eighteen

116 5 0
                                    

Daeun's pov

Dah seminggu dah aku dengan Woojin tak bercakap langsung. Malam hari kejadian aku bergaduh dengan dia pasal Sohye tu, dia ada call aku. Tapi aku tak angkat.

Heol. Dah cakap aku macam macam lepastu tried to talk to me pulak? What the. Aku rasa sedih, sebab aku tak suka bermasam muka dengan Woojin macam ni. Tapi rasa marah buatkan aku lupa terus rasa sedih tu.

Sohye pun, dah seminggu tak datang sekolah. Aku ada dengar, diorang kata yang sakit dia macam makin teruk. Aku tak tahu dan taknak ambik tahu langsung. Tu bukan masalah aku.

Harini Woojin dengan Jihoon tak datang sebab ada kerja. So aku rasa tenang sikit sebab aku tak payah menghadap Woojin. Kalau tak, mesti aku akan rasa sedih, bersalah, campur marah.

"Let's go Daeun." Loceng dah bunyi, aku dengan Yena pergi kafeteria nak lunch. Macam biasa, kitorang makan dengan Mina and Yohan.

"Daeun, neo gwaenchanha?" Yohan tanya buatkan aku tersentak dari lamunan.

Aku sengih separuh ikhlas. "Okay je. Don't worry, makan la."

"Makin hari saya tengok awak makin tak ceria je. Saya rasa awak stress kot. Urm.. do you wanna go shopping with me? I have to buy birthday present for my mom."

"No Yohan. Next time jelah, Daeun tak berapa sihat." Yena tolong balaskan untuk aku.

"Tak apa Yena.. aku boleh je."

"Awak setuju?" Yohan tanya lagi sambil senyum happy.

Aku angguk. "Setuju. Bila tu?"

"Petang ni?"

"Sure."

🤸🏻‍♂️

Woojin's pov

Aku ketuk pintu rumah Sohye 2 kali before eomma dia bukakan pintu. "Oh, Woojin-ah."

"Annyeonghaseyo. Sohye ada dekat rumah kan?"

"Haah, dia ada dalam bilik dia. Sejak kebelakangan ni sakit dia makin teruk, so kitorang plan nak hantar dia buat rawatan dekat Ulsan balik sampai dia betul betul sembuh."

"Nak balik Ulsan..?" Aku macam terkejut sikit. Disebabkan Sohye tak datang sekolah seminggu, so aku tak tahu langsung pasal ni.

"Yes, balik Ulsan. Haa Woojin silakan masuk, bilik Sohye dekat sebelah kanan sana tu."

Lepas tunduk and cakap terima kasih, aku pun terus pergi bilik Sohye. Masuk je dalam bilik, aku nampak Sohye tengah terbaring atas katil. Muka dia pucat. Bila nampak aku, dia senyum.

"Hi Woojin.. awak datang?"

Aku duduk menghadap dia dekat tepi katil. "Dangyeonhaji. Awak macam mana? Kenapa dah seminggu tak datang sekolah?"

"Urm.. saya tak berapa okay sekarang. But let's forget about that for a while. I need to talk to you."

"About what?"

Sohye bangun, ubah kedudukan dia dari baring ke duduk. "Woojin, nan niga joha."

"Mwo?" Aku blank sekejap.

"Sebenarnya, saya dah lama suka awak. Dari kita pertama kali jumpa sampai la kita berkawan rapat macam ni. Perasaan saya masih belum berubah, i still like and love you a lot." Dia cakap sambil pegang tangan aku. Aku lepaskan genggaman tangan dia dari tangan aku, slowly. "Waegeuraeyo Woojin?"

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now