Daeun's pov
"Ni biliknya." Perempuan dalam lingkungan umur 30 ni tunjuk satu bilik dekat aku. Tepi pintu bilik ni ada satu tulisan practice room.
Lepas cakap thanks dekat dia, aku slowly bukak pintu practice room ni. Even Daniel hyung cakap cuma ada dia dengan Seongwoo oppa je, tapi aku macam still rasa nervous sikit.
Bila pintu dah terbukak, bilik tu gelap. Aik? Aku rasa sekarang nak pukul 9:30 pagi dah. Tapi kenapa bilik ni gelap? "Oppa..?" Aku panggil. Tapi kaki aku tak bergerak, masih berdiri depan pintu.
Aku masuk and tutup pintu. Takut nanti orang yang lalu lalang depan bilik ni nampak aku, diorang interview aku pulak. Aku raba dinding tepi pintu tu, cari suis lampu. Bila aku jumpa, aku tekan and aku terkejut bila nampak ada sorang manusia duduk dekat tepi speaker and tempat pasang muzik tu. Dia tekan something dekat laptop tu, pergi depan cermin and menari bila lagu start.
I need you girl..
Wae honja saranghago honjaseoman ibyulhae..
I need you girl..
Wae dachil geol almyeonseo jakku niga piryohae..Aku cuma tengok je dia menari sambil berdiri kaku dekat tempat yang sama. Lagu tu 3 minit 30 saat, so sepanjang lagu tu memang aku tengok je dia menari. To be honest, memang dia nampak smart bila menari macam ni. Perempuan mana mana tengok pun mesti akan rasa cair. Tapi aku... entahlah.
Lepas lagu dah habis, dia pusing belakang. Dahi dengan leher dia dah basah sebab berpeluh. "So, how was it?"
Aku silang tangan dekat dada. "Apa semua ni Woojin? Oppa saya mana?"
"Dekat dorm."
"Mworago?" Okay, aku dah faham. Daniel oppa dah tipu aku. Aku pun tak tahu kenapa tapi aku rasa sebab Woojin yang suruh. "Then apa yang awak cuba nak buat sebenarnya?"
"Awak ingat tak masa dekat taman? I promised to dance for you, secara live." Dia cakap sambil senyum.
"No i don't. Nah awak ambil kasut ni, bagi dekat oppa saya." Aku campak kasut Nike yang aku pegang dari tadi dekat atas lantai lepastu jalan pergi ke arah pintu. Tapi Woojin sempat tahan aku, dia pegang bahu aku. "Ish.. apa?"
"Please dengar apa yang saya nak cakap.."
"Kalau boleh memang saya nak sangat dengar apa yang awak nak cakap. Tapi sorry, i gotta go." Aku tepis tangan dia dari bahu aku then keluar dari bilik ni.
🤸🏻♂️
Woojin's pov
"Gagal lagi?" Daniel hyung tanya bila nampak aku yang baru balik. Dia tengah duduk dekat ruang tamu dengan Jisung hyung, Sungwoon hyung, Guanlin and Jihoon.
Aku angguk, lepastu duduk sebelah Guanlin dekat atas sofa.
"Keras jugak rupanya hati yeodongsaeng aku ni. Tak sama langsung dengan oppa dia yang hati lembut selembut sutera ni."
"Eleh.. bukan hyung baru berbaik lepas gaduh dengan Jihyo noona ke?" Guanlin mencelah. Bila Daniel hyung macam nak baling bantal dekat dia, dia balas dengan jelir lidah je.
"Tak apa la hyung, Woojin tak salahkan dia pun. Memang Woojin patut hadap semua ni. I'm the one who started it."
"Exactly." Jihoon cakap lepastu sambung curi keropok yang Jisung hyung tengah makan.
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fanfiction"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.