Daeun's pov
Aku duduk depan tv, pandang tv tapi fikiran aku dah pergi ke tempat lain. Rasanya dah hampir 2 jam aku duduk je dekat sofa ni sambil pandang tv. Tapi aku tak tahu langsung pun cerita apa yang aku tengok dari tadi.
Sejak dari balik sekolah, aku belum makan apa apa lagi. Even dekat sekolah tadi pun aku tak makan sangat. Entah kenapa perut aku tak rasa lapar langsung.
"Daeun..?" Aku flinched bila rasa macam ada orang sentuh bahu aku. Aku pusing, pandang Daniel oppa. Dia pakai denim jacket, dengan t-shirt putih dekat dalam, and topi warna putih. Dekat tangan dia ada bungkusan makanan.
"Oh, oppa.. bila oppa balik?"
Daniel oppa gelak. "Dah lama dah oppa perhatikan Daeun.. tenung tv tu macam nak pecahkan je. Kenapa ni? Lapar ke?"
"Hmm. Tak."
"Tak lapar? Daeun dah makan ke tadi? Did you buy something?"
"Err.. aku garu kepala. "No i didn't."
"Dah tu? Macam mana boleh kenyang? Jom la kita makan ni. Oppa beli dalkbal, your favourite."
Aku angguk and ikut dia pergi dapur. Lepas bukak makanan, kitorang makan sama sama. Tapi aku gigit sikit je lepastu taknak makan dah. I don't know. Tak selera la nak telan apa apa sekarang.
"Daeun okay?" Oppa tanya. Tak oppa. Daeun tak okay. Takkan la oppa tak tahu apa yang jadi? Oh yes. Of course la diorang tak tahu. Even Woojin pun tak faham kenapa aku act macam ni. Aku macam syok sendiri je sekarang ni.
"Okay je. Tak tahu la, nak demam kot."
"Really?" Oppa letak telapak tangan dia dekat dahi aku. Lepastu dia sentuh tepi leher aku pulak. "Tak panas pun. Are you sure demam? Nak pergi check dekat klinik tak?"
"No need. I'm okay."
Oppa berhenti makan, and ubah kedudukan dia duduk sebelah aku. "Daeun bagitahu oppa. Ada orang buli Daeun ke? Gwaenchanha. You can tell me." Aku tak jawab apa apa, terus peluk dia. Dia pun peluk aku balik sambil usap belakang badan aku.
Then. Aku menangis.
🤸🏻♂️
Woojin's pov
Sekarang dah pukul 2 pagi. Tapi aku masih duduk sorang sorang dekat ruang tamu. Aku asyik fikir pasal apa yang Daeun cakap dekat aku tadi.
"Awak yang buat kita jadi macam ni. Ingat tu."
Aku tak faham sebenarnya kenapa Daeun macam marah sangat dekat aku. Aku ada buat salah dekat dia ke? Tapi apa yang aku dah buat? Sebab aku dah tak rapat dengan dia ke?
Well, honestly i miss her so much. Tapi aku tak boleh nak buat apa apa. Aku tak boleh abaikan Sohye.
"Woojin."
Aku pegang dada sebab terkejut bila Daniel hyung tiba tiba muncul dekat ruang tamu dorm ni. "Eh hyung? Hyung.. baru balik?"
"Haah. Hyung pelik la. Rumah sana, orang tengah sedih. Rumah sini pun macam ada orang sedih. Woojin gaduh dengan Daeun ke?"
Damn. "Daeun tengah sedih ke? Sebenarnya Woojin ada jugak tanya dia. Tapi dia tak jawab."
"Aigoo.. hyung kesian la tengok dia. Sampai tak selera nak makan, tak boleh nak tidur. Ni pun tadi hyung teman dia tidur, sebab tu lambat sikit balik."
YOU ARE READING
Best Dancer • Park Woojin (Book 1)
Fanfic"Kenapa awak cakap, awak paling minat saya dalam wanna one?" - Park Woojin. "Sebab bagi saya, awak best dancer." - Kang Daeun.