p.o.v Matthijs
Ik zie hoe Donny bewusteloos opzij zakt. 'Klootzak!' roep ik tegen Ronaldo. Ik probeer uit zijn grip los te komen. Ik geef Ronaldo een schop in zijn kruis en sla hem knock-out. Ik gooi hem in de bosjes. Ik til Donny op en ren het parkje uit. Ik ren richting het hotel waar Ajax overnacht. Tijdens het rennen stromen tranen over mijn wangen heen. Na een paar minuten zie ik het hotel verschijnen. Ik steek de straat over en ren naar de ingang. Ik ren naar binnen en zie Daley en Klaas-jan in de lobby zitten. Zodra ze mij binnen zien komen, staan ze op en rennen ze naar me toe. 'Matthijs!' roept Daley. 'Wat is er gebeurd?' Ik haal trillerig adem. 'Ronaldo.' is het enige wat er uit mijn mond komt. Op dat moment wordt de tv-uitzending onderbroken voor Breaking news. 'Tien minuten geleden is Cristiano Ronaldo aangevallen door teamgenoot Matthijs de Ligt en Ajax-middenvelder Donny van de Beek. De jongens hebben hem bewusteloos geslagen en in de bosjes gegooid. Wat er precies gebeurd is is nog niet bekend.' Daley kijkt me aan. 'Dat is zeker niet waar?' Ik knik. 'We moeten hier weg,' zegt Klaas-jan. 'We worden heel erg bekeken.' Ik knik en we lopen richting de lift. We gaan richting de goede verdieping. We lopen de gang op en Daley doet de deur open. We lopen naar binnen. 'Leg Donny maar neer op mijn bed.' zegt Daley. Ik knik en leg Donny voorzichtig neer op het bed. 'Hier zullen ze ons voorlopig niet vinden.' zegt Daley. Ik ga op de rand van het bed zitten. 'Wat is er nou precies gebeurd?' vraagt Klaas-jan. Ik haal diep adem. 'Donny en ik waren aan het praten, terwijl ik dat eigenlijk niet mocht. Na een tijdje komt Ronaldo aangelopen en grijpt me vast. Donny wil me komen helpen alleen Ronaldo slaat hem bewusteloos. Ik sla Ronaldo bewusteloos en gooi hem in de bosjes. Ik tilde Donny op en rende gelijk hier naartoe.' Er rolt een traan over mijn wang. 'Het is allemaal mijn schuld.' snik ik terwijl er meer tranen over mijn wangen stromen. Ik leg mijn hoofd in mijn handen. Daley komt naast me zitten en slaat zijn arm om me heen. Klaas-jan loopt de deur uit. 'Ik ga kijken of ik Erik kan vinden,' zegt Daley. En hij staat op. 'Kan ik je even alleen laten?' vraagt hij daarna. Ik knik. Daley loopt ook de deur uit. Ik draai me om en kijk naar Donny. Ik leg mijn hand op zijn arm. Langzaam gaan Donny's ogen open. 'Matthijs.' fluistert Donny. 'Donny.' fluister ik. Ik trek hem in een knuffel. Ik voel hoe Donny zijn armen langzaam rond mijn rug klemt. Er rolt een traan over mijn wang. Ik voel hoe er langzaam een natte plek in mijn shirt ontstaat. Ik wrijf rustig over Donny's rug. 'Het spijt me.' fluister ik. 'Het is niet jouw schuld.' fluistert Donny. Langzaam laat ik Donny los. Wankelend blijft hij overeind zitten. 'Gaat het?' vraag ik bezorgd. Donny knikt. Ik sla mijn arm om hem heen. Hij legt zijn hoofd tegen mijn schouder aan. Zo blijven we zitten tot Daley binnenkomt. 'Wat is er?' vraagt Donny. Daley kijkt naar mij. 'Ik denk dat je beter naar beneden kan gaan, Matthijs,' zegt Daley. 'Er staat een razende Ronaldo die alleen weggaat als jij komt.' Ik knik. 'Dan ga ik maar naar beneden.' zeg ik met tegenzin. Ik sta op en wil naar de deur lopen als Donny mijn arm pakt. 'Ik ga mee.' zegt hij. Ik schud mijn hoofd. 'Nee Don,' zeg ik. 'Je moet rusten.' Koppig schudt Donny zijn hoofd. 'Ik ga mee,' zegt hij nog een keer. 'Als mijn beste vriend door het vuur moet ga ik ook.' Ik glimlach en help hem overeind. Wankelend staat hij op. Ik ondersteun hem richting de deur. Langzaam lopen we richting de lift. We nemen de lift naar de begane grond. Als de liftdeuren opengaan, zie ik Ronaldo al staan. Samen met Donny loop ik naar hem toe. 'Daar is hij dan eindelijk,' zegt Ronaldo spottend. 'Ik dacht al dat je bang geworden was.' Ik span al mijn spieren aan. 'Kan je nu meekomen de trainer wil nog met je praten voor de wedstrijd.' Ronaldo pakt mijn arm vast. Ik geef Donny nog een knuffel voor ik meegesleurd word naar het stadion.
JE LEEST
One More Second (Ajax Fanfictie)
FanfictionAjax staat in de halve finale van de Champions League tegenover Juventus. Donny en Matthijs hebben elkaar in maanden niet meer gezien. En wat nou als blijkt dat ze gevoelens voor elkaar hebben? Hoe zal dat aflopen als ze elkaar lang niet zien? En ho...