seventeen

110 5 0
                                    

Daeun's pov

"Tak payah pergi la. Kau kena ingat eh, tu bukan salah kau. Aku nampak dengan mata aku sendiri yang bola tu kena bahu dia sikit je!" Yena halang aku.

"Tak apa Yena. Aku pergi sekejap je." Aku terus bangun and keluar dari kelas. Aku nak pergi infirmary room, untuk tengok keadaan Sohye.

Sampai je bilik tu, aku terus bukak pintu slowly. Dalam tu ada Eunbi, Mirae dengan Woojin. Woojin pandang aku. Bukan pandangan yang biasa. Dia macam.. marah.

Bila aku pergi dekat dengan katil Sohye, Woojin terus tarik tangan aku, keluar dari infirmary room.

"Auch Woojin, sakit la!"

"Awak ni kenapa Daeun?!" Woojin macam tinggikan suara dekat aku. Aku terkejut gila sebab sejak aku kenal dia, ni pertama kali dia berkasar dengan aku.

"Woojin.. saya tak sengaja. Bukan salah saya. Benda tu-"

"Kalau awak marah dengan saya sekalipun boleh tak jangan kaitkan dengan Sohye? Awak tahu tak yang dia tu sakit? Tahu kan?!"

"Saya? Kaitkan dengan Sohye..?" Aku terdiam sekejap. "Kenapa awak tuduh saya macam ni eh Woojin? Sampai hati awak..?"

"Memang betul pun kan? Okay fine. Awak marah sebab saya dah tak rapat dengan awak? So awak berdendam dengan Sohye and awak sengaja nak buat dia pengsan macam tu kan?!"

"No Woojin, saya tak sebodoh tu la!" Aku pulak mula rasa marah.

"Tak sebodoh apa? Selama ni memang awak dah lama marah saya pasal tu kan? Harini saya memang tak boleh diam lagi. Kalau apa apa jadi dekat Sohye, saya takkan maafkan awak!"

"What...?" Mata aku dah mula berair.

"You know what Daeun? I'm really disappointed in you." Woojin cakap lepastu masuk balik bilik tu.

Aku terkesima sampai jatuh terduduk. And mata aku pun dah mula banjir dengan air mata. Aku tak percaya yang Woojin marah dengan aku sampai macam tu sekali. Padahal benda ni semua salah faham je.

"Oh my god Daeun.. kau okay tak? Bangun bangun," Yena tiba tiba datang, tolong aku bangun. Aku bangun and terus peluk dia. Then aku menangis makin kuat. Yena cuba pujuk aku sambil usap belakang aku. Lepas aku macam dah tenang sikit, dia bawak aku pergi tandas untuk cuci muka.

Eomma.. Daeun nak eomma. Kenapa orang yang Daeun suka buat Daeun macam ni? Selama ni Daeun rasa macam Woojin sayangkan Daeun lebih daripada seorang kawan. Tapi harini, Daeun rasa dah terbukti yang Daeun salah.

🤸🏻‍♂️

Woojin's pov

Aku balik kelas balik lepas parents Sohye dah bawak dia balik rumah. Dalam kelas, aku langsung taknak pandang sesiapa. Aku tengok dekat meja Daeun, kosong. Tak ada orang.
Ah, lantak la. Aku terus duduk dekat tempat aku.

Jihoon tiba tiba datang sebelah aku, tarik aku keluar dari kelas. "Eh Woojin. Apa benda yang dah rasuk kau ni? Kenapa kau marah marah Daeun tadi ha sampai dia menangis macam tu?! Dia tak ada niat la nak buat Sohye pengsan!"

"Memang patut pun aku marah dia. Dia tu jealous sebab aku dengan Sohye rapat kan?" Aku balas.

