thirty one

98 6 0
                                    

Woojin's pov

Harini, kitorang nak perform lagu baru kitorang dekat music bank. Kitorang dah perform dekat banyak tempat, tapi aku masih tak rasa bosan buat benda yang sama. Yelah, menari kan memang passion aku dari kecik.

Sekarang kitorang tengah tunggu dekat waiting room. Daniel hyung, Seongwoo hyung, Minhyun hyung, Jinyoung dengan Daehwi tengah main phone. Aku? Baru lepas makan dengan Jihoon and Minseo hyung. Member yang lain tidur. Diorang penat sebab tak cukup rehat.

Incoming call from Future wife Daeun.. 🖤

"Annyeong cinta hati saya.." aku angkat call dari Daeun.

"Annyeong.. sorry la sebab call awak jugak walaupun saya tahu yang awak masih sibuk dengan album baru ni. Saya cuma tak boleh tahan rasa rindu dekat awak.." Suara manja dia serious buat aku cair gila. Alahai, lemah lutut.

"Daeun-ah.. saya pun rindu awak jugak. Nanti bila saya dah free, kita jumpa okay? Masa tu awak peluk la saya ketat ketat."

"Hmm.. cepat la datang sekolah. Saya rindu nak main bola sama sama masa p.e class, belajar sama sama, dating dekat library, lunch sama sama.. sekarang bila awak tak ada, tak ada orang dah nak makan oi sobagi saya. I'm sad."

Aku gelak. "Aigoo.. kesiannya dia. Fine, i will definitely go to school when i'm free. Nanti bila saya pergi sekolah, bagi saya hadiah banyak banyak okay."

"Hadiah apa? Eee.. mengada."

"Hehe saya gurau je la. Ni awak baru balik dari sekolah kan? Dah selamat sampai rumah ke belum?"

"Dah, sebab tu saya call awak ni. Nak cakap yang princess awak dah safely returned home."

"Wow, you even call yourself a princess now?"

"Why? Can't i?"

"Of course you can. You will forever be my favourite princess."

"Euw stop." Jihoon tayang muka menyampah dekat aku.

"Kids these days. Cheesy as fu-"

"Hyung! Jangan mencarut!" Minseo hyung tak dapat sambung ayat sebab Jihoon tutup mulut dia.

"Daeun, i'll call you back okay. I gotta go. Bye sweetie, i love you."

"Oh okay. Bye bye.."

"I'm really jealous. Mesti best kan ada girlfriend." Jinyoung menyampuk.

"Dangyeonhaji. Jinyoung kan sekolah jugak, takkan la tak ada yang berkenan kot dekat sana?" Daniel hyung yang tolong balaskan.

"Jinyoung kan pemalu.. kalau tak, dah lama Jinyoung try mengorat Daeun noona. I actually adored her masa mula mula jumpa dulu." Jinyoung jawab buatkan mata aku membulat.

Best Dancer • Park Woojin (Book 1)Where stories live. Discover now