"Seni seviyorum Aria."
O an her şey durdu. Dışarıda yağan yağmur durdu, haraket eden arabalar durdu, saatin akrepleri durdu, benim kalbim durdu.
Ne diyeceğimi bilemedim. Öylece durdum. Öylece baktım gözlerine.
Sonra bir cesaret geldi. Yutkundum ve gülümsedim.
"Ben de se-" diyemeden dudaklarını dudaklarına bastırdı. Nazikçe öptü ve geri çekildi. Elleriyle göz yaşlarımı sildi.
"Bir daha ağlama lütfen. Ben parçalara ayrılıyorum. " dedi üzgünce. İlk kez, ilk kez onu böyle görüyordum. Hislerini saklamıyordu, her zamanki sert maskesini çıkarıp atmıştı.
"Ne olursa olsun seni sevdiğimi unutma tamam mı?" dedi.
"Tamam." dedim. Biliyordum. Başımıza gelecek olanları kastediyordu. O da korkuyordu. Bana, ona bir şeyler olacağından korkuyordu.
Sıkıca sarıldık birbirimize. Kokumu içine çekti, kokusunu içime çektim.
***
"Emin misin?"
"Evet, Christi. Önce emin olamadım ama arkasını dönünce o olduğunu gördüm."
"Bu beklemediğimiz bir şey."
"Salvador elimden çok büyük bir şey kaçırdım! Kamera kayıtlarını! O gecenin kamera kayıtlarını. " Bir şey demedi. Düşünüyordu, sanki aklına bir şey gelmişti.
"Aria kalk! O kayıtlar şu an bu otelin içinde! Arama yapalım. Tüm şüphelilerin odalarını gezelim." Diyerek hızla odadan çıktı. Ben de onun arkasından çıkıp koşmaya başladım. Polislere gerekli bilgileri verdikten sonra bize yakın olan ilk odanın kapısını çaldık.
"Buyurun. " dedi bayan Alison.
"Müsadenizle odanız da arama yapmamız gerekiyor." dedi Salvador. Kadın bir az düşündükten sonra geriye çekildi. Bizimle birlikte bir kaç poliste içeriye girdi ve aramaya başladılar. Ben öylece durmuş kadının bakışlarını izliyordum. Rahat bir tavrı vardı. Hatta bize aldırmadan gidip kendi koltuğuna oturup kitap okumaya başlamıştı.
Cesaretimi toplayarak yanına yaklaştım.
"Ne okuyor sunuz?" dedim nazikçe. Hiç bir şey demeden kitabın kapağını gösterdi.
Agatha Christie.
Doğu ekspresinde cinayet.Kitabın ismini okuyunca tüylerim ürperdi. Bu kitabı okumuştum...
Kadın bir şey demedi ama bana bir şey demeye çalışıyormuş gibi baktı kısa bir süre. Sonra polislerin bu tarafa geldiğini görerek yeniden kitabı okumaya geri döndü.
Bana sanki bir şey demek istemişti... Ya da ben saçmalıyorum.
"Rahatsız ettiğimiz için kusura bakmayın bayan Alison." dedi Salvador ve hepimiz birlikte odadan çıktık. Kadın ise sadece başını sallamakla yetinmişti.
O, bir garipti.
Diğer girdigimiz oda Jane'nindi. O da sorun çıkarmamıştı.
Salvador ve polisler odayı aramakla meşgulken ben onları dikkatle izleyen Jane'e odaklanmıştım. Her adımlarını seyrediyordu.
Onun da odası temiz çıkarken çıkıp bir başka odaya girdik. Burası Jack'ın odasıydı. Onu görünce midem bulanmıştı ve ona bakmamaya çalışıyordum. Salvador rahatsız olduğumu hissetmişti ve çok uzatmayarak hızlı bir arama yapmışlardı.
Jack ise bana çok garip bakıyordu. Sanki konuşmak istiyordu. Hangi yüzle? Bu haraketlerine daha da sinirlenmiştim.
Yanıma geldiğinde yüzüne bakmadan Salvador'a odaklanmıştım.
"Aria-" dediğinde Salvador bizi gördü ve hemen yanımıza geldi.
"Bir şey mi vardı Jack?"
"Hayır. "
"İyi. Arama bitmiştir. Çıkıyoruz. " dedi ve hep birlikte odadan çıktık.
Sonraki oda Chris'indi.
O da öylece durmuş Salvador ve polisleri izliyordu.
"Bodrum katında ne işin vardı?" diye sordu bir anda Salvador. Chris'in nutku tutuldu ve bir şey diyemedi.
