بارت 3 : طبق فول الملازم !

895 60 115
                                    

في مكان ما ، وتحديدا في منطقة نائية ، بعيدة عن البشر))))) .....

يظهر قصر كبير ، محاط بسور عالي مغلف بأسلاك كهربائية))) .........

- هوا أنا هفضل مختفي كده كتير يا ريس ؟؟؟؟

شوقي :

- لا يا فؤاد ، خلاص الصفقة هتم بعد أسبوعين في فرنسا ، ولازم تختفي أنت من الصورة خالص .....

فؤاد ، وهو يدخن آخر نفس من سيجارته :

- آه ، أخيرا .......يا  رب بس يعرفوا يهربوها على هنا ، من غير أي أضرار !

شوقي :

-  ان شاء الله  يا فؤاد ......يلا اقفل تليفونك لحسن يكون متراقب ، ومتتصلش بيا إلا عند الضرورة القصوى ...مفهوم؟

فؤاد :

- مفهوم يا ريس ، سلام .....................

ستووووووووووب 

______________________________

فؤاد عبد الوهاب :  عضو في منظمة كبيرة متفرعة في عدة دول أجنبية ، تساهم في نقل المخدرات والأسلحة ، داخل الدول العربية ، يعمل عند الريس شوقي محمد ، الذي يعتبر رئيسه المباشر ، وهو مدمن على شرب الخمر ، وتعاطي المخدرات ، تم القبض عليه عدة مرات من قبل مباحث مكافحةالمخدرات ولكنه يملك أعوانا يساعدونه على الخروج بسهولة ( زي الشعرة من العجين )!

__________________________________

باااااك 

(نروح بأه لحتة تانية خااااالص )


- يلا يا قوم يلي هنااااا ، طبق الفول جهززززززز .......

قالتها رقية بلهجة مرحة وهي تدلف بطلتها الرسمية للغرفة التي تجمعت فيها عائلتها الصغيرة ، ملتفين حول مائدة متوسطة الحجم ، تقبع في زاوية الغرفة .

حسانين بمرح : 

- إيه ده ؟........الملازم رقية بجلالتها عملتلنا الفول النهردة .

رقية وهي تضع الطبق على المائدة ، وترفع يدها بجانب وجهها بالتحية الرسمية ،قائلة بمرح : 

- الملازم رقية دايما فالخدمة يا فندم ...

اتجهت رقية نحو والدها قائلة  وهي تقبل يده :

- صباح الورد على أحلى بابا فالدنياااااا .

نظر لها والدها بحنان أبوي وقال :

-  صباح الفل يا قلب بابا .

روان بغيرة ولهجة طفولية : 

- إيه الجو الرومانسي ده ؟ ، يلا قبل ما الفطار يبرد !

مصطفى بضحك : 

- شكلوا عامل عملة يا بنتي وبيلطف الأجواء ، عشان متمسكوووووش ، ههههههههههههههاهاهاهه.

سيادة الرائد ج1 ( حلم ) /  بقلم : رقية حسانين .حيث تعيش القصص. اكتشف الآن