Yena tiba tiba datang daripada mana aku tak tahu, terus tampar pipi aku. Harini sejarah tercipta, idol kena tampar dengan kawan baik dia sendiri. "Tepi sikit Jihoon. Aku ada benda nak settle dengan si tak guna ni!" Yena tarik kolar baju aku. "Kau cakap apa tadi?! Daeun jealous? Ya, memang dia jealous! Kau ni kenapa ha Woojin? Kau approached dia macam kau suka dekat dia lepastu bila dia dah simpan perasaan dekat kau, kau sibuk sangat dengan si sakit tu kenapa?! Apa masalah kau eh? Kau bodoh ke? Walaupun Daeun tu sedih sebab kau berkepit 24 jam dengan Sohye tapi dia sekali pun tak pernah simpan niat nak pengsankan or bunuh si Sohye tu! Kau buta ke Woojin? Tak nampak ke yang bola tu bukan penyebab Sohye pengsan?? Aku dah dengar la nurse dekat infirmary room tu cakap yang dia pengsan sebab dia penat main bola! Kenapa kau pergi salahkan Daeun pulak! Jawablah!!" Yena tengking aku.

Aku terus terdiam. Cuba masukkan semua yang Yena cakap tu dalam kepala aku. Betul la. Tadi aku terlampau risau sangat kalau apa apa jadi dekat Sohye sampai aku tak boleh control kemarahan aku. And aku lepaskan dekat Daeun. Aku tak patut salahkan dia. "Yena.. kau cakap.. Daeun suka aku?" Aku tanya balik.

"Sebab tu la aku cakap kau ni buta tau Woojin. Kau memang buta. Dah tu kau ingat dia marah, sedih apa semua tu sebab apa ha? Malas la aku nak cakap panjang lebar dengan kau ni. Kau sayang sangat kan si Sohye tu? Pergi la dekat dia. Jangan sibuk nak cari Daeun lagi." Lepas marah aku, Yena terus masuk kelas balik.

Jihoon pun pandang aku. Dia geleng kepala lepastu ikut Yena masuk kelas.

Betul Yena cakap. Aku bodoh, aku buta. Aku tak tahu, orang yang aku suka selama ni pun suka aku jugak. Aku suka dia, tapi aku marah dia. Salahkan dia pasal benda yang bukan salah dia. Buat dia sedih sebab aku tak layan dia. Park Woojin.. What's your problem?

🤸🏻‍♂️

Daeun's pov

"Jom la kita pergi klinik. Daeun demam ni." Oppa pujuk aku yang tengah terbaring dekat atas katil dengan kain basah dekat dahi. Ni pun tadi oppa yang letakkan untuk aku, sebab dia kata badan aku panas.

"Oppa, kan Daeun dah kata yang Daeun okay. Daeun tak demam la." Betul la aku cakap, aku tak demam. Aku rasa badan aku panas sebab aku menangis lama sangat tadi.

"Jangan la degil. Kita kena pergi klinik, untuk ambik ubat at least. Oppa tak boleh nak jaga Daeun dekat sini, you know how busy i am right?"

"I know oppa, sebab tu Daeun suruh oppa balik je. I can take care of myself."

"Tapi kalau jadi apa apa macam mana? Oppa dah janji dengan eomma nak jaga Daeun dekat Seoul ni."

"Oppa.." aku pegang tangan dia. "I told you i'm okay and i'm fine. Jangan risau la. Apa apa hal, i will call you or Yena."

"Aigoo.. arrasseo then. Kalau ada apa apa, just call me or if oppa tak boleh angkat sebab busy, just call Woojin. I will ask him to come."

"No!" Woojin..? Datang sini? Big no!
Aku taknak tengok muka dia langsung. Aku benci dia. Yes i hate Woojin. I hate him.

"Why..?"

"Err.. tak, Daeun taknak susahkan Woojin. Daeun.. dah banyak menyusahkan dia."

"Okay la kalau macam tu. Call me, or Yena. Dekat dapur ada makanan, jangan lupa makan tau. I'll go first." Oppa cium dahi aku, lepastu terus keluar dari bilik. Then aku dengar bunyi pintu rumah tertutup.

Not so long after that, aku menangis lagi. Damn. Why am i so weak? So embarrassing.

Author's note•

I made Woojin a devil tho in this chapter bruh im so sorry heheh Woojin-ah i love you 😭😂💓💓💓

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now