p.o.v Matthijs
Ik voel dat de bus tot stilstand komt. Weer vallen er een paar koffers om. Het ligt allemaal niet heel stabiel hierbinnen. Ik heb geen flauw idee waarom we gestopt zijn. Ik heb überhaupt geen flauw idee waar we zijn. Ik hoor stemmen dichterbij komen. Het luik wordt opengedaan en het licht valt naar binnen. 'Wat een puinhoop.' hoor ik iemand zeggen. Er worden een paar koffers weggehaald. 'Wat doet Matthijs hier?' vraagt Szczęsny. 'Ik heb geen idee.' zeg ik. Verbaasd kijkt hij op. Hij haalt de koffers van me af en helpt me overeind. 'Waarom lag je in de bagagehok?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Als jij het weet, weet ik het ook.' zeg ik. Paulo komt aangelopen. 'Daar ben je,' zegt hij. 'Je was opeens verdwenen.' Hij bekijkt me van top tot teen. 'Gelukkig,' zegt hij. 'Uitgezonderd van een blauwe plek op je voorhoofd heb je verder geen verwondingen.' Ik wrijf even over mijn voorhoofd. Er zit inderdaad een gevoelig plekje. 'Kom je mee?' vraagt Paulo. Ik knik. Met mijn handen in mijn zakken loop ik achter hem aan. Hij slaat zijn arm om mijn schouders heen. 'Wat is er gebeurd?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Ik heb geen idee,' zeg ik. 'Ik was in slaap gevallen en ik werd daar wakker.' Hij knikt. Samen lopen we naar zijn auto. Hij gaat achter het stuur zitten en ik ga op de bijrijdersstoel zitten. Hij start de motor en rijdt de weg op. Ik leun tegen het raam aan. 'Gaat het?' vraagt Paulo. 'Ja.' zeg ik. Ik kijk naar buiten. Huizen vliegen aan ons voorbij. Ik doe mijn ogen dicht. Waarom kon ik niet gewoon in Nederland blijven? We hebben niet eens een wedstrijd meer. Ik doe mijn ogen weer open. We rijden net langs het stadion. 'Wat is er?' vraagt Paulo. Ik zucht. 'Waarom kon ik niet gewoon in Nederland blijven?' zeg ik en ik druk mijn handen tegen mijn voorhoofd. 'Ik weet wel waarom,' zegt Paulo. 'Maar de trainer heeft me het verboden om het tegen je te zeggen.' Ik kijk zijn kant op. 'Waarom mag ik het niet weten?' vraag ik. Paulo zucht even. 'Omdat de trainer het zelf wil vertellen,' zegt hij. 'Daarom moet je morgen ook naar het trainingscomplex.' Ik wrijf even in mijn ogen. Waarom ik altijd? De rest van de rit zitten we in stilte.
We rijden de oprit van Paulo's huis op. Weer kijk ik verbaasd naar de grootte van het huis. 'Kom je?' vraagt Paulo. Ik schrik op uit mijn gedachten. 'Ja.' zeg ik. We stappen uit. Paulo pakt zijn tas en loopt naar de deur. Ik loop achter hem aan. We lopen naar binnen. Paulo zet zijn tas bij de kapstok. 'Wat wil je eten?' vraagt hij. 'Doe maar iets, wat je in huis hebt.' zeg ik. Hij knikt en gaat de keuken in. Ik loop naar de woonkamer. Ik ga op de bank zitten en kijk op de klok. Het is al 19.30 uur. Wat gaat de tijd ook snel. Mijn gedachten dwalen af naar Donny. Waarom kan ik niet gewoon bij hem zijn? Ik wil gewoon de hele dag met hem knuffelen. Ik word opgeschrikt door Paulo die binnenkomt. 'We kunnen eten.' zegt hij. Ik knik en sta op. Ik loop achter hem aan. We gaan aan tafel zitten en beginnen met eten. Tijdens het eten is het stil. Na een half uur zit ik helemaal vol. 'Hoe laat moet ik morgen op het complex zijn?' vraag ik. Paulo denkt even na. 'Om 8.00 uur.' zegt hij. Ik kijk op de klok. 'Ik denk dat ik dan maar ga slapen.' zeg ik. Paulo knikt. 'Ik zal even een kussen en deken voor je pakken.' zegt hij. 'Oké.' zeg ik en hij staat op. Hij loopt weg. Ik sta ook op en loop naar de bank. Even later komt Paulo weer aangelopen. Hij geeft me een kussen en een deken. 'Dan zie ik je morgen weer.' zegt hij. 'Oké,' zeg ik. 'Tot morgen.' Hij loopt naar boven. Ik leg het kussen op de bank en trek mijn shirt uit. Ik ga liggen en trek de deken over me heen. Ik sluit mijn ogen. De bank ligt niet het lekkerst, maar het is beter dan een bagagehok. Ik doe mijn best om niet aan Donny te denken. Na een paar minuten val ik in slaap.
(A/N Sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer iets uploadde. School kwam er even tussendoor en ik had geen tijd om te schrijven. Maar vanaf nu ga ik er weer met volle kracht tegenaan. Als goedmakertje uploadt ik vandaag twee hoofdstukken in plaats van één.
XX Misty ;))
JE LEEST
One More Second (Ajax Fanfictie)
FanfictionAjax staat in de halve finale van de Champions League tegenover Juventus. Donny en Matthijs hebben elkaar in maanden niet meer gezien. En wat nou als blijkt dat ze gevoelens voor elkaar hebben? Hoe zal dat aflopen als ze elkaar lang niet zien? En ho...