Hoofdstuk 50

61 2 0
                                    

p.o.v Donny

Ik laat Matthijs los. Hij gaat met zijn vingers over mijn wang. Ik pak zijn hand. 'Zullen we maar jouw moeder gaan helpen?' zegt hij. Ik knik. Samen lopen we naar de woonkamer. Mijn moeder zit op de bank. 'Wij zijn er klaar voor.' zeg ik. 'Oké,' zegt mijn moeder. 'Dan gaan we naar boven.' Met zijn drieën lopen we naar boven. We lopen de trap naar zolder op. De zolder staat vol met dozen. 'Waar kan ik mee helpen?' vraagt Matthijs. Mijn moeder draait zich om. 'Zou je alle dozen met foto's naar beneden willen dragen?' zegt ze. 'Is goed.' zegt Matthijs. Hij pakt een doos met fotoboeken en draagt hem naar beneden. Ik staar even naar zijn spieren. Ik trek mezelf weer uit mijn gedachten. 'Wij gaan zeker de andere dozen uitzoeken?' zeg ik. Mijn moeder knikt. 'Laten we dan maar beginnen.' zeg ik. 'Doe jij links dan doe ik rechts.' zegt ze. Ik knik. Ik loop naar de dozen die links opgestapeld staan. Ik pak de eerste doos en zet hem op de grond. Voorzichtig doe ik de doos open. De doos zit vol met fotoboeken. Ik doe de doos weer dicht en schuif hem naar de stapel met de foto-dozen. Ik pak de volgende doos. Weer maak ik de doos voorzichtig open. Weer zit de doos vol met fotoboeken. Ik doe hem dicht en schuif hem bij de andere dozen. Ik pak de volgende doos.

'Alle dozen met foto's staan beneden.' zegt Matthijs, terwijl hij de trap oploopt. 'Oké.' zegt mijn moeder en ze gaat weer verder met een doos uitzoeken. Er zijn nog maar een paar dozen over. Ik pak een doos en ga op mijn knieën zitten. Ik voel dat Matthijs zijn armen om mijn middel heen slaat. 'Hey.' zeg ik en ik geef hem een kus. 'Vind je het goed als ik je kom helpen?' vraagt hij. Ik knik. 'Dat is goed.' zeg ik. Hij geeft me nog een kus en laat me los. Hij komt tegenover me zitten. Ik doe de doos open. De doos zit vol met mijn oude voetbalschoenen. Ik draai me om richting mijn moeder. 'Mam? Waarom hebben jullie mijn oude voetbalschoenen bewaard?' vraag ik. Mijn moeder draait zich om. 'Dat wilde je vader graag,' zegt ze. 'Hij hecht altijd veel waarde aan dat soort dingen.' Ik knik en ze draait zich weer om. 'Die doos blijft dus.' zeg ik en ik doe de doos dicht. Ik schuif de doos bij de "te bewaren" dozen. Matthijs staat op en pakt de volgende doos. Ik doe de doos open. Meteen zie ik mijn teddybeer liggen. Ik pak hem uit de doos. 'Waarom zat je teddybeer in die doos?' vraagt Matthijs. Ik klop het stof ervan af. 'Omdat ik vond dat mannen van twintig niet meer met een teddybeer slapen,' zeg ik en ik druk de beer tegen me aan. 'Maar nu gaat deze beer nooit meer een doos in.' Ik zet de beer op mijn schoot. Matthijs glimlacht. Mijn moeder staat op. 'Ik ga even naar de wc.' zegt ze. 'Is goed.' zeg ik en ze loopt naar beneden. Matthijs en ik gaan verder met de doos uitzoeken. Plotseling voel ik iets heel zachts. Ik pak het uit de doos. Het is de beer die Matthijs voor me gewonnen had op een kermis. Ik klop al het stof eruit. No way dat die beer ook teruggaat in de doos. 'Je hebt die beer gehouden.' zegt Matthijs verrast. 'Had je dat niet verwacht dan?' vraag ik. 'Ik dacht dat je hem wel weggegooid zou hebben.' zegt hij. Ik pak zijn hand. 'Waarom zou ik een beer weggooien die ik van jou gekregen heb?' zeg ik. Hij haalt zijn schouders op. 'Geen idee,' zegt hij. 'Ik verwachtte het gewoon.' Ik geef hem een kus. 'Denk nooit meer zo,' zeg ik. 'En als je zo denkt wil ik in ieder geval een reden.' Hij knikt. Ik druk mijn lippen op de zijne. Ik sla mijn arm om zijn nek en ga met mijn vingers in zijn haar. Hij legt zijn hand op mijn achterhoofd. De trap kraakt. We laten elkaar los en gaan verder met de doos uitzoeken. De twee beren laat ik op mijn schoot liggen.

Eindelijk zijn alle dozen opgeruimd. Matthijs helpt me overeind. Ik pak mijn beren van de grond. 'Dat is ook weer gedaan,' zegt mijn moeder. 'Nu alleen alle foto's nog.' Ik knik. Met z'n allen lopen we naar beneden. Matthijs gaat op de bank zitten en ik kruip dicht tegen hem aan. Hij slaat zijn armen om me heen. Mijn moeder gaat op de andere bank zitten. Ik merk dat ik slaperig word. Ik leg mijn hoofd op Matthijs' schoot. Langzaam glijden mijn ogen dicht. Voor ik het weet ben ik in slaap gevallen

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 30, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

One More Second (Ajax Fanfictie)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu