku, lepastu gelak. Kenapa? Ada nasi ke dekat pipi aku? Ke rambut aku selekeh? "Kenapa awak gelakkan saya?"
"Tak adalah, awak comel."
Yena yang tengah gigit mandu dia, tak jadi nak sambung gigit. Dia pandang Woojin, tayang muka geli. "Euw Woojin, seriously? Kau dah pandai flirt sekarang?"
Woojin gelak je. Aku cuba tahan malu, walaupun muka aku dah merah macam kimchi dekat dalam tray makanan aku ni.
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fanfiction"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.