Woojin's pov
"Ooo.. maksudnya Daeun pindah Seoul bukan sebab terpaksa la?" Eomma tanya. Sekarang kitorang tengah dinner berempat je sebab appa tengah outstation and eomma dari tadi tanya macam macam soalan dekat Daeun.
"Ne ajumma. Daeun sendiri yang nak."
"Best tak Seoul, eonni?"
"Hmm.. boleh la. Bila dekat Busan, rasa macam nak pergi Seoul. Bila dah pergi Seoul, rasa nak balik Busan pulak."
"Mesti Woojin oppa tak jaga eonni betul betul kan, sebab tu eonni-- erkk.. auchhh!!" Yerim mengaduh sakit lepas aku sepak kaki dia dari bawah meja.
"Gomahaera. Korang ni depan tetamu pun nak gaduh.." eomma facepalmed.
Daeun gelak kecik. "Tak apalah, ajumma. Saya pun selalu bergaduh dengan Daniel oppa."
"Wah.. bestnya kalau Yerim jadi Daeun eonni. Ada oppa yang pandai menari, handsome, badan pun tegap."
"Tapi Yerim, eonni rasa Woojin la yang paling passionate and pandai menari dalam wanna one." Daeun puji lepastu senyum dekat aku. Oh my, that smile!
"Manna..? I don't think so."
"Bukan tu je, dia pandai jaga orang yang dia sayang jugak. Macam masa mendiang Sohye masih ada dulu, Woojin jaga dia baik sangat sampai la nafas terakhir dia. Sekarang ni, dia jaga eonni sama macam dia jaga Sohye."
Aku pandang Daeun bila dia cakap macam tu and dia still senyum. Entah kenapa, aku rasa serba salah bila dia cakap macam tu. Tapi tak boleh nafikan la yang aku rasa terharu jugak. Aigoo. Apa la yang aku buat sampai layak terima girlfriend yang baik macam ni? Walaupun dulu she got hurt because of Sohye, tapi sekarang dia puji aku pulak sebab aku pandai jaga Sohye.
"Mendiang Sohye eonni? Oh.."
Kitorang senyap balik and sambung makan lepas cakap pasal Sohye.
🤸🏻♂️
Daeun's pov
Lepas dah tolong Mrs. Park basuh pinggan mangkuk dekat dapur, aku terus mintak diri nak masuk bilik. Nak jugak check phone, mana la tahu eomma ada call aku. Seharian ni memang aku banyak luangkan masa dengan family Woojin je so phone sendiri pun tak dapat nak sentuh.
Kan betul aku teka, ada 2 missed calls dari eomma. Aku call eomma balik.
"Yeoboseyo Daeun-ah. Meohano? Jal isseona..?"
"Ne eomma, jal jinaenda. Daeun baru lepas dinner ni, tadi Mrs. Park masak sedap gila."
"Lagi sedap dari eomma punya masakan ke?"
"Hmmm.. Daeun rasa dua dua sama sedap la. Ha ni, eomma dah makan ke belum? Sekarang tengah buat apa?"
"Eomma dah makan tadi. Ni baru lepas call oppa kamu."
"Ooo.. eomma mesti dah mengantuk kan? Sebab eomma kan selalu tidur awal."
"Aik.. macam nak end call cepat cepat je. Mentang mentang dah ada namchin, dah taknak cakap dengan eomma eh?"
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fiksi Penggemar"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.