p.o.v Donny
Ik doe mijn ogen open. Slaperig kijk ik om me heen. Ik zie dat mijn moeder naast me zit. 'Hey.' zeg ik zachtjes. 'Hey,' zegt ze en ze legt haar tijdschrift naast haar neer. 'Hoe gaat het nu?' 'Wel goed,' zeg ik. 'Alleen nog een beetje hoofdpijn.' Ze komt naast me op bed zitten. 'Wat is er gebeurd na de wedstrijd?' vraagt ze. Ik zucht even. 'Ronaldo kwam Matthijs halen,' zeg ik. 'En dat ging nogal hardhandig.' Er rolt een traan over mijn wang. Snel veeg ik hem weg. Mijn moeder slaat haar armen om me heen. Er stromen nog meer tranen over mijn wangen. Ze drukt een kus op mijn voorhoofd. Ik kruip dicht tegen haar aan. Na een tijdje ben ik weer gekalmeerd. Ik veeg mijn laatste tranen weg en leun tegen mijn moeder aan. Ze gaat met haar hand door mijn haar. 'Wil je wat eten?' vraagt ze. Ik knik. 'Hoe laat is het?' vraag ik zachtjes. Ze kijkt even op haar horloge. 'Het is 19.00 uur.' zegt ze. Ik knik weer. 'Wat wil je eten?' vraagt ze. Ik denk even na. 'Gewoon wat boterhammen.' zeg ik zachtjes. Ze knikt. Voorzichtig ga ik weer op mijn kussen liggen. Mijn moeder staat op en loopt de kamer uit. Ik wrijf even in mijn ogen. Hoe heb ik zo lang geslapen? Ik begraaf mijn gezicht in mijn kussen en trek het dekbed over me heen. Ik heb het plotseling erg koud. Ik rol mezelf volledig op in het dekbed. Langzaam krijg ik het weer wat warmer. Even later komt mijn moeder weer binnen. 'Heb je het koud?' vraagt ze. Zachtjes knik ik. 'Zal ik een extra dekbed voor je pakken?' vraagt ze. Ik knik weer. Ze zet het bord op het nachtkastje en loopt de kamer weer uit. Een paar minuten later komt mijn moeder weer binnen. Voorzichtig legt ze het dekbed over me heen en stopt me in. Ze drukt nog een kus op mijn voorhoofd. 'Als je iets nodig hebt zit ik in de woonkamer.' zegt ze. 'Oké.' zeg ik zachtjes. Ze loopt de kamer uit. Ik rol me op en sla mijn armen om mezelf heen. Waarom is het zo koud? Staat de verwarming uit of zo? Heel voorzichtig steek ik mijn arm onder het dekbed vandaan en pak een boterham. Meteen trek ik mijn arm weer terug. Langzaam eet ik hem op. Snel pak ik de volgende. Ook die eet ik langzaam op. Zodra ik hem op heb, heb ik totaal geen trek meer. Er liggen nog twee boterhammen, maar mijn maag zit vol. Eigenlijk wil ik alleen slapen. Ik sluit mijn ogen. Meteen zie ik Matthijs voor me. Het liefst had ik gewild dat hij naast me lag. Ik wil gewoon iedere dag wakker worden met hem naast me. Alleen iedereen moet ons weer tegenwerken. Ik duw de gedachten van me af. Even later val ik in slaap.
Badend in het zweet wordt ik wakker. Ik kijk in het bezorgde gezicht van mijn moeder. Ik ontspan een beetje. Ze komt naast me zitten. Meteen kruip ik tegen haar aan. 'Had je een nachtmerrie?' vraagt ze, terwijl ze met haar hand door mijn haar gaat. Zachtjes knik ik. Nu pas merk ik de pijn in mijn hoofd op. Ik druk mijn handen tegen mijn voorhoofd. 'Heb je vaker nachtmerries?' vraagt mijn moeder. Ik haal even diep adem. 'De laatste tijd weer steeds meer.' zeg ik zachtjes. Ze drukt een kus op mijn voorhoofd. 'Wil je anders bij mij slapen?' vraagt ze. Verbaasd kijk ik haar aan. 'Daar slaapt pap toch?' zeg ik verbaasd. Mijn moeder glimlacht. 'Je vader is bij je broer,' zegt ze. 'Om wat dingen te regelen.' Ik knik zachtjes. 'Dan wil ik wel bij je slapen.' zeg ik. Ze glimlacht. 'Ik help je wel overeind.' zegt ze. 'Oké.' zeg ik. Voorzichtig ga ik rechtop zitten. Mijn moeder staat op en helpt mij dan ook overeind. Wankelend blijf ik staan. Ik zet één stap en meteen zak ik bijna door mijn benen heen. Voordat ik kan vallen, pakt mijn moeder mijn armen beet. Zodra ik weer wat stabieler sta, lopen we langzaam de kamer uit. Ik leun tegen mijn moeder aan om te zorgen dat ik niet omval. We lopen de slaapkamer van mijn ouders in. 'Ga maar liggen,' zegt mijn moeder. 'Ik kom er zo aan.' Zachtjes knik ik. Ik ga in bed liggen en trek het dekbed over me heen. Het voelt raar om hier te liggen. Een paar minuten later komt mijn moeder de kamer binnen. Ze komt naast me in bed liggen. Voorzichtig ga ik tegen haar aan liggen. Ze slaat haar arm om me heen. 'Slaap lekker.' zegt ze. 'Slaap lekker.' fluister ik terug. Ik sluit mijn ogen en na een tijdje val ik in slaap.
JE LEEST
One More Second (Ajax Fanfictie)
FanfictionAjax staat in de halve finale van de Champions League tegenover Juventus. Donny en Matthijs hebben elkaar in maanden niet meer gezien. En wat nou als blijkt dat ze gevoelens voor elkaar hebben? Hoe zal dat aflopen als ze elkaar lang niet zien? En ho...