"B-ben oraya gitmedin bay Salvador. " yalan söylüyordu.
"Emin misin Chris?" dedi Salvador ürkütücü bir sesle.
"E-evet."
"Öyle olsun." dedi ve birlitke odadan çıktık. Salvador çok sabırlı ve temkinli davranıyordu. Herkesi tek-tek dinliyor ve daha sonra bir şeyleri yerine oturtup çözmeye başlıyordu.
Sonraki oda bay Jamie'nin odasıydı. Kapıyı açıp bizi görünce şaşırmıştı. Tabii benim ellerimde kelepçe olmaması da onu şaşırtmış olabilirdi. Sahi neden diğerleri bu duruma şaşırmamıştı?
"Buyurun? " dedi kibirle bay Jamie.
"Odanızda arama yapmamız gerekiyor, tabii müsadenizle. "
"Bu da nereden çıktı?" sinirlenmişti.
"Arama yapmamız gerekti."
"Bay Salvador siz artık haddinizi aşıyorsunuz! Beni bir şüpheli olarak mı görüyor sunuz? Galiba unuttunuz ama ben bu otelin sahibiyim ve cinayet bitene kadar burada olmamı isteyen sizsiniz. Ben burada şüpheli olarak kalmıyorum!"
"Bay Jamie siz şu an gayette şüpheliler içerisindesiniz. " Bay Jamie'nin gözleri irileşti.
"Ne? Siz ne diyorsunuz?!"
"Ben sadece işimi yapıyorum." dedi Salvador, Jamie'nin benim kelepçelendiğim gün söylediği lafa gönderme yaparak. Bir şey diyemedi bay Jamie.
"Şimdi müsadenizle. Bırakın işimizi yapalım. " dedi ve polislerle birlikte içeriye girdi. Bay Jamie ise bana çok kötü bakıyordu. Adım kadar eminim olay bittiği gün beni bu otelden kovacaktı. Artık bir işim de yoktu. Ne güzel(!).
Arama yapıldı ama bu odadan da hiç bir şey bulunmadı. Ama ben bir şey bulacağımıza nedensizce inanmıştım.
Daha sonra Sofia, Oliver,Kate, Tom ve Aşçı Bechkam'ın odalarında arama yapıldı ama yine hiç bir şey bulunmadı. Son oda kalmıştı.
Jason kapıyı açtı ve şaşırarak "Buyurun?" dedi.
"Arama yapmamız gerekiyor." Jason bir şey demeden geriye çekildi.
Polisler ve Salvador hızla aramaya başladılar ben ise yine Jason'u izliyordum. Sakindi. Sakince izliyordu.
"Bay Salvador, buraya baka bilir misiniz?" dedi bir polis. Ve kısa bir an Salvador'la gözgöze geldik. Hemen polisin yanına gittik ve elinde tuttuğu şeylere baktım.
Bunlar! CD'lerdi!
"Hemen bilgisayar getirin. " dedi Salvador bağırarak. Polislerden biri dışarıya çıktı ve sadece 5 dakika sonra içeriye elinde notebook'la geri döndü.
Salvador CD'yi taktı ve ekranda bir yazı geldi.
Boş! CD boş! Hepsi boştu! Hiç bir şey yoktu içlerinde!
"Bu ne Jason?"
"CD bay Salvador."
"Neden üzerinde 12.12.2018 yazıyor peki?"
"O gün doğum günümdü. Arkadaşlarımla kutlamıştık ve kameraya çekmiştik. Kameradan buraya aktaracaktım ama malum bu cinayet olayı yüzünden eve gidemedim. "
Bu kadar tesadüf olabilir miydi ki?!
Bir şey demedi Salvador. Sakince ayağa kalktı ve gitmeye başladı.
Ben de odadan çıkıp derin bir nefes alarak ellerimi cebime soktum. Ama cebimde bir kağıt parçasının olduğunu farkettim. Hızla çıkardım ve açarak okumaya başladım.
Her şeyi öğrenmek istiyor musun?
Gece saat 03:00. 1754.Oda.
Finale adım-adım...🌸
Yine soruyorum. Sizce katiller kim?🤔
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cinayet Ayrıntılarda Saklı (Tamamlandı)
Mystery / ThrillerDünyadaki en büyük suç neydi? Adam öldürmek mi? Yoksa mahvetmek mi? Hangisi daha kötüydü? 12 Aralık 2018... Dünyada işlenen binlerce cinayetten sadece birinin işlendiği bir tarih. O gece bir kadının kanı aktı beyaz zemine. O gece bir insanın ruhu...