thirty three

103 6 0
                                    

Mina's pov (cause why not)

"Awak nak jumpa saya?" Aku duduk sebelah Yohan yang baru lepas main basketball. Dia nampak berpeluh, so aku pun keluarkan tisu dari poket and lap peluh dia.

"Wait, Mina. I don't want to hurt your feelings but i have to tell you what i really feel."

"Ohh.. kalau pasal tu. I'm okay la. Saya rasa lega sebab saya dah jujur dengan awak, and apa apa keputusan awak pun saya takkan marah."

Yohan gelak. "Apa yang jadi sekarang ni sama macam apa yang jadi dekat saya dulu."

"Ha?" Aku tanya sebab tak faham.

"Sebelum Woojin dengan Daeun officially bercinta, saya memang ada simpan perasaan dekat Daeun. Tapi saya sama macam awak la, tak mengharap apa apa sebab saya tahu yang dia suka Woojin. Lepas bagitahu perasaan saya, saya terus cakap yang saya okay je and akan move on. Sama kan situation ni?" Dia senyum lebar before teguk air dalam botol dia.

"Awak.. pernah suka Daeun? So sekarang awak betul dah move on ke?"

"Entahlah Mina. Saya pun tak tahu apa yang saya rasa sekarang. Sebab tu saya mintak maaf, saya tak boleh terima awak. Tapi tolonglah. Please stay jadi kawan saya. I hate losing friends because of love."

"Hmm," aku bangun. "Fine. Then kita still kawan kan?"

"Of course."

"So.. awak lupakan jelah pasal apa yang saya cakap dekat awak tu. Saya balik kelas dulu, annyeong." Aku lambai tangan dekat dia and then jalan keluar dari auditorium.

🤸🏻‍♂️

Daeun's pov

Aku dengan Woojin pergi kedai buku lepas sekolah sebab aku nak cari buku rujukan untuk study. Lepas dah beli, kitorang singgah minum dekat cafe yang dekat dengan kedai buku tu.

Masuk je dalam cafe, aku rasa semua mata dah mula pandang kitorang berdua. Tapi Woojin kata tak apa, buat tak tahu je. Dah la kitorang tengah berpegangan tangan. Yeah, i do remember that semua orang dah tahu pasal relationship kitorang. Tapi still rasa tak selesa la bila jadi perhatian.

"Awak nak order apa?"

Aku pandang menu dekat kaunter.  "Emm.. saya nak strawberry frappe la."

"Okay. One strawberry frappe and ice americano please." Woojin cakap dekat cashier ni, yang nampak macam pelajar sekolah jugak. Kemungkinan besar dia kerja part-time.

"Alright."

Belum sempat aku keluarkan dompet dari beg, Woojin dah keluarkan duit dia dulu. "Tak apa sayang. I'll pay."

"Kenapa awak panggil saya sayang depan dia.." aku bisik.

"Then saya patut panggil honey? Or yeobo?"

"Do you wanna die?"

Dia gelak. "Fine fine.. sorry."

"Park Woojin, can i have your signature?" Cashier ni tiba tiba tanya sambil senyum malu.

"Dangyeonhaji." Woojin jawab lepastu tandatangan dekat kertas yang perempuan ni bagi.

"Jeongmal gomawoyo. Korang berdua nampak sweet sangat.. hehe."

"Really?" Woojin macam senyum bangga sambil pandang aku. "She said we look sweet together."

"Whatever." Aku ambik strawberry frappe aku yang dah siap dekat atas kaunter lepastu pergi cari tempat duduk.

